MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Luz na dzwigni skrzyni biegow
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25822
Strona 1 z 2

Autor:  beet [ śr maja 09, 2007 9:01 pm ]
Tytuł:  Luz na dzwigni skrzyni biegow

Witam. Troche juz na ten temat poczytalem, m.in. watek Kolegi ertee i juz jakas swoja teorie na ten temat mam, ale do rzeczy. Tulejki na wybierakach przy skrzyni zostaly wymienione, tulejka na samym dole kasety tez (ta co u ertee, byla zreszta w podobnym stanie), ale luz jest dalej wyczuwalny. I tu moje pytanie, czy mogl sie wyrobic element zaznaczony na zdjeciu czy moze sam pret lewarka czy moze jeszcze cos innego? Luz wyczuwa sie tylko na samej dzwigni, problemow z wlaczaniem biegow raczej nie ma, ale nie powiem zeby mi sie to podobalo :roll:

Obrazek

W weekend sam to dokladniej obejrze, ale chcialem sie skonsultowac wczesniej, bo jesli to ta czesc o ktorej mysle, to wolalbym ja szybciej zamowic w ASO.

Pozdrawiam[/b]

Autor:  roadrunner [ śr maja 09, 2007 9:07 pm ]
Tytuł: 

Nie masz kogos do pomocy zeby jeden ruszl drazkiem a drugi na dole sprawdzal gdzie luz? Ewentualnie zablokowac drazki (jest otwor do blokowania drazkow w celu regulacji ich dlugosci ale pewnie wiesz o tym) i sprawdzic potem czy na gorze nie masz luzu.

Autor:  beet [ śr maja 09, 2007 9:18 pm ]
Tytuł: 

Przy wybierakach nie ma luzu na 100%, pytam o ten konkretny element, bo moim zdaniem luz jest wlasnie na samym lewarku tj. albo wyrobil sie sam pret albo to ustrojstwo z rysunku, ale nie wykluczam tez mocowania "tego czegos" do czesci nr 11 z rysunku, bo pewnie tez moglo sie tam wyrobic. Sorry za nieprecyzyjne okreslenia, ale sam nie wiem jak to dokladnie nazwac :roll: Na pewno jest to zwiazane z sama gora kasety, na razie tam nie zagladalem i nawet nie bardzo sie orientuje czy da sie to jeszcze jakos regulowac. Ale wszelkie propozycje co sprawdzic przy okazji mile widziane ;)

Autor:  roadrunner [ śr maja 09, 2007 9:23 pm ]
Tytuł: 

W moim czesc 11 byla polamana ale mimo to nie bylo luzu. Chyba zanim nie rozbierzesz to nie bedziesz pewien. nie ma ktos w okolicy manuala na czesci zeby ci pozyczyc na czas rozkrecania i weryfikacji?

Autor:  beet [ śr maja 09, 2007 9:33 pm ]
Tytuł: 

Kurcze pluje sobie w brode bo mialem kompletna kasete do 300tki, ale oddalem znajomemu bo nie byla potrzebna.. A na allegro to strach kupowac, bo lepszej raczej nie kupie no i ta tulejka juz wymieniona. Jakos sobie poradze, pocieszam sie ze nie bede musial ciegien od zera ustawiac (bo chyba nie bede musial? ;) ).

Na dniach bede wszystko wiedzial, tylko chcialem sie upewnic czy dobrze kombinuje. Zreszta tu chyba zbyt wiele kombinacji nie ma na moje szczescie. Najchetniej bym wrzucil automat, ale skoro auto ma isc za pare miesiecy do ludzi, to troche szkoda roboty.

Autor:  roadrunner [ śr maja 09, 2007 9:35 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
skoro auto ma isc za pare miesiecy do ludzi


Ma klime?

Autor:  beet [ śr maja 09, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Ma klime?


Gdyby mial, to by nie szedl do ludzi ;) Mialem za 400 euro kompletna klime z kompletna instalacja, ale tez spasowalem. Nie oplaca mi sie inwestowac w zadne extrasy, bo jak bede sprzedawal to i tak nikt mi za to nie zaplaci. A druga para drzwi nie jest mi potrzebna, wiec jak dostane dofinansowanie to moze na 124 cabrio starczy :roll: Przynajmniej problem klimy zniknie ;)

Autor:  Żeluś [ śr maja 09, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Ma klime?


VIN WDB1241301B902975
Model 300 D
Chassis 1241301B902975
Engine 603912 10 087235
Transmission 717433 06 268782
Order 0 2 239 01959
Approx. year 1992
Lights HELLA
Wiper SWF
Cab 12689
Dealer Ulm branch (239)
Interior cloth light brown (064)
Paint
147 arctic white (T) (с 01.01.1985 по 31.12.1993)
Options
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

442 airbag in steering wheel (с 01.02.1980 по 31.10.1993)

480 self-levelling suspension (с 01.03.1965)

537 mechanically operated antenna and front loudspeaker - without radio set (с 01.10.1989)

550 trailer coupling (с 01.03.1965)

855 telephone TELE-AID, Nokia, D-net

http://w114-115.org.pl/forum/vehicle_re ... ch_id=2740

Tu był VIN.

Autor:  roadrunner [ śr maja 09, 2007 10:04 pm ]
Tytuł: 

Nie ma klimy to nie dla mnie :/ szkoda

Autor:  beet [ śr maja 09, 2007 10:16 pm ]
Tytuł: 

No i ten luz na dzwigni biegow ;) Ale fakt faktem, ja juz samochodu bez klimy nie kupie, chyba ze sie znajdzie jakis rodzynek w idealnym stanie, to zainwestuje te 2k i doloze. W 124 jakos ta zgodnosc z VINem mnie bardzo nie rusza, na zolte blachy i tak sie jeszcze dlugo nie nadadza ;)

Zapomnialem sie spytac, RR, co myslisz o zalaniu pol-syntetyka badz syntetyka? Pytalem w watku o olejach, ale odzew znikomy. Przelot ok. 400k km, na cisnienie nie narzekam, no ale od ponad 100tys km lany byl tylko mineralny. Wszyscy dookola odradzaja, ja sie w sumie eksperymentow nie boje, koszty tez do zaakceptowania, pytanie tylko po co i co to mi da, oprocz tego, ze potencjalni kupujacy beda przychylniej patrzec [szalone] .

Autor:  miś89 [ śr maja 09, 2007 10:31 pm ]
Tytuł: 

beet jak juz bedziesz wiedzial czym sa spowodowane te luzy to bardzo chetnie sie dowiem bo mam idzentczny problem tez wymianilem tulejki a luz na lewarku dalej jest odczuwalny :-?


Pozdr.

Autor:  roadrunner [ śr maja 09, 2007 10:55 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
pytanie tylko po co


Skoro nie widac roznicy to po co przeplacac [zlosnik] ja do swoich aut leje polsyntetyk bez wzgledu na przebieg, lubie miec czysto w silniku no i zawsze jak zalewalem semi synt. to malala utrata oleju. W tak starych konstrukcjach i przy naszym klimacie syntetyk to raczej wyrzucanie kasy (no chyba ze ktos eksploatuje auto jak wyscigowe). To oczywiscie moja prywatna opinia i nikt nie musi sie z nia zgadzac.

Autor:  beet [ śr maja 09, 2007 11:12 pm ]
Tytuł: 

No tak, ale u mnie od prawie 7 lat smarowanko robi mineral i glownie o to sie rozchodzi, czy teraz wymiana na polsyntetyk ma jakikolwiek sens :roll: Nie to zebym mial jakis kaprys, na silnik nie narzekam, bo oleju lyka max 0,5 litra od wymiany do wymiany, szklaneczki nowe, glowica calkiem calkiem, cisnienie sprezania tez.

W moim przypadku utrata oleju pewnie duzo nie zmaleje, wlasciwie nie wiem co zyskam zalewajac polsyntetyk oprocz "lepszego" samopoczucia ;) Bo zdania mimo przyklejonego artykulu na ten temat sa podzielone. I tak nikomu nie bede gadal, ze samochod jezdzil od poczatku na syntetyku, a ja teraz zapobiegliwie zalalem polowiczny, bo i po co. Nie mialem wplywu wczesniej na to co smaruje silnik i dalej mocno powatpiewam w sens tej zmiany, ale pytam, bo przynajmniej to nie kosztuje ;)

Autor:  FreQ [ czw maja 10, 2007 8:21 am ]
Tytuł: 

A te tulejki metalowo-gumowe lookales ???? O numerze 26.
One potrafia sie niezle wybic, oczywiscie po odpowiednio dlugim przebiegu.

Autor:  Jurand [ czw maja 10, 2007 10:40 am ]
Tytuł: 

beet pisze:
Kurcze pluje sobie w brode bo mialem kompletna kasete do 300tki, ale oddalem znajomemu bo nie byla potrzebna.


Jak by co, to mam i mi sie raczej nie przyda :) a daleko nie masz [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/