MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
wymiana drążka reakcyjnego https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25992 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gekonos [ czw maja 17, 2007 1:06 pm ] |
Tytuł: | wymiana drążka reakcyjnego |
Witam Mam do wymiany w W126 drążek reakcyjny ![]() zestaw naprawczy nr 143 na rysunku a to zdjęcie zestawu LEMFORDER-a ![]() czy ktoś to przerabiał już u siebie? czy dużo jest z tym roboty? podglądałem dziś autko od spodu i chyba zanosi się na dość sporo rozkręcania, bo za "blachą" nr 119 nie ma za dużo miejsca a śruby 125 i 122 są na imbusa ![]() może jakieś wskazówki i porady, a należy wymienić w/w element bo "wali" dość mocno i w kabinie aż dziwnie reszta zawieszenia wymieniona i sprawdzona poza "gumami" 113 i 116 z ryciny |
Autor: | klucha116 [ czw maja 17, 2007 1:23 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana drążka reakcyjnego |
(...) czy ktoś to przerabiał już u siebie? czy dużo jest z tym roboty? (...)[/quote] Wymienialem u siebie, bez odkrecania elementu "110", dosyc paskudne dojscie, ale mozliwe do wykonania. Ciezko jest wyczyscic gniazdo w elemencie 110 bez demontazu, ale 45 minut skrobania czym popadnie i bylo czysto. Ponoc mozna zaoszczedzic na czasie i gimnastyce odkrecajac wczesniej ten slawetny element "110" ![]() ![]() |
Autor: | Rad.ek [ czw maja 17, 2007 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
Ja nie dawno wymieniałem z demontażem elementu 110. Nie wspominam zbyt miło tego ale dałem radę. Musisz WKRĘCIĆ el-128 do końca, odkręcić belkę/wspornik (nie ma go na rysunku) od el-110 (3 śruby chyba M10), odkręcić 2x el-134 i wykręcić el-128 i masz na wierzchu a dalej to już pryszcz ![]() Ja miałem problem bo el137 -dwie blaszki na zdj- jest wkładany w podłużnicę i dotego przykręcane są el134. U mnie zamiast blaszki była przyspawana nakrętka niestety spaw puścił i bez flexa i spawarki się nie obeszło:( a dojścia kluczem tam nie ma. ale jeśli masz blaszki i nie jest to pokorodowane to nie ma z tym problemu. |
Autor: | gekonos [ pt maja 18, 2007 8:22 am ] |
Tytuł: | |
Rad.ek pisze: odkręcić belkę/wspornik (nie ma go na rysunku) od el-110
ta belka łączy w poprzek samochodu elementy 110 ze sobą czyli na czas remontu/wymiany elementów zawieszenia mogę ją odkręcić całkowicie (z lewej i prawej)? a dziś planuję się zabrać za robotę, lecz jeszcze myślę, czy nie odkręcić drążka od dolnego wahacza? |
Autor: | adler1934 [ pt maja 18, 2007 9:28 am ] |
Tytuł: | |
gekonos pisze: lecz jeszcze myślę, czy nie odkręcić drążka od dolnego wahacza?
_________________ Aby odkręcić drążek od wahacza musisz wyjąć sprężynę i odkręcić miseczkę, ale i tak nie zawsze się udaje. Ja musiałem przeciąć wahacz fleksem |
Autor: | witek-sec [ pt maja 18, 2007 12:41 pm ] |
Tytuł: | |
No i po calej udanej operacji musisz zbieznosc ustawic. Z ciekawosci ten zestaw naprawczy nr 143 ile teraz kosztuje ? |
Autor: | gekonos [ pt maja 18, 2007 1:01 pm ] |
Tytuł: | |
250 PLN +- 20 |
Autor: | adler1934 [ pt maja 18, 2007 1:44 pm ] |
Tytuł: | |
witek-sec pisze: musisz zbieznosc ustawic.
Ale najpierw kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. |
Autor: | gekonos [ pt maja 18, 2007 4:24 pm ] |
Tytuł: | |
czytając Wasze porady i oglądając jeszcze raz autko dzisiaj czas rozpoczęcia prac został przesunięty. zostaną kupione wszystkie końcówki drążków, sworznie, gumki ... jednym słowem remont całego przedniego zawieszenia z wyjątkiem sprężyn i amorków (nowe) po porannych oględzinach okazuje się, iż jest luz na przegubie łączącym kolumnę kierownicy z przekładnią czy ktoś wie może jaki to jest nr części i czy można to wymienić? |
Autor: | litra2 [ wt paź 23, 2007 11:46 am ] |
Tytuł: | |
podpinam się także pod pytanie kolegi... |
Autor: | gekonos [ wt paź 23, 2007 1:28 pm ] |
Tytuł: | |
stan dzisiejszy: - drążek reakcyjny wymieniony (już dość dawno), wyjąłem całe zawieszenie i złożyłem na nowych częściach - luz na przekładni został trochę skasowany regulacją i autko prowadzi się super |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |