MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wzrost temperatury i wiatrak klimatyzacji - POMOCY
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26100
Strona 1 z 2

Autor:  grzesiek_ce [ śr maja 23, 2007 12:22 am ]
Tytuł:  Wzrost temperatury i wiatrak klimatyzacji - POMOCY

Witam, ostatnio zaobserwowałem:
1. W cieplejsze dni temperatura przy normalnej jeździe po mieście oscyluje w granicach 100 stopni C, na trasie wynosi 80C.
2. Podczas postoju na włączonej klimatyzacji wiatrak przy chłodnicy załącza się dopiero po jakimś czasie i uzyskaniu 100 kilku stopni C.
3. Przy załączonej klimatyzacji auto traci na mocy i zaczyna więcej palić.

Czy 1. to normalne objawy cieplejszych dni??
Dodam że niedawno wymieniłem na oryginalną ceramiczną kostkę za prawą lampą. Poprzednia się rozpadła, czy może to mieć wpływ na zachowanie temperatury?Silnik 2.0 100kw, klima automatyczna.

Proszę o pomoc

Autor:  Jurand [ śr maja 23, 2007 11:08 am ]
Tytuł: 

czesc
To co opisałeś to nie sa problemy tylko normalne zachowanie sie auta z klimą, wiec nie masz sie co stresowac [zlosnik]

Autor:  grzesiek_ce [ śr maja 23, 2007 5:32 pm ]
Tytuł: 

Problem rozwiązany, niewielki spadek mocy i większe spalanie to normalne przy klimie, jednak u mnie palił 16L na miesice (2L benzyna).
Do tego znaczny spadek mocy, mało wydajna klima.
Problem był tego typu że wiatrak nie kręcił sie od klimatyzacji, jedynie visco. Włączał się dopiero po uzyskaniu około 100 paru stopni celciusza.
Słowa fachowca: "wiatrak chodził tylko na 2 biegu".

Przyczyna: spalony opornik klimatyzacji automatycznej, porcelanowa kostka za lewą lampą, koszt 80pln,wymiana -> 3 śróbki:)

Autor:  szeryf [ czw maja 24, 2007 12:29 pm ]
Tytuł: 

Sugerujesz, ze po wymianie porcelanki spadlo spalanie?

Autor:  Marcin C. [ czw maja 24, 2007 5:45 pm ]
Tytuł: 

Nie dziala Ci 1 bieg, bo u mnie podczas postoju przy wlaczonej klimatyzacji wiatrak przy chłodnicy zalacza sie od razu na 1 bieg.
Ten fachowiec to Ci naprawil i juz dzialaja obydwa biegi?
pozdrawiam

Autor:  grzesiek_ce [ czw maja 24, 2007 10:41 pm ]
Tytuł: 

MarcinC ma racje, wiatrak nie chodził na 1 biegu.

Okazało się iż przyczyną moich problemów z autem było to że wcześniej obudowa popękała i zablokowała śmigło wiatraka. Wiatrak sie nie kręcił.
Wywaliło bezpiecznik i przy okazji opornice.

Sprężarka powodowała większy opór, a co za tym idzie wiecej paliło auto
Fachowiec mi podał przyczyne, kupiłem kostkę porcelanową(opornica, koszt 80plnów-oryginał) i ją wymieniłem. Wymiana polegała na wykręceniu 3 śrubek.Spalanie zmalało na włączonej klimatyzacji. Porzednio brał 16L!!

Autor:  szeryf [ pt maja 25, 2007 11:14 am ]
Tytuł: 

Z ciekawosci, jaka rezystancje powinna miec porcelanka?

Autor:  gepcio124 [ pt maja 25, 2007 12:15 pm ]
Tytuł: 

Jak myślicie? Czy doraźnie można ten opornik zmostkować??

Autor:  roadrunner [ pt maja 25, 2007 12:27 pm ]
Tytuł: 

gepcio124 pisze:
Jak myślicie? Czy doraźnie można ten opornik zmostkować??

W efekcie uzyskasz to ze wiatrak na 1 i 2 biegu bedzie dzialal tak samo (tak jak na 2). Opornik jest po to aby spowolnic wentylator.

Autor:  Xytras [ pt maja 25, 2007 12:28 pm ]
Tytuł: 

Nie wydaje mi sie by był to najlepszy pomysl, zmieni sie charakterystyka pradowo napieciowa...

Autor:  gepcio124 [ pt maja 25, 2007 12:47 pm ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
Nie wydaje mi sie by był to najlepszy pomysl, zmieni sie charakterystyka pradowo napieciowa...

No właśnie o to mi chodziło.
Mam to samo. Opornik zamówiony. Czekam do poniedziałku. [oczko]

Autor:  TReneR [ pt maja 25, 2007 12:48 pm ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
Nie wydaje mi sie by był to najlepszy pomysl, zmieni sie charakterystyka pradowo napieciowa...



I napieciowo-obrotowa tez sie zmieni [zlosnikz]

Autor:  Xytras [ pt maja 25, 2007 1:25 pm ]
Tytuł: 

Ja tam bardziej majacze z czysto elektronicznego punktu widzenia, ale oczywiscie zmieniajace sie napiecie zmieni rowniez obroty [ok]


Oczywiscie idac tym tokiem wszystko sie zgadza, brak opornicy oznacza brak spadku napiecia na niej, czyli wentylator bedzie pracowal na pelnych obrotach, dopiero po jej dolaczeniu pojawi sie spadek i nizsze napiecie dla wentylatora ;)

Autor:  Marcin C. [ pt maja 25, 2007 2:08 pm ]
Tytuł: 

to ja mam pytanie przy jakiej temperaturze wlacza Wam sie wiskoza, ja auto mam od niedawna i nie wiem. Z tego co zaobserwowalem to chyba nie wlacza sie jak jest 100 stopni, bo chyba bylo by mocna slychac zalaczony przez wiskoze wentylator?

Autor:  sebaduch [ pt maja 25, 2007 6:14 pm ]
Tytuł: 

A ja mam pytanie odnosnie wentylatora w moim mietku 190E 1.8
problem polega na tym ze wentylator zalacza mi sie dopiero przy ok 120 `C
wiec juz sam nie wiem co jest grane
teraz piszecie ze wiatrak ma jakies 2 biegi wiec zglupialem
moze i u mnie spalilo sie cus i nie chodzi na 1 biegu

a i jeszcze 1 nie mam klimy choc chetnie bym sobie ja zalozyl ale nigdzie nie moge znalesc uzywanej do zakupu
pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/