MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Budyniowe oględziny https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25894 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Gabriel [ sob maja 12, 2007 6:44 pm ] |
Tytuł: | Budyniowe oględziny |
Oglądam sobie oferowane w Polsce okulary. Szukam takiego który jest co najmniej z 1999 (po face liftingu). 2.0 bądź 2,2 CDI. U Brolera miły Pan z serwisu powiedział mi, że jest możliwość wyciągnięcia z komputera samochodu przeglądów a zarazem stanu licznika w momencie przeglądu a co za tym idzie wykrycie czy licznik był kręcony czy nie (a raczej o ile był przekręcony)... Myślę też o pojechaniu do reichu po MB. W obydwu wypadkach jest praktycznie nie możliwe wyciągnięcie danego pojazdu do serwisu przed ewentualnym zakupem. Po za tym nawet gdyby to wiąże się to ze sporymi kosztami... A teraz pytanie ![]() Czy przy pomocy laptopa, odpowiedniego okablowania i programu można to zorbić samemu? I czy wogóle jest taka fizyczna możliwość zdobycia odpowiednich kabli i programów nie będąc w "branży". Z góry dzięki za odp... |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob maja 12, 2007 8:30 pm ] |
Tytuł: | |
zakup star diagnose to raczej sporu wydatek-niechce strzelac ale cena za oryginalne urzadzenia liczy sie w tys zł 10-15???? |
Autor: | master [ sob maja 12, 2007 11:21 pm ] |
Tytuł: | |
Gabriel pisze: 2.0 bądź 2,2 CDI
1' nie ma 2.0 - jest tylko 2,2 (2148 cm2) słabszy i mocniejszy Ludzie twierdzą, że nie ważne ile ma na liczniku - ponoć prawdziwego (ukrytego gdzieś głęboko w pamięci kompa) przebiegu nie da się zmienić - jest on "ponoć" do odzyskania ... ale to tylko taka legenda ... |
Autor: | Gabriel [ ndz maja 13, 2007 3:53 am ] |
Tytuł: | |
No i tu jest ten ból. Same oględziny używanego auta nie są mi obce ale mam jeden problem. Ewntualny CDI był by moim pierwszym dieslem w życiu. Całą swoją krótką karierę przejeździlem na benzynach często gęsto wspomaganych LPG... O tym mogę powiedzieć wiele i często nawet na temat ![]() Moje wątpliwości i podejrzenia wzbudza np.: w dwóch egzemplarzach które oglądałem termometr pokazywał -18 i -36 (przy około 20st.C)... W jedynm z nich wyśwtlało coś na komputerze dotyczące serwisu i 35000 km oraz znaczek hamulca (kółko z "okładzinami" w około)... ale nie wiem czy do serwisu czy... po serwisie ![]() Czy każdy Cdi na zimno klekocze "klasycznie". Bo kilka a raczej wszystkie kótre oglądałem, na zimno "klekotały"... nie które z nich cichły z czasem i nabieraną temperaturą... Jakieś rady... na co zwrócić uwagę w szczególności... Z góry dzięki za odpowiedź |
Autor: | Gabriel [ pn maja 14, 2007 5:00 pm ] |
Tytuł: | |
Trochę podbiję i zadam kolejne pytanie... Znalazłem 2,2 CDI 99' "budyń". Przebieg coś około 350k. Za naprawdę nie duże pieniądze. Autko w środku jest masakryczne. Fotel kierwocy do wymiany, bądź obszycia na nowo... Lampka kierowcy nie działa, szyba tylnia się otwiera ale już zamknąć się nie chce, małe wyświetlacze w zegarach nie działają etc. Total party w środku. Na zewnatrz nie lepiej... Poobijany z każdej strony, zamiast antenki na dachy jakaś wystająca dziwna konstrukcja oblepiona taśmą... Jeden plus, Widać, że nie miał wypadku. Wszystko jest całe i oryginalne. Jest po prostu zmęczony pracą na taxi... A jego ewentualna przyszłość też jest w tym zawodzie ![]() Czy jest sens wyłożyć 3, 4 tys. i go doprowadzić do odpowiedniego stanu? Blacha i pomalowanie na jakiś ładny kolorek to pewnie koło 2,5 tys będzie kosztować. Gadżety w środku jak wyświetlacze, przeróżne przyciski, nie działające lampki itp... spokojnie 1500 plnów wyjdzie. Do tego fotel kierowcy i podłokietnik do "renowacji"... I cały czas się biję z myślami... czy warto? |
Autor: | master [ wt maja 15, 2007 11:04 am ] |
Tytuł: | |
Gabriel pisze: czy warto?
powiem tak: nie warto kupować "nie taxi" do wożenia ludzi ... Antenka na dachu jest od radia taksówkowego, navi i telefonu (3 w 1 ![]() |
Autor: | Gabriel [ wt maja 15, 2007 12:51 pm ] |
Tytuł: | |
To jeszcze jedno pytanie. Zdziwiło mnie to, że trzy ostatnie które oglądałem po odpaleniu na zimno pokazywały spalanie (stojąc w miejscu) około 11l... A tego ostatniego jak przygazowałem (również stojąc w miejscu) pokazał 24l i nie chciał poniżej tego już zejść... Ki czort? |
Autor: | master [ wt maja 15, 2007 3:18 pm ] |
Tytuł: | |
norma - spala paliwo a nie jedzie - i wtedy komp głupieje - on nie pokazuje spalania w danym momencie tylko wartość średnią |
Autor: | azamat [ wt maja 15, 2007 3:42 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, jesli moge sie wtacic, to moze zamiast CDI, czyms taki bys sie zainteresowal? http://allegro.pl/show_item.php?item=192749247 wedlug mnie auto godne uwagi, a przynajmniej warte obejrzenia. Jesli bym mial takie pieniadze na auto, to w 220 CDI bym sie nie bawil ![]() oczywiscie z tym autem nie mam nic wspolnego, znalazlem slicznote to podrzucam. Pozdrawiam |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt maja 15, 2007 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
azamat pisze: Witam,
jesli moge sie wtacic, to moze zamiast CDI, czyms taki bys sie zainteresowal? http://allegro.pl/show_item.php?item=192749247 wedlug mnie auto godne uwagi, a przynajmniej warte obejrzenia. Jesli bym mial takie pieniadze na auto, to w 220 CDI bym sie nie bawil ![]() oczywiscie z tym autem nie mam nic wspolnego, znalazlem slicznote to podrzucam. Pozdrawiam takie auto to nie na taryfe.... za duzo pali w jezdzie miejskiej ponizej 10 na tych kołach to bedzie ciezko....CDI wiadomo ze klekot ale mało pali. |
Autor: | Gabriel [ śr maja 16, 2007 3:17 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: azamat pisze: Witam, jesli moge sie wtacic, to moze zamiast CDI, czyms taki bys sie zainteresowal? http://allegro.pl/show_item.php?item=192749247 wedlug mnie auto godne uwagi, a przynajmniej warte obejrzenia. Jesli bym mial takie pieniadze na auto, to w 220 CDI bym sie nie bawil ![]() oczywiscie z tym autem nie mam nic wspolnego, znalazlem slicznote to podrzucam. Pozdrawiam takie auto to nie na taryfe.... za duzo pali w jezdzie miejskiej ponizej 10 na tych kołach to bedzie ciezko....CDI wiadomo ze klekot ale mało pali. Dokładnie. Dzięki za propozycję. Wiesz, gdybym brał okulara prywatnie, dla siebie, to wziął bym... pięcio litrowe W140 albo W124 ![]() A jako, że to bedzie bydło-wóz to musi być jak najbardziej ekonomiczne a zarazem musi mi dawać odpowiedni komfort dla 12 godzinnej pracy za kółkiem. Czyli znany już slogan... Nie ma jazdy bez gwiazdy <br>Dodano po 1 minutach.:<br> No i jak zwykle przebije własny temat ![]() Pomijając już wszelkie wątpliwości poruszone w tym temacie... Dręczy mnie jedno i chyba tak najbardziej. Budynie mają średnio 300-370 tys. km na szafie. Na niemieckich serwisach typu mobile.de bądź autoscout.de można spotkać nawet i takie które mają po 800k ![]() Mimo wszystko mam obawy. Czy taki silnik (w tym wypadku CDI wersja 116KM bądź kombi 147KM) wytrzyma jeszcze kilka setek w naszych warunkach? |
Autor: | master [ śr maja 16, 2007 9:39 am ] |
Tytuł: | |
Silnik przeżyje i nas jak się będzie dobre paliwo lało a przebieg 300k to pewnie cofnięty - jak u turka chodziliśmy i szukaliśmy autka to z góry powiedział, że każdy jeden ma min. 500k .... |
Autor: | Żeluś [ śr maja 16, 2007 2:52 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Gabriel pisze: Czy taki silnik (w tym wypadku CDI wersja 116KM bądź kombi 147KM) wytrzyma jeszcze kilka setek w naszych warunkach?
Silnik pewnie wytrzyma, ale buda - rdza i zawieszenie wątpie - Polskie drogi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uważam, że na taksówke można brac najsłabsze silniki bo : - ekonomiczna jazda, a nawet jeżeli po taksówce to taxiarz raczej nie gazował go i nie "przemęczał" bo by mu to za drogo wyszło na spalaniu ![]() ![]() |
Autor: | Gabriel [ ndz cze 03, 2007 1:43 pm ] |
Tytuł: | |
No i kolejny egzemplarz... koniec 1997 roku. ( WDB2100041A581908 ) 500 k na szafie (nie kręcone ?!). Klasyczny dwu litrowy klekot bez turbo. Lewy bok malowany trochę nie udolnie (widać turecko/niemiecką robote). Śodek jak na budynia super. Pokrowce "włochacze" na przodzie dzięki czemu skóra jest w stanie rewelacyjnym. Wszystko w środku działa, łącznie z wyświetlaczami. Jedynie szyber trochę się zacina. Pomijając już ogólny syf, lepiącą się kierownicę oraz podłokietnik wgląda najlepiej ze wszystkich widzianych mi budyni. Na koniec trzeba stwierdzić, że sprzedający chce nie wiele bo coś koło 17000 a może i by zszedł do 16k... Oczywiście obowiązkowo przejechałem się nim. Nie kopci, automat zmienia bardzo płynnie, rajdówka to to nie jest ale czego wymagać od 92 koni... Jedynym dużym mankamentem było to, że coś z tyłu cały czas hałasuje/huczy. Jak dodaje gazu, jak puszczam gaz, jak hamuje. Cały czas ten sam dzwięk. Może to łożyska albo hamulce. Trudno trafić bo dzwięk jest taki sam bez względu na to co się robi. Czy ten silnik w takiej wersji wytrzyma jeszcze trochę ciężkiej pracy (na taxi)? Mówiąc szczerze wolał bym za takie pieniądze jego i katowac go przez dwa lata, niż brać jakiegoś CDI za 35-40k i modlić się żeby wytrzymał przez cały okres kredytowania ![]() Na koniec mam tez wątpliwości ponieważ autko jest na normalnych niemieckich blachach. A to sprawiło, że zaczynam się poważnie zastanawiać... Nawet gdyby było wszystko ok to jakie są teraz opłaty rej., eko., etc.? Jakieś opinie? Będe wdzięczny za sugestie. |
Autor: | Żeluś [ ndz cze 03, 2007 1:47 pm ] |
Tytuł: | |
VIN WDB2100041A581908 Plant 50 Model E220D Chassis 2100041A581908 Engine 604912 12 014114 Transmission 722603 00 649125 Tyres Primary MICHELIN Order 0 7 221 04117 Heating 0-22155768 Lights HELLA Cab 00000 Delivery date 08.12.97 Dealer Koeln branch (221) Interior mb-tex black (101) Paint 623 Unknown code Options 248 rear seats with integrated child's seat (с 01.06.1993) 333 special instrument panel for taxi (incl. retrofit cover) (с 01.09.1985) special instrument panel for W/S 124 taxi (including retrofit cover) 342 connection for taxi roof sign (с 01.07.1978) 356 antenna on roof centre rear for taxi-radio and D-net telephone (с 01.10.1994) 414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988) 423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994) 450 International taxi (с 01.09.1972) 512 radio Becker Europa cassette radio MB Special with traffic news decoder (VK), with RDS (с 01.07.1992) 580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982) 673 high-capacity battery (с 01.01.1964) 808 Change of year of model, last figure shows new model year 921 om 601/604 for rape seed fuel oil om 601/604 for rape seed fuel oil (с 01.10.1994) 934 taxi emergency alarm unit (с 01.11.1972) 988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993) |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |