MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wymiana szklanek - instrukcja potrzebna https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25990 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adamkatowice [ czw maja 17, 2007 8:31 am ] |
Tytuł: | Wymiana szklanek - instrukcja potrzebna |
Witam W związku z tym, że opcja szukaj nie dała efektów zwracam się do szanownych forumowiczów z zapytaniem następującej treści: Mam prośbę o ile ktoś już wcześniej tego dokonał proszę o opisanie jak zabrać się do wymiany szklanek w 124 z silnikiem diesla. Jakie instrumenty są potrzebne, oraz jak krok po kroku to zrobić by sobie dodatkowej pracy nie narobić. Z góry dziękuje. Adam |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw maja 17, 2007 11:10 am ] |
Tytuł: | |
klucze 32 i 13 i 10 .Sznurówka od buta i kawałek linki.Zdejmujesz pokrywe, sznurowadłem wiazesz koło zebate wałka z łancuchem coby sie nie przestawiło,i wiazesz na sznurku coby nie wciagło go do srodka jak odkrecisz.Luzujesz napinacz z boku i odkecasz koło zebate.Potem juz najłatwiejsze-odkrecasz wałek,wyjmujesz szklanki-wkładzasz nowe i zakrecasz spowrotem.Przy składaniu koła zebatego zroc uwage zeby dobrze siadło na kołek ustalajacy.I to wszystko raczej... wielkiej filozofi nie ma poza odkreceniem koła zebatego od wałka.Wazne dwie sprawy to: po złozeniu do kupy trzeba pokrecic najlepiej kołem pasowym aby wszystkie popychacze były klika razy scisniete przed pracą,dwa przy składaniu napewno niebedzie koło pasowac na kołek w wałku to trzeba delkatnie krecic wałem korbowym,jesli zajdzie potrzeba krecenia w strone przeciwna od roboczej to bardzo powoli aby łancuch nieprzeskoczył..Dobra -wiem ze to brzmi strasznie ale jest łatwe.Jak cos to GG . |
Autor: | adamkatowice [ czw maja 17, 2007 12:19 pm ] |
Tytuł: | |
Wielkie dzięki za opis, dokładnie tego potrzebowałem. Jeszcze pytanko czy trzeba te śruby jakimś momentem dokręcać - mogę mieć do dyspozycji klucz dynamometryczny. znalazłem też taki opis - może przy okazji sprawdzę czy u mnie jest wszystko ok ale czy te ustawienia są odpowiednie dla silnika 300 turbo D model 603 - autko to 124 kombi z 1992 roku monster18.09 pisze: Witam
Ustaw Wal na 15 stopni po GMP dla 1 cylindra. Wykrec korek/srube, ktora znajduje sie na pompie wtryskowej po lewej stronie u dolu patrzac wedle kierunku jazdy, teraz powinienes zobaczyc w otworze po tym korku taka kreske - wystep ciezarka regulatora (jesli masz specjalny przyzad to tylko go wkrecasz). Jesli nie widzisz go na srodku otworu musisz przestawic pompe. W tym celu musisz poluzowac 3 sruby na kolnierzu pompy i jedna na podporze pompy, teraz dokonujesz regulacji obracajac sruba regulacyjna ktora "patrzy" do gory i znajduje sie na odlewie mniej wiecej pod pierwsza sekcja. Wychylajac, poprzez ta srube, pompe ustawiasz tak, aby zobaczyc ta kreske na srodku otworu w pompie. Chyba niczego nie pokielbasilem. Jak tak to niech ktos dokona modyfikacji. Pozdrawiam Pozdrawiam Adam |
Autor: | Dembol [ czw maja 17, 2007 3:52 pm ] |
Tytuł: | |
niestety nie pomoge jesli chodzi o parametry ! dokrecania srub ale powiem tak bez dynamometra nie podchodz takie zeczy musza miec odpowiedni moment !! jak by silnik mercedesa by skrecony tak osiak napewno nie przejechal by tysiecy kilometrow jest odpowiedni moment na pokrywy walka oraz kolo zebate to sa male momenty ! ale sa ! i tak musi pozostac |
Autor: | adamkatowice [ pt maja 18, 2007 11:26 am ] |
Tytuł: | |
Czy za oryginalne szklanki do 124 70PLN za sztukę to drogo czy tanio? Adam |
Autor: | Dembol [ pt maja 18, 2007 11:51 am ] |
Tytuł: | |
drozyznaaaaaaaaaaaaaaaaaaa totalna mercedes ladowal INA ! popychacze za sztuke zaplacisz max 40 zl ! to juz max ale nie w aso bron boze ! ja notamiast przejchalem 100 tys km na zamiennikach motive !! dopiero zaczynaly stukac za sztuke dalem 29 zl ! oryginaly INA wytrzymuja kolo 200 tys ! ale po co przeplacac zdazszy 4 razy sprzedac auto heheh |
Autor: | adamkatowice [ pn maja 21, 2007 7:46 am ] |
Tytuł: | |
Pomimo ceny kupione i wymienione. a tu link który mówi o przyczynie http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=24708 Mechanik założył INA czyli to co trzeba. Po wymianie na oryginały jest następująca zmiana: - cichsza praca silnika - równa praca silnika - brak skoków ciśnienia oleju na wolnych obrotach - lepsza dynamika samochodu Jak na kilkadziesiąt przejechanych kilometrów to i tak rewelacja w porównaniu do poprzednich szklanek, czekam jeszcze jak się wszystko ułoży. Jak dla mnie to i tak warto było. Pozdrawiam Adam |
Autor: | Rybaczenkow [ sob cze 16, 2007 1:39 pm ] |
Tytuł: | |
A czy moglby ktos podac nr czesci tych szklanek? Mam kolege w hurtowni i chcialbym zobaczyc jaka tam jest ich cena. |
Autor: | Cremek [ czw wrz 13, 2007 1:58 pm ] |
Tytuł: | |
A ja sie podepne pod temat i zapytam czym grozi dluzsze nie wymienianie stukajacych szklanek ?? ![]() |
Autor: | Rybaczenkow [ czw wrz 13, 2007 2:20 pm ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: A ja sie podepne pod temat i zapytam czym grozi dluzsze nie wymienianie stukajacych szklanek ??
![]() wypaleniem zaworów, zniszczeniem krzywek wałka, złe osiągi silnika |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |