MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

wymiana drążka reakcyjnego
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25992
Strona 1 z 1

Autor:  gekonos [ czw maja 17, 2007 1:06 pm ]
Tytuł:  wymiana drążka reakcyjnego

Witam
Mam do wymiany w W126 drążek reakcyjny

Obrazek

zestaw naprawczy nr 143 na rysunku

a to zdjęcie zestawu LEMFORDER-a

Obrazek

czy ktoś to przerabiał już u siebie?

czy dużo jest z tym roboty?

podglądałem dziś autko od spodu i chyba zanosi się na dość sporo rozkręcania, bo za "blachą" nr 119 nie ma za dużo miejsca a śruby 125 i 122 są na imbusa :-?

może jakieś wskazówki i porady, a należy wymienić w/w element bo "wali" dość mocno i w kabinie aż dziwnie

reszta zawieszenia wymieniona i sprawdzona poza "gumami" 113 i 116 z ryciny

Autor:  klucha116 [ czw maja 17, 2007 1:23 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana drążka reakcyjnego

(...)

czy ktoś to przerabiał już u siebie?

czy dużo jest z tym roboty?

(...)[/quote]


Wymienialem u siebie, bez odkrecania elementu "110", dosyc paskudne dojscie, ale mozliwe do wykonania. Ciezko jest wyczyscic gniazdo w elemencie 110 bez demontazu, ale 45 minut skrobania czym popadnie i bylo czysto.
Ponoc mozna zaoszczedzic na czasie i gimnastyce odkrecajac wczesniej ten slawetny element "110" [zlosnik] ja dalem rade bez ;)

Autor:  Rad.ek [ czw maja 17, 2007 8:46 pm ]
Tytuł: 

Ja nie dawno wymieniałem z demontażem elementu 110. Nie wspominam zbyt miło tego ale dałem radę. Musisz WKRĘCIĆ el-128 do końca, odkręcić belkę/wspornik (nie ma go na rysunku) od el-110 (3 śruby chyba M10), odkręcić 2x el-134 i wykręcić el-128 i masz na wierzchu a dalej to już pryszcz :).
Ja miałem problem bo el137 -dwie blaszki na zdj- jest wkładany w podłużnicę i dotego przykręcane są el134. U mnie zamiast blaszki była przyspawana nakrętka niestety spaw puścił i bez flexa i spawarki się nie obeszło:( a dojścia kluczem tam nie ma. ale jeśli masz blaszki i nie jest to pokorodowane to nie ma z tym problemu.

Autor:  gekonos [ pt maja 18, 2007 8:22 am ]
Tytuł: 

Rad.ek pisze:
odkręcić belkę/wspornik (nie ma go na rysunku) od el-110


ta belka łączy w poprzek samochodu elementy 110 ze sobą

czyli na czas remontu/wymiany elementów zawieszenia mogę ją odkręcić całkowicie (z lewej i prawej)?
a dziś planuję się zabrać za robotę, lecz jeszcze myślę, czy nie odkręcić drążka od dolnego wahacza?

Autor:  adler1934 [ pt maja 18, 2007 9:28 am ]
Tytuł: 

gekonos pisze:
lecz jeszcze myślę, czy nie odkręcić drążka od dolnego wahacza?
_________________

Aby odkręcić drążek od wahacza musisz wyjąć sprężynę i odkręcić miseczkę, ale i tak nie zawsze się udaje. Ja musiałem przeciąć wahacz fleksem

Autor:  witek-sec [ pt maja 18, 2007 12:41 pm ]
Tytuł: 

No i po calej udanej operacji musisz zbieznosc ustawic. Z ciekawosci ten zestaw naprawczy nr 143 ile teraz kosztuje ?

Autor:  gekonos [ pt maja 18, 2007 1:01 pm ]
Tytuł: 

250 PLN +- 20

Autor:  adler1934 [ pt maja 18, 2007 1:44 pm ]
Tytuł: 

witek-sec pisze:
musisz zbieznosc ustawic.

Ale najpierw kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

Autor:  gekonos [ pt maja 18, 2007 4:24 pm ]
Tytuł: 

czytając Wasze porady i oglądając jeszcze raz autko dzisiaj czas rozpoczęcia prac został przesunięty.
zostaną kupione wszystkie końcówki drążków, sworznie, gumki ... jednym słowem remont całego przedniego zawieszenia z wyjątkiem sprężyn i amorków (nowe)

po porannych oględzinach okazuje się, iż jest luz na przegubie łączącym kolumnę kierownicy z przekładnią

czy ktoś wie może jaki to jest nr części i czy można to wymienić?

Autor:  litra2 [ wt paź 23, 2007 11:46 am ]
Tytuł: 

podpinam się także pod pytanie kolegi...

Autor:  gekonos [ wt paź 23, 2007 1:28 pm ]
Tytuł: 

stan dzisiejszy:
- drążek reakcyjny wymieniony (już dość dawno), wyjąłem całe zawieszenie i złożyłem na nowych częściach
- luz na przekładni został trochę skasowany regulacją i autko prowadzi się super

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/