MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ASB MOCNO SZARPIE !!!!!!!!! HELP !!!!! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26180 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Nowosad [ sob maja 26, 2007 10:30 pm ] |
Tytuł: | ASB MOCNO SZARPIE !!!!!!!!! HELP !!!!! |
Witam ! W moim 124 280E Aut. BARDZO !!! mocno szarpie całym autem, kiedy przełączam skrzynie z P na R i na D i odwrotnie też szarpie !!! Czy to może być zepsuty modulator ??? czy wystarczy regulacja ASB ??? |
Autor: | MMM [ sob maja 26, 2007 11:57 pm ] |
Tytuł: | |
Przyczyn może być wiele. Oto przykładowe: - spadła rurka z podciśnieniem dochodzącym do skrzyni, - wyrobione poduszki tylnego mostu, ale to wali przy zmianie każdego biegu, - uszkodzony modulator i jeszcze kilka. Jedź do fachowca od skrzyń i on Ci powie, bo nie widząc tematu to nikt Ci nic nie powie. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz maja 27, 2007 6:47 am ] |
Tytuł: | |
modulator i podcisnienie do przełaczania na postoju praktycznie nic nie maja....ja robiełem eksperymenty w busie i jezdziełem nawet bez podłaczonego podcisnienie i na pstoju było ok.sprzegła elastyczne wału,wieleowypust,luz na moscie itp to trzeba sprawdzac. |
Autor: | leopold [ ndz maja 27, 2007 8:10 am ] |
Tytuł: | |
Proponuję mały eksperyment: przy przełączaniu R-N-D (lub odwrotnie) przestaw dzwignię z D(R) na N, zdejmij na na chwilę nogę z hamuleca, wciśnij go z powrotem i dokończ przełączenia. Jeżeli szarpnięcie będzie znacznie słabsze (lub zniknie) oznacza to nie awarię skrzyni ale potężny luz gdzieś w układzie przeniesienia napędu lub w zawieszeniu. Pozdrawia Leopold |
Autor: | Nowosad [ śr maja 30, 2007 11:25 pm ] |
Tytuł: | |
Po eksperymencie jest tak samo ! |
Autor: | AndyS [ czw maja 31, 2007 12:06 am ] |
Tytuł: | |
Może masz za wysokie wolne obroty? |
Autor: | leopold [ czw maja 31, 2007 8:34 am ] |
Tytuł: | |
Ja bym ten problem podsumował tak: Bardzo twarde zmiany biegów mogą (ale tylko mogą, nie muszą) oznaczać nieprawidlowe ciśnienie sterownia, co jest do regulacji (teoretycznie nawet samodzielnej). Ale ASB jest jednym z bardziej skomplikowanych i delikatnych elementów samochodu, więc tylko prawdziwi hardcore'owcy sami przy niej grzebią... Z drugiej strony 1) zaniedbanie regulacji lub naprawy usterki ASB zwykle prowadzi do lawinowego narastania uszkodzenia i takiegoż narastania kosztów 2) koszt regulacji czy nawet naprawy ASB to od kulkuset do max 1-2 kzł 3) koszt zakupu używanej ASB w niewiadomym stanie podobny a gwarancji, że nie jest jeszcze gorsza niet 4) koszt nowej - kosmos Wg. mnie najbardziej opłacalnym działaniem byłoby pojechanie do warsztatu naprawiającego ASB. Niestety, samochód=wydatki.... Pozdrawia permanentnie niedoinwestowany Leopold |
Autor: | Wojtyla [ czw maja 31, 2007 11:18 am ] |
Tytuł: | |
Witam AndyS pisze: Może masz za wysokie wolne obroty?
I/lub zbyt delikatnie wciskasz hamulec podczas przełączenia i/lub auto nie stoi w miejscu i/lub wybierasz zbyt wolno program. Pragnę tylko przypomnieć, że podczas wyboru programu każdy ruch wybierakiem sterownik skrzyni odczytuje jako "to ten" a nie "poczekaj aż dojadę do końca i wtedy wczytaj" Podczas powolnej zmiany z P na R jest zapięty "R" i auto przy zbyt delikatnym naciśnięcoiu na hamulec zaczyna "ciągnąć" do tyłu mocniej niż do przodu (takie tam przełożenia) następnie z R na D jest zdjęcie "R" i następni nieszczęsne D tak jak wyżej, tylko z małym wyjątkiem wszystki rozkład sił idący od sprzęgła hydrokinematycznego zaczyna działać w odwrotnym kierunku i tak jak napisałMERCEDES 4 EVER każdy luz od wałka skrzyni (począwszy do wielowypustu pazura, aż do niedociśniętego hamulca) grzecznie się sumuje a auto czyta to jako możemy "ruszać" a tu zonk - ale mogę się mylić i proszę o poprawienie (ciągle się uczę) W moim 123 2,3 pomoga mocniejsze wciśnięcie hamulca i wtedy auto spokojnie "przysiada" ale jak tylko trzymam delikatnie hamulec to lubi sobie szarpnąć (ale to takie tam bzdety) pozdro <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a jeszcze taki szczególik oczywiście stan oliwy jest ok. wizualny i jakościowy? ![]() pozdro |
Autor: | kalach [ czw maja 31, 2007 3:31 pm ] |
Tytuł: | |
Wszystko co napisano może być przyczyną. Jak jednak wyjaśnić to, że szrpnięcie jest zdecydowanie słabsze lub nie występuje wogóle gdy olej w skrzyni biegów jest zimny ( np. przy ruszaniu po dłuższym postoju)? ![]() Gęstość oleju ma może znaczenie? ![]() |
Autor: | WSR [ czw maja 31, 2007 4:10 pm ] |
Tytuł: | |
kalach pisze: Gęstość oleju ma może znaczenie?
Tak, od gęstości (temperatury) zależy ciśnienie i poziom |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |