MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W124] Za wysoki poziom w ASB
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26092
Strona 1 z 1

Autor:  WSR [ wt maja 22, 2007 6:58 pm ]
Tytuł:  [W124] Za wysoki poziom w ASB

Mam taki problem z moim 300D aut, otóż sprawdziłem ostatnio poziom na bardzo nagrzanej skrzyni (po korkach) i okazał się znacznie większy niż maks. Olej uzupelniałem w zimie, po naprawie napędu szybkościomierza i wtedy po krótkiej jeździe (za krótkiej, teraz już wiem :oops: ) był poziom nieco ponad stan, więc zostawiłem tak. Teraz jest znacznie cieplej i siłą rzeczy poziom większy. teraz pytania:

1. Jak może wpłynąć na skrzynię jeżdżenie z olejem ponad stan (poza wywaleniem go przez jakieś połączenie)?
2. Jak taki za duży poziom wpływa na pracę skrzyni czy to może być przyczyna, że: na zimnej, jak jest niski stan to działa dobrze, jak się nagrzeje to zaczyna szarpac trochę i kicdown robi się leniwy, a czasem wogole nie reaguje?
3. Jaka objętość oleju jest od kreski max do dolnej, na bagnecie (fajnie by było orientacyjnie wiedzieć, ile mam odessać)?

P.S. olej czysty, nie śmierdzi spalenizną, także getreibe raczej OK.

Pozdrawiam

Autor:  roadrunner [ wt maja 22, 2007 7:14 pm ]
Tytuł: 

czmiel pisze:
na bardzo nagrzanej skrzyni


sprawdz w normalnej emp. pracy tak jak sie powinno robic bo moze sie okazac ze nie musisz nic spuszczac. Od min do max jest ok. 0,5l

Autor:  WSR [ wt maja 22, 2007 7:21 pm ]
Tytuł: 

Dzieki za odpowiedź. :-)
Jest jedno ale: ale ja jestem niemal pewien, że poziom jest jednak za wysoki, bo rzeczywiście wlałem wtedy więcej niż straciłem (a że było tylko niewiele więcej niż poziom, to nie odciągałem, a przjazd był z 2 km w dosyć chłodnym otoczeniu, najgorsze, że nie sprawdziłem ile było na bagnecie przed rozebraniem "dupki" skrzyni). Zostaje jeszcze odpowiedź na pyt 1 i 2, czy ktoś wie? :-) może roadrunner? ;-)

Pozdrawiam

Autor:  roadrunner [ wt maja 22, 2007 7:32 pm ]
Tytuł: 

Zamiast teoretyzowac - jesli juz jestes pewien ze masz za duzo - podjedz gdzies gdzie odsysaja olej albo sam strzykawka przez wezyk igielitowy odessij ze 200-300ml.
To co opisales moze byc spowodowane za duzym cisnieniem (w zwiazku z zawysokim stanem) ale moze tez nie miec zadnych skutkow a twoje problemy maja inna przyczyne. Wszystko zalezy od tego ile za duzo tego oleju jest.

Autor:  WSR [ wt maja 22, 2007 7:36 pm ]
Tytuł: 

Duuuuuużo za dużo, bo jak sprawdzałem to było z 1,5 stanu ponad stan :oops: mam nieco lepszy patent od strzykawki - słoik z 2 weżykami :-)

Pozdrawiam

Autor:  TOMEX [ śr maja 23, 2007 12:53 pm ]
Tytuł: 

nadmiar oleju w skrzyni moze powodowac jakies zakłócenie w jej pracy i trzeba ten nadmiar usunąc, kontrolę poziomu oleju nalezy wykonywac przy temperaturze silnika ok 80*C przy pracującym silniku na biegu jałowym i wtedy ten moziom powinien sie znajdowac miedzy min a max, róznica miedzy min a max to ok 0,3L

Autor:  adamkatowice [ śr maja 23, 2007 1:59 pm ]
Tytuł: 

czmiel pisze:
Duuuuuużo za dużo, bo jak sprawdzałem to było z 1,5 stanu ponad stan :oops: mam nieco lepszy patent od strzykawki - słoik z 2 weżykami :-)

Pozdrawiam


Też tak robiłem i jest to dobre szybko można sie nadmiaru pozbyć.

Przy okazji ASB mam pytanko odnośnie ubywania oleju, niby wszystko jest ok skrzynia suchutka nigdzie nie cieknie ale systematyczne w małych ilościach oleju ubywa i co jakiś czas muszę go dolać, gdzie szukać jeszcze przyczyny. Najgorsze jest to, że nigdzie nie zostawia śladów wypływania oleju. Parokrotnie mechanika prosiłem aby obcykał czy nie ma gdzieś wycieku ale i on nic nie znalazł, jedno co zrobił to dokręcił wężyk elastyczny przy chłodnicy który jest wilgotny, ale raczej z oleju silnikowego bo jest to za lepkie jak na olej ze skrzyni i jest koloru czarnego.


Pozdrawiam
Adam

Autor:  WSR [ śr maja 23, 2007 8:28 pm ]
Tytuł: 

Wymyj dokładnie silnik, to się dowiesz. Nie wiem, czy dobrze kombinuję, ale jeśli będzie uszkodzony modulator i olej dostaje się do układu podciśnienia to też może go ubywać.

Autor:  adamkatowice [ czw maja 24, 2007 7:14 am ]
Tytuł: 

A jakie są objawy uszkodzonego modulatora?
I ewentualnie jeśli mogą prosić o jakiś rysunek poglądowy, żebym wiedział w której części skrzyni go szukać.
Adam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/