MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Tarcze hamulcowe/wentylowane i nie - wentylowane
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26030
Strona 1 z 2

Autor:  WojtekW [ sob maja 19, 2007 9:03 pm ]
Tytuł:  Tarcze hamulcowe/wentylowane i nie - wentylowane

Mam pytanko o tarcze - w związku z dziwnym biciem na kierownicy (ledwo wyczuwalne ale jednak) postanowiłem wymienić tarcze z przodu (wymieniłem już łożyska z przodu, klocki na nowe (2 tys km temu) - a taki dziwny dźwięk "ocierania" słychać dalej).

W zasadzie nie wiem czy mam wentylowane u siebie - ale w ramach nie wydawania maksymalnie dużo pieniędzy - wymyśliłem że kupię coś takiego:

http://www.allegro.pl/item196227576_tar ... extar.html

Ta tarcza jest niewentylowana - no i teraz pytanie. Jeśli u siebie mam wentylowane to czy mogę je po prostu wymienić na te z linka... czy to się nie da tak zamienić (jakieś różnice w piaście czy czymś takim).

Autko to W124 E220 '95 rok

Autor:  roadrunner [ sob maja 19, 2007 9:18 pm ]
Tytuł: 

WojtekW pisze:
Jeśli u siebie mam wentylowane to czy mogę je po prostu wymienić na te z linka


Nie mozesz, ale nie sadze zebys mial wentylowane.

Autor:  WojtekW [ sob maja 19, 2007 9:27 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Nie mozesz, ale nie sadze zebys mial wentylowane.


A idzie to gdzieś np po VIN sprawdzić?

Autor:  roadrunner [ sob maja 19, 2007 9:35 pm ]
Tytuł: 

WojtekW pisze:
roadrunner pisze:
Nie mozesz, ale nie sadze zebys mial wentylowane.


A idzie to gdzieś np po VIN sprawdzić?


A nie szybciej zajrzec co masz?? Powinno byc widac przez felgi a jak nie to mozej 1 kolko zrzucic. Z vinu raczej nie sprawdzisz.

Autor:  WojtekW [ sob maja 19, 2007 9:39 pm ]
Tytuł: 

Fele mam zwykłe :( nie widać.

Trzeba będzie odkręcać

Autor:  laudan [ sob maja 19, 2007 9:43 pm ]
Tytuł: 

WojtekW pisze:
Fele mam zwykłe :( nie widać.

Trzeba będzie odkręcać


Wystarczy kola skreci na max i bedzie widac [zlosnik]

Autor:  Mor [ ndz maja 20, 2007 9:08 am ]
Tytuł: 

Masz tarcze wentylowane:

Fitting Position: Front Axle
From MY: 07/1993
Ø: 284 mm, Br. Disc Thickness: 22,0 mm, Min. thickness: 19,4 mm, Brake Disc Type: Vented, Finish: Alloyed / High-carbon, Num. of holes: 5

PS: To są dane ze strony ATE

Autor:  WojtekW [ ndz maja 20, 2007 9:40 am ]
Tytuł: 

No faktycznie - katalog fota też mówi, że są wentylowane - trudno...

w takim wypadku albo będzie coś takiego:
http://www.allegro.pl/item196900632_tar ... w_124.html

albo dam do przetoczenia (40-50 zł / sztuka) - tylko gdzie dobrze przetoczyć tarcze we Wrocławiu ?

Autor:  damian [ ndz maja 20, 2007 9:59 am ]
Tytuł: 

Najpierw trzeba zmierzyć ile ma grubości tarcza. Nie zawsze da się przetoczyć. Poza tym policz czy Ci się to opłaca, przetoczenie plus robota = spokój na chwilę a i tak wymienić je będziesz musiał. Kup raz, porządne tarcze i będziesz miał spokój. Weź pod uwagę że masz do zatrzymania 150 wściekłych mechanicznych koni.
Druga sprawa. Co to jest to DACO oferowane na Allegro? Czy jesteś pewien że się na tym nie zabijesz? Jeśli najtańsze w miarę dobre tarcze po rabacie kosztują w granicach 90 zł za sztukę a najtańsze i też w miarę przyzwoite klocki kosztują około 80 za kpl to się zastanów czy ktoś nie czyha na Twoje życie. Mówię całkiem serio. Na rynku jest mnóstwo podrób, Chiny, Turcja itd... zero atestów. A to są HAMULCE czyli BEZPIECZEŃSTWO Twoje i innych.
Wiem że czasy ciężkie, trzeba się liczyć z każdym groszem ale pamiętaj masz Mercedesa. Chcesz bardzo tanio? Zmień markę auta [zlosnik]
Odezwij się do mnie na prv, może coś zaradzimy.


Do Roadrunnera:
Z VIN-u właśnie że sprawdzisz - przede wszystkim z Vinu. Szybciej sprawdze w EPC niż Ty zajrzysz pod auto

[oczko] [zlosnik]

Autor:  WojtekW [ ndz maja 20, 2007 10:26 am ]
Tytuł: 

damian pisze:
Weź pod uwagę że masz do zatrzymania 150 wściekłych mechanicznych koni.


Coraz częściej myślę, że źle dobrałem silnik :( Te "wściekłe" koniki albo pouciekały, albo to są źrebaki siakieś [hihi] A w najlepszym wypadku jest to 150 bardzo dobrze ułożonych koników ;)

Tzn różnica pomiędzy ostatnim moim autem (Toledo 90 KM '95 rok) jest spora, przyspieszenie gwiazdy jest katalogowe - ale troszkę kręcę nosem.

Do mojego auta 220 - 250 KM byłoby w sam raz. Kolejny wozik będzie miał V8

A co do DACO to fakt - są tanie, ale kilka osób w MB jeździ już rok/półtora i tarcze mają się OKi. Stare zostawię i będę woził w bagażniku (ew dam do przetoczenia).

Autor:  damian [ ndz maja 20, 2007 10:35 am ]
Tytuł: 

WojtekW pisze:
Coraz częściej myślę, że źle dobrałem silnik Te "wściekłe" koniki albo pouciekały, albo to są źrebaki siakieś A w najlepszym wypadku jest to 150 bardzo dobrze ułożonych koników


Aj tam czepiasz się [zlosnik]


WojtekW pisze:
A co do DACO to fakt - są tanie, ale kilka osób w MB jeździ już rok/półtora i tarcze mają się OKi. Stare zostawię i będę woził w bagażniku (ew dam do przetoczenia).


Jak to Jurek O. powiedział "Róbta co chceta"
;)

Autor:  adi [ ndz maja 20, 2007 10:42 am ]
Tytuł: 

Daco? :o Skad to? Biedronka? Lidl? Żabka? [szalone]

Autor:  WojtekW [ ndz maja 20, 2007 10:47 am ]
Tytuł: 

adi pisze:
Daco? :o Skad to? Biedronka? Lidl? Żabka? [szalone]


allegro ;)

Autor:  roadrunner [ ndz maja 20, 2007 11:04 am ]
Tytuł: 

damian pisze:
Do Roadrunnera:
Z VIN-u właśnie że sprawdzisz - przede wszystkim z Vinu. Szybciej sprawdze w EPC niż Ty zajrzysz pod auto


Ja nie mam EPC, Tobie zajrzenie do EPC zajelo 12h a ja bym zerknal pod auto w jakies 1,5min. wliczajac to zejscie z 4 pietra na parking. [zlosnik] pozatym nie naleze do ludzi ktorzy wyreczaja kogos tylko dlatego ze temu komus nie chce sie czegos zrobic. podalem najlatwiejsze rozwiazanie w tym przypadku i tyle.

Autor:  damian [ ndz maja 20, 2007 11:10 am ]
Tytuł: 

Jakie znów 12 godzin?
Przy necie nie siedzę non stop [zlosnik]
Miałem na myśli to że szybciej odpalę EPC, sprawdzę niż Ty zrobisz to przy aucie.
Możemy kiedyś zrobić zawody. Ja przy laptopie a Ty przy aucie [zlosnik]

roadrunner pisze:
podalem najlatwiejsze rozwiazanie w tym przypadku i tyle.


Najłatwiejsze ale nie znaczy że dobre. Często "fachowcy" naprawiają auta a potem okazuje się że zamontowano niewłaściwe lub za drogie (źle dobrane) części- chyba wiesz o czym mówię? [zlosnik]
Dlatego preferuję sprawdzanie w EPC a nie kombinowanie "dać jak było i będzie dobrze".

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/