MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 19, 2007 5:24 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob maja 19, 2007 5:10 pm
Posty: 2
Witam!!

Mam pewien problem z automatyczną skrzynią biegów w MB W210 2.2CDI.
Otóż od pewnego czasu po zatrzymaniu samochodu np: na skrzyzowaniu, nie przełączał on biegów z 1 na wyższe, dopiero po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu wszystko wracało do normy. Jednak od wczoraj skrzynia już na dobre przestała działać, nie pomaga wyłączanie i włączanie silnika. Działa tylko pierwszy bieg. Wie ktoś z was co to może być??
Samochód mam od ponad roku (był sprowadzony).


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 19, 2007 5:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 09, 2007 5:51 pm
Posty: 40
A działa R ?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 19, 2007 6:37 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob maja 19, 2007 5:10 pm
Posty: 2
Tak R działa.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 19, 2007 6:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
tryb awawryjny-ASO -diagnoza-naprawa

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 29, 2007 9:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Witaj Bart 157. Mam te same objawy. Powiedz co to była za przyczyna awarii.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 4:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Przyłączam się do wątku, właśnie zaliczkowałem dzisiaj W210 320CDI ale dopiero później dowiedziałem się że występuje tam właśnie problem ze skrzynia, raz są wszystkei biegi a raz znikają i działa tylko jeden. Domyślam się że już naprawiliście skrzynie, pytanie gdzie? za ile? i jaka była przyczyna?

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 5:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
ja mialem ten problem
byl to modul skrzyni a doklanie jego czujnik ktory odczytywal ze silnik ma non stop 8k obrotow wiec wlaczyla sie w tryb awaryjny

przyczyn moze byc wiele - tam wszystko ze soba jest powiazane i nie bez powodu wlacza sie ten tryb awaryjny

co najgorsze idzie to zdjac tylko przez komputer i tym sposobem jechalem ze stuttgartu na 2...

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 5:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
ertee pisze:
i jaka była przyczyna?


Najczestsza przyczyna jest stary olej w skrzyni, ktorego rzekomo nie trzeba wymieniac ;) U ojca skrzynia robila cyrki przy 120k km, nowe oleum i juz ponad 10k km jest spokoj. Dodam tylko, ze to byly w sumie dwie wymiany oleju, bo z tej skrzyni wlasciwie nie mozna zlac calosci bez jej rozbiorki (ale gdzies me: how wklejal linka jak sobie z tym radza szwabiska).

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 6:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Witam. Moja skrzynia została naprawiona. Wysiadł czujnik prędkości obrotowej skrzyni który jest w płycie sterujacej. Nowa płyta z czujnikiem+ olej+ robocizna 1500 zł. Co do wymiany oleju to można wymienić cały tylko trzeba wiedzieć jak. Szczegóły na stronie www.automat.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 9:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
mam jeszcze jedno pytanie, jak rozpoznać czy ta skrzynia posiada tiptronic? z tego co kojarze to do tiptronica stosuje się jakieś łopatki przy kierownicy którymi dodaje się lub odejmuje bieg ale jak to jest rozwiązane w w210 ? :o

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 9:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
ertee pisze:
jak rozpoznać czy ta skrzynia posiada tiptronic?


Szukas auta po lifcie, wiec jesli bedzie automat, to wlasnie 5-biegowy z opcja manualnej zmiany biegow, w polozeniu D ruszasz lewarkiem od siebie/do siebie i tym samym zmieniasz bieg na wyzszy/nizszy. Lopatki w 210tce nie wystepuja.

A tak to wyglada po rozkodowaniu VINu

423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 9:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
W W210 nie ma żadnych klapek przy kierownicy. Po prostu masz pozycje -D+ i w lewo zmieniasz bieg na niższy a w prawo na wyższy.
A wygląda to tak :
Obrazek
Obrazek

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 27, 2008 10:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
w takim razie wychodzi na to że egzemplarz który oglądałem ma tiptronic ale sprzedający nie za bardzo jest tego świadomy... póki co zostaje do dogadania sprawa naprawy skrzyni i ile sprzedający zdejmie z ceny....

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 28, 2008 12:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
mam to samo, ale mam też inny objaw. Jeżdze raczej szybko lub nawet b.szybko i czasami przy mocnym starcie z niższych partii obrotów właściwie nie zależnie od prędkości wywala mi całkowicie na luz i przy wychomawaniu do 40 wskakuje na miejsce. Mówiłem o tym 3 razy na servisach debilom z MB centum w warszawie i za kazdym razem podobno kasują błędy i dolewają 3-5 setek oleju. Po 2-3 tysiach problem wraca.

_________________
W107 450SL


Na górę
Post: czw lut 28, 2008 3:17 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 24, 2008 2:51 pm
Posty: 5
bart157 pisze:
Witam!!

Mam pewien problem z automatyczną skrzynią biegów w MB W210 2.2CDI.
Otóż od pewnego czasu po zatrzymaniu samochodu np: na skrzyzowaniu, nie przełączał on biegów z 1 na wyższe, dopiero po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu wszystko wracało do normy. Jednak od wczoraj skrzynia już na dobre przestała działać, nie pomaga wyłączanie i włączanie silnika. Działa tylko pierwszy bieg. Wie ktoś z was co to może być??
Samochód mam od ponad roku (był sprowadzony).



po prostu, skrzynia wchodzi w awarie. przyczyną może być olej ale po wymianie nie wróci to do normy. A więc serwis lub ktoś z kompem usunąć błedy. Przyczyną błędów może być sterownik lub komputer. Zalecam wymienić gniazdo kablowe przy skrzyni (tak dla świętego spokoju) kosztuje ono koło 30-50zł zależy od sklepu z tego względu iż o dziwo gdy; gniazdo osadzone jest na uszczelce i skontrowane śrubą do skrzyni, teraz gdy będzie wadliwa uszczelka uwierzcie ale to prawda przez złącze kablowe skrzynia potrafi pchać olej ze skrzyni do góry który wejdzie do sterownika(kopmputera) i będzie walić skrzynie w awarie. kasowanie błędów i wymiany oleju nic wtedy nie pomagają gdyż robią się błędy samego kompa ster.skrzyni. Trzeba odłaczyć w takim wypadku aku otworzyć kompa i sprawdzić czy w środku nie jest usyfiony, przemyć benz.ekstrakcyjną wydmuchać i złożyć,zresetować błędy i powinno grać. W twoim przypadku na 99% stawiam że jest to przyczyną ,pod warunkiem że nie nastąpiło jakieś wewnętrzne mech.uszkodzenie.

kiedyś MB w trójmieście robił akcje serwisową dotyczącą wymiany gniazd impulsowych sterujących skrzynia. Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl