MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jak samemu naprawić hamulec pomocniczy (nożny). ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=25994
Strona 1 z 1

Autor:  GEORGE P. [ czw maja 17, 2007 4:30 pm ]
Tytuł:  Jak samemu naprawić hamulec pomocniczy (nożny). ?

Witam,

Jestem od dwóch tygodni posiadaczem W124 i niestety nie mam hamulca pomocnicznego.

A wiadomo jest potrzebny,

Poprzedni właściciel powiedział, że po prostu go nie używał, (automat). i z czasem się zapiekł.
Powiedział, że linka trzasła.( gdy zaciągam, to słyszę, jakieś szury z tyłu, jakby coś tam działało ale nie do końca, idzie bardzo luzno, może to sama linka.

Którędy dokładnie idzie linka?

Proszę o pomoc, czy zrobię to samemu?? Czy jest duzo rozbierania??
może jakies foto?
Mechanikiem nie jestem ale potrafię złożyć to co rozbiore :)

Z góry serdeczne dzięki.

Autor:  Żeluś [ czw maja 17, 2007 4:49 pm ]
Tytuł: 

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 120&SGN=05

Schemat co i jak znalazłem.

Autor:  Meeta [ czw maja 17, 2007 6:32 pm ]
Tytuł: 

Często słyszy się, że ktoś kupuje merca z zapieczonym hamulcem pomocniczym, a gdy chcą to naprawić, okazuje się, ze w bębnie nie ma ani tarcz, ani sprężyn, ani w ogóle nic :D Na Twoim miejscu zdjąłbym tylne koło, odkręcił zacisk i zdjął tarcze, a wtedy ukaże Ci się cały mechanizm, o ile tam jest ;)

p.s. aby zdjąć tarcze wystarczy wykręcić jedną śrubę imbusową i to wszystko :)

Autor:  gienkas [ czw maja 17, 2007 8:52 pm ]
Tytuł: 

Koszt linki ATE to ok 50zł szt (lewa/prawa). Środkowa linka podobnie. Miałem to samo. Lepiej wymienić komplet jeżeli jedna się zerwała.

Autor:  klucha116 [ pt maja 18, 2007 10:40 am ]
Tytuł: 

Meeta pisze:
(...)

p.s. aby zdjąć tarcze wystarczy wykręcić jedną śrubę imbusową i to wszystko :)



i zacisk [zlosnik]

Autor:  GEORGE P. [ czw cze 14, 2007 3:31 pm ]
Tytuł: 

Byłem z tym w warsztacie, rozebrali, okazało sie, że linki są pozrywane, szczęki były tylko na jednym kole, teraz mam już wszystko zrobione, wszystkie części nowe i mam spokój.

Zresztą jak patrzyłem jak to zrobili, to bym to na pewno sam zrobił.

Dzięki za podpowiedzi,

Proszę o zamknięcie tematu.

Autor:  Meeta [ czw cze 14, 2007 4:16 pm ]
Tytuł: 

też sie czaiłem długo, żeby wyregulować szczęki i ostatnio w końcu zdjąłem tarcze, moim oczom ukazał się cały mechanizm, zębatka regulacyjna itd. Hehe, aż głupio, że tyle czekałem: teraz pozostaje tylko kwestia sprawdzenia samych linek, bo coś mi chrobocze i hałasuje przy 3 tysiącach obrotów, podejrzewam kiwaczkę lub luźne linki, które właśnie w okolicach tych obrotów wpadają w rezonans, czy zaczynają po prostu bardziej tłuc ;) ale nie mam dostępu do kanału, a sprężyny do wymiany, bo siedzą tak nisko, ze nawet głowy nie wsadzę pod samochód, a na lewarku to taki odważny nie jestem ;)

P.S.
Kiwaczke podejrzewam, bo to dość typowy objaw jej padnięcia, ale sprawia wrażenie dobrze działającej, da się regulować, pasek zawsze napięty, i nigdy nie słyszałem żadnego pisku :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/