MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ASB MOCNO SZARPIE !!!!!!!!! HELP !!!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26180
Strona 1 z 1

Autor:  Nowosad [ sob maja 26, 2007 10:30 pm ]
Tytuł:  ASB MOCNO SZARPIE !!!!!!!!! HELP !!!!!

Witam !
W moim 124 280E Aut. BARDZO !!! mocno szarpie całym autem, kiedy przełączam skrzynie z P na R i na D i odwrotnie też szarpie !!! Czy to może być zepsuty modulator ??? czy wystarczy regulacja ASB ???

Autor:  MMM [ sob maja 26, 2007 11:57 pm ]
Tytuł: 

Przyczyn może być wiele.
Oto przykładowe:
- spadła rurka z podciśnieniem dochodzącym do skrzyni,
- wyrobione poduszki tylnego mostu, ale to wali przy zmianie każdego biegu,
- uszkodzony modulator i jeszcze kilka.
Jedź do fachowca od skrzyń i on Ci powie, bo nie widząc tematu to nikt Ci nic nie powie.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz maja 27, 2007 6:47 am ]
Tytuł: 

modulator i podcisnienie do przełaczania na postoju praktycznie nic nie maja....ja robiełem eksperymenty w busie i jezdziełem nawet bez podłaczonego podcisnienie i na pstoju było ok.sprzegła elastyczne wału,wieleowypust,luz na moscie itp to trzeba sprawdzac.

Autor:  leopold [ ndz maja 27, 2007 8:10 am ]
Tytuł: 

Proponuję mały eksperyment:
przy przełączaniu R-N-D (lub odwrotnie) przestaw dzwignię z D(R) na N, zdejmij na na chwilę nogę z hamuleca, wciśnij go z powrotem i dokończ przełączenia. Jeżeli szarpnięcie będzie znacznie słabsze (lub zniknie) oznacza to nie awarię skrzyni ale potężny luz gdzieś w układzie przeniesienia napędu lub w zawieszeniu.
Pozdrawia Leopold

Autor:  Nowosad [ śr maja 30, 2007 11:25 pm ]
Tytuł: 

Po eksperymencie jest tak samo !

Autor:  AndyS [ czw maja 31, 2007 12:06 am ]
Tytuł: 

Może masz za wysokie wolne obroty?

Autor:  leopold [ czw maja 31, 2007 8:34 am ]
Tytuł: 

Ja bym ten problem podsumował tak:
Bardzo twarde zmiany biegów mogą (ale tylko mogą, nie muszą) oznaczać nieprawidlowe ciśnienie sterownia, co jest do regulacji (teoretycznie nawet samodzielnej). Ale ASB jest jednym z bardziej skomplikowanych i delikatnych elementów samochodu, więc tylko prawdziwi hardcore'owcy sami przy niej grzebią...
Z drugiej strony
1) zaniedbanie regulacji lub naprawy usterki ASB zwykle prowadzi do lawinowego narastania uszkodzenia i takiegoż narastania kosztów
2) koszt regulacji czy nawet naprawy ASB to od kulkuset do max 1-2 kzł
3) koszt zakupu używanej ASB w niewiadomym stanie podobny a gwarancji, że nie jest jeszcze gorsza niet
4) koszt nowej - kosmos
Wg. mnie najbardziej opłacalnym działaniem byłoby pojechanie do warsztatu naprawiającego ASB. Niestety, samochód=wydatki....
Pozdrawia permanentnie niedoinwestowany Leopold

Autor:  Wojtyla [ czw maja 31, 2007 11:18 am ]
Tytuł: 

Witam
AndyS pisze:
Może masz za wysokie wolne obroty?

I/lub zbyt delikatnie wciskasz hamulec podczas przełączenia i/lub auto nie stoi w miejscu i/lub wybierasz zbyt wolno program.
Pragnę tylko przypomnieć, że podczas wyboru programu każdy ruch wybierakiem sterownik skrzyni odczytuje jako "to ten" a nie "poczekaj aż dojadę do końca i wtedy wczytaj"
Podczas powolnej zmiany z P na R jest zapięty "R" i auto przy zbyt delikatnym naciśnięcoiu na hamulec zaczyna "ciągnąć" do tyłu mocniej niż do przodu (takie tam przełożenia) następnie z R na D jest zdjęcie "R" i następni nieszczęsne D tak jak wyżej, tylko z małym wyjątkiem wszystki rozkład sił idący od sprzęgła hydrokinematycznego zaczyna działać w odwrotnym kierunku i tak jak napisałMERCEDES 4 EVER każdy luz od wałka skrzyni (począwszy do wielowypustu pazura, aż do niedociśniętego hamulca) grzecznie się sumuje a auto czyta to jako możemy "ruszać" a tu zonk - ale mogę się mylić i proszę o poprawienie (ciągle się uczę)
W moim 123 2,3 pomoga mocniejsze wciśnięcie hamulca i wtedy auto spokojnie "przysiada" ale jak tylko trzymam delikatnie hamulec to lubi sobie szarpnąć (ale to takie tam bzdety)
pozdro <br>Dodano po 1 minutach.:<br> a jeszcze taki szczególik
oczywiście stan oliwy jest ok. wizualny i jakościowy? [szalone]
pozdro

Autor:  kalach [ czw maja 31, 2007 3:31 pm ]
Tytuł: 

Wszystko co napisano może być przyczyną.

Jak jednak wyjaśnić to, że szrpnięcie jest zdecydowanie słabsze lub nie występuje wogóle gdy olej w skrzyni biegów jest zimny ( np. przy ruszaniu po dłuższym postoju)? :-?
Gęstość oleju ma może znaczenie? :-?

Autor:  WSR [ czw maja 31, 2007 4:10 pm ]
Tytuł: 

kalach pisze:
Gęstość oleju ma może znaczenie?

Tak, od gęstości (temperatury) zależy ciśnienie i poziom

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/