MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26028 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bart157 [ sob maja 19, 2007 5:24 pm ] |
Tytuł: | PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW |
Witam!! Mam pewien problem z automatyczną skrzynią biegów w MB W210 2.2CDI. Otóż od pewnego czasu po zatrzymaniu samochodu np: na skrzyzowaniu, nie przełączał on biegów z 1 na wyższe, dopiero po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu wszystko wracało do normy. Jednak od wczoraj skrzynia już na dobre przestała działać, nie pomaga wyłączanie i włączanie silnika. Działa tylko pierwszy bieg. Wie ktoś z was co to może być?? Samochód mam od ponad roku (był sprowadzony). |
Autor: | sqrvi [ sob maja 19, 2007 5:58 pm ] |
Tytuł: | |
A działa R ? |
Autor: | bart157 [ sob maja 19, 2007 6:37 pm ] |
Tytuł: | |
Tak R działa. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob maja 19, 2007 6:51 pm ] |
Tytuł: | |
tryb awawryjny-ASO -diagnoza-naprawa |
Autor: | grzechch [ czw lis 29, 2007 9:32 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj Bart 157. Mam te same objawy. Powiedz co to była za przyczyna awarii. |
Autor: | ertee [ śr lut 27, 2008 4:34 pm ] |
Tytuł: | |
Przyłączam się do wątku, właśnie zaliczkowałem dzisiaj W210 320CDI ale dopiero później dowiedziałem się że występuje tam właśnie problem ze skrzynia, raz są wszystkei biegi a raz znikają i działa tylko jeden. Domyślam się że już naprawiliście skrzynie, pytanie gdzie? za ile? i jaka była przyczyna? |
Autor: | blackmilk [ śr lut 27, 2008 5:24 pm ] |
Tytuł: | |
ja mialem ten problem byl to modul skrzyni a doklanie jego czujnik ktory odczytywal ze silnik ma non stop 8k obrotow wiec wlaczyla sie w tryb awaryjny przyczyn moze byc wiele - tam wszystko ze soba jest powiazane i nie bez powodu wlacza sie ten tryb awaryjny co najgorsze idzie to zdjac tylko przez komputer i tym sposobem jechalem ze stuttgartu na 2... |
Autor: | beet [ śr lut 27, 2008 5:54 pm ] |
Tytuł: | |
ertee pisze: i jaka była przyczyna?
Najczestsza przyczyna jest stary olej w skrzyni, ktorego rzekomo nie trzeba wymieniac ![]() |
Autor: | grzechch [ śr lut 27, 2008 6:56 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Moja skrzynia została naprawiona. Wysiadł czujnik prędkości obrotowej skrzyni który jest w płycie sterujacej. Nowa płyta z czujnikiem+ olej+ robocizna 1500 zł. Co do wymiany oleju to można wymienić cały tylko trzeba wiedzieć jak. Szczegóły na stronie www.automat.pl |
Autor: | ertee [ śr lut 27, 2008 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
mam jeszcze jedno pytanie, jak rozpoznać czy ta skrzynia posiada tiptronic? z tego co kojarze to do tiptronica stosuje się jakieś łopatki przy kierownicy którymi dodaje się lub odejmuje bieg ale jak to jest rozwiązane w w210 ? ![]() |
Autor: | beet [ śr lut 27, 2008 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
ertee pisze: jak rozpoznać czy ta skrzynia posiada tiptronic?
Szukas auta po lifcie, wiec jesli bedzie automat, to wlasnie 5-biegowy z opcja manualnej zmiany biegow, w polozeniu D ruszasz lewarkiem od siebie/do siebie i tym samym zmieniasz bieg na wyzszy/nizszy. Lopatki w 210tce nie wystepuja. A tak to wyglada po rozkodowaniu VINu 423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994) |
Autor: | piston [ śr lut 27, 2008 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
W W210 nie ma żadnych klapek przy kierownicy. Po prostu masz pozycje -D+ i w lewo zmieniasz bieg na niższy a w prawo na wyższy. A wygląda to tak : |
Autor: | ertee [ śr lut 27, 2008 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
w takim razie wychodzi na to że egzemplarz który oglądałem ma tiptronic ale sprzedający nie za bardzo jest tego świadomy... póki co zostaje do dogadania sprawa naprawy skrzyni i ile sprzedający zdejmie z ceny.... |
Autor: | richie [ czw lut 28, 2008 12:29 am ] |
Tytuł: | |
mam to samo, ale mam też inny objaw. Jeżdze raczej szybko lub nawet b.szybko i czasami przy mocnym starcie z niższych partii obrotów właściwie nie zależnie od prędkości wywala mi całkowicie na luz i przy wychomawaniu do 40 wskakuje na miejsce. Mówiłem o tym 3 razy na servisach debilom z MB centum w warszawie i za kazdym razem podobno kasują błędy i dolewają 3-5 setek oleju. Po 2-3 tysiach problem wraca. |
Autor: | ppiotr27 [ czw lut 28, 2008 3:17 am ] |
Tytuł: | Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW |
bart157 pisze: Witam!!
Mam pewien problem z automatyczną skrzynią biegów w MB W210 2.2CDI. Otóż od pewnego czasu po zatrzymaniu samochodu np: na skrzyzowaniu, nie przełączał on biegów z 1 na wyższe, dopiero po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu wszystko wracało do normy. Jednak od wczoraj skrzynia już na dobre przestała działać, nie pomaga wyłączanie i włączanie silnika. Działa tylko pierwszy bieg. Wie ktoś z was co to może być?? Samochód mam od ponad roku (był sprowadzony). po prostu, skrzynia wchodzi w awarie. przyczyną może być olej ale po wymianie nie wróci to do normy. A więc serwis lub ktoś z kompem usunąć błedy. Przyczyną błędów może być sterownik lub komputer. Zalecam wymienić gniazdo kablowe przy skrzyni (tak dla świętego spokoju) kosztuje ono koło 30-50zł zależy od sklepu z tego względu iż o dziwo gdy; gniazdo osadzone jest na uszczelce i skontrowane śrubą do skrzyni, teraz gdy będzie wadliwa uszczelka uwierzcie ale to prawda przez złącze kablowe skrzynia potrafi pchać olej ze skrzyni do góry który wejdzie do sterownika(kopmputera) i będzie walić skrzynie w awarie. kasowanie błędów i wymiany oleju nic wtedy nie pomagają gdyż robią się błędy samego kompa ster.skrzyni. Trzeba odłaczyć w takim wypadku aku otworzyć kompa i sprawdzić czy w środku nie jest usyfiony, przemyć benz.ekstrakcyjną wydmuchać i złożyć,zresetować błędy i powinno grać. W twoim przypadku na 99% stawiam że jest to przyczyną ,pod warunkiem że nie nastąpiło jakieś wewnętrzne mech.uszkodzenie. kiedyś MB w trójmieście robił akcje serwisową dotyczącą wymiany gniazd impulsowych sterujących skrzynia. Pozdrawiam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |