MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 09, 2007 1:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Witam.
Od kilku dni zauważyłem, że silnik w moim aucie "łapie" temperaturę sporo szybciej niż zazwyczaj.
Wentylator się włącza i wszystko wraca do normy na jakiś czas ale potem znowu temp. skacze do ok 100-110 stopni (jeżdżąc po mieście ale nie w korkach).
Mam to auto od dwóch lat i pierwszy raz występują takie objawy.
Macie jakieś sugestie?
Posdroofka
Trocin

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 1:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Ja na poczatek sprawdzil bym poziom plynu ;) [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 2:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Jesli juz sprawdziles poziom plynu chlodniczego , to nastepny krok sprawdz "czystosc" chlodnicy (czy nie jest pozalepiana brudem - owady,bloto itp.) pozniej sprawdz jeszcze termostat (moze sie zapiekl ,zacial i nie otwiera duzego obiegu).

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 2:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
te dwie opcje już sprawdzone, co dalej?

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 2:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
termostat sprawdziłeś?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 2:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam,

Wydaje mi sie, iz najbardziej prawdopodobną przyczyną jest pompa płynu chłodzącego, która mogła zastrajkować. A jak już nic nie znajdziesz w układzie chłodzenia, to sprawdź jeszcze ustawienie zapłonu. Źle ustawiony zapłon także powoduje przegrzewanie.

Pozdrawia paradoksalny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 3:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
sprawdzę jeszcze czy chłodnica jest ok... ale dopiero w piątek bo teraz jestem w poznaniu a auto stoi w Puławach

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 09, 2007 3:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 28, 2007 11:10 am
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia
ja bym stawial na termostat u nas w w210 bylo to samo termostaty wymieniony i bylo dobrze choc tez bylo malo plynu ale to juz pisze o sobie spr. termostat i wezyk od pompki bo moze byc przybrudzony i przepuszczac powoli plyn

_________________
MB W210 1999r. 2.2cdi manual avantgarde przed LIFTEM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 9:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Witam.
Termostat wymieniłem, czujnik wentylatora sprawdziłem, działa, włącza wentylator przy ok. 110 stopni, choć na nim jest napisane 100 stopni, myślę że może to być wisco... Podobno śmigło ma się kręcić szybciej przy większej temperaturze/obrotach a u mnie kręci się cały czas tak samo - można śmiało je ręką zatrzymać w każdej chwili...
Płyn sprawdziłem, jest ok, ale nie wiem jak sprawdzić czy pompa wody chodzi jak trzeba, bo to może to...
Chłodnica w porządku.
Na trasie jest ok. zaczyna się grzać tak do ok. 110 stopni w korkach w mieście i dopiero jak wentylator się załączy to temp. wraca na jakiś czas do normy.
Macie jakieś sugestie?
Z góry dzięki...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 10:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
trocin pisze:
Podobno śmigło ma się kręcić szybciej przy większej temperaturze/obrotach a u mnie kręci się cały czas tak samo - można śmiało je ręką zatrzymać w każdej chwili...


To pewnie visco Ci siadlo. Najprosciej sprawdzic blokujac visco plastikowymi opaskami zaciskowymi (zeby sie non stop krecilo) i zobaczyc co sie bedzie dzialo. Jesli bedzie O.K. to masz odpowiedz na swoj problem.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 10:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ha! Dowiedziałem się że w M102 NIE MA WISCO tylko zwykły elektromagnes, który u mnie działa dobrze, bo słychać taki "klik" jak się załącza wentylator i temperatura spada, jak będzie mi się bardzo grzał w upały wymienię czujnik załączania wentylatora na taki z niższą temperaturą, ten co mam ma 100 stopni, wykręcałem go i sprawdziłem.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 10:59 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
trocin było troszkę ciepławo i tak musi być [szalone] jak chcesz sprawdzić czy elektromagnes działa to wystarczy zewrzeć dwa styki na czujniku na głowicy usłyszysz klik ( włączenie/zadziałanie przekaźnika) i próbujesz obrócić wiatrak idzie - jest du.a (znaczy gdzieś coś nie dochodzi do sprzęgła "-", "+"), nie idzie - jest ok.
U mnie w 201 włącza się elektro podczas postoju w korku przy 105 na zegarach i muszę lekko musnąć gaz bo przy 800 i 1500 obr/min są różne czasy wychładzania płynu (no i trzeba pamiętać że płyn i H2O mają różne właściwości)[na płynie zawsze jest troszkę wyższa temperatura]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 11:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 09, 2006 1:07 am
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
trocin pisze:
Na trasie jest ok. zaczyna się grzać tak do ok. 110 stopni w korkach w mieście i dopiero jak wentylator się załączy to temp. wraca na jakiś czas do normy.


U mnie jest podobnie. Jak jedzie temperatura trochę powyżej 80 stopni. Gdy stoję w korkach temperatura wzrasta prawie do kolejnej kreski i wtedy włącza sie wentylator i spada.

Gdyby walnięty był termostat to auto by się wolno nagrzewało po rozruchu w przypadku non stop otwartego dużego obiegu lub by się przegrzewało gdyby był tylko mały obieg. Przy małym obiegu włączenie wentylatora na chłodnicy nie przynosiłoby efektu.

_________________
Skoda Fabia Combi 1,4TDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 12:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Czyli wszystko w porządku, ten typ tak ma :dobrzex:
Dzięki

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl