MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
220E vs. 280E vs. 320E https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26286 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | trocin [ śr maja 30, 2007 9:00 pm ] |
Tytuł: | 220E vs. 280E vs. 320E |
Witam. Kolega poprosił mnie o pomoc w wyborze silnika w 124. Niedługo wybiera się do DE i nie jest zdecydowany co do silnika. Obowiązkowo automat, skóra, klima, tempomat. Chce łatwą do zagazowania benzynę, dlatego wybór pomiędzy silnikami z wtryskiem elektronicznym (jeździ sporo, ok.40 tys. rocznie) Ja mam 230CE i nie mam doświadczenia o tych silnikach, dla mnie 230 trochę osiołek, nie wiem czy 220 jest dużo lepszy. Wiadomo, 6 garów to zapie...la ale koszty utrzymania/ekonomia to nie to co 4... Diesla chce tylko ew. 300TD tak że nie ma opcji ale co do benzynki nie jest zdecydowany. Proszę o konkretne za i przeciw pomocne przy wyborze. Posdroofka |
Autor: | VALENTINE123 [ śr maja 30, 2007 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam 220 ,brat 320 .Uważam jest silnik 220 jest wystarczający ,to przecież 150 PS .Na pewno jest sporo mocniejszy od 230 na K-jecie. Wszystko kwestia upodobań ,jezeli kolega lubi kopyto to brałbym auto z silnikiem 6 cylindrowym ,mozna dać po garach ,jest frajda z jazdy ,na stacji paliw trochę mniejsza .Trzeba wiedzieć ,ze takie 320 to nie tylko róznica w silniku ,ma inne wahacze ,z niewymiennymi sworzniami ,sypią się ostro kable silnika (nowe 600E) ,drozsze są klocki (wersja wzmocniona) ,chłodnice itd .Generalnie na pewno utrzymanie 320 jest drosze ,jakieś 20% od 220 .Oba silniki dobrze chodzą z instalacjami gazowymi sekwencyjmi,ale jest róznica spora w cenie ,do 4 cylindrowego jest tańsza jakieś 2 tyś .Jezeli ma być oszczędnie to silnik 220 jest super ,jezeli ma być POWER to 280 lub 320. |
Autor: | Miki [ śr maja 30, 2007 9:27 pm ] |
Tytuł: | |
jeżdziłem wszystkimi ale nie byłem w posiadaniu więc mogę się podzielić wrazeniami z jazdy/spalania . wszystkie były w automacie bez gazu 220 - bdb stosunek spalanie/osiągi . Ktos gdzies fajnie napisał : "juz jedzie i jeszcze mało pali" - mogę jak najbardziej potwierdzić 280 - różnica w osiągach w stosunku do 220 znaczna i adekwatne spalanie 320 - już lubi sobie wypić i subiektywnie nie wiele lepiej jedzie od 280 |
Autor: | trocin [ śr maja 30, 2007 9:39 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki ![]() zatem wybór to 220 i 280 ale raczej 220 będzie jakimś kompromisem... |
Autor: | mr_simon [ śr maja 30, 2007 10:20 pm ] |
Tytuł: | |
Może przyłącze sie do pytania odnośnie wyboru silnika. Jak jest z 6 cylindrowym 3.2? Ostatnio czytałem na forum, że z 6 cylindrowymi silnikami jest problem z chłodzeniem a konkretnie 6 cylindra, dotyczyło to 3.0 Diesela 24V, czy z beznyną też występuje taki problem? |
Autor: | Jarzyn [ śr maja 30, 2007 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
Dobra, a gdzie 2.0? ![]() Też zły nie jest. Przyspieszyć potrafi. Wada: beznadziejne brzmienie, zresztą jak każde R4. Cichy jest bardzo, jak się zamknie szyby. |
Autor: | WSR [ śr maja 30, 2007 10:51 pm ] |
Tytuł: | |
No właśnie marzy mi się duża benzyna w mercedesie, chodzi głównie o wygodne nabieranie prędkości, ile palą te benzynki (alternatywne źródła zasilania też się liczą a po głowie chodzą mi silniki 300, 280, 300-24, 320 Jaka droga jest eksploatacja i czy według Was warto wybrać coś takiego zamiast np 300 DT A i jakby ktoś miał ochtę i wiedzę to może też mi odpowiedzieć na powyższe pytanie, tylko że dotyczące SEC 500/560, W140 500 ![]() pozdrawiam P.S. dobrze że za marzenia nie zamykają |
Autor: | WeebShut [ czw maja 31, 2007 8:10 am ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: Trzeba wiedzieć ,ze takie 320 to nie tylko róznica w silniku ,ma inne wahacze ,z niewymiennymi sworzniami Czy w 280 też tak jest ? Masz na to jakieś rozpiski, bo wydaje mi się, że aż do 420 jest to standardowe zawieszenie MB. VALENTINE123 pisze: drozsze są klocki (wersja wzmocniona) ![]() VALENTINE123 pisze: chłodnice itd Chłodnica to fakt, jest 2 razy większa. mr_simon pisze: Jak jest z 6 cylindrowym 3.2? Ostatnio czytałem na forum, że z 6 cylindrowymi silnikami jest problem z chłodzeniem a konkretnie 6 cylindra, dotyczyło to 3.0 Diesela 24V, czy z beznyną też występuje taki problem? Nie wiem o co chodzi z chłodzeniem tego 6 cylindra, i skąd te informacje masz. Ten silnik w korkach często łapie wysoką temperaturę i chłodzony jest włączającą się wiskozą. Niestety jest to piekarnik i takie sytuacje są normalne. Jarzyn pisze: Dobra, a gdzie 2.0? To Mercedes produkował małolitrażowe silniki ![]() ![]() czmiel pisze: Jaka droga jest eksploatacja i czy według Was warto wybrać coś takiego zamiast np 300 DT
Przy cenie benzyny, któa cały czas rośnie, eksploatacja staje się coraz mniej opłacalna. Miasto średnio - 13 - 14, Trasa (ostatnio pokazała) - 9.3 |
Autor: | Jarzyn [ czw maja 31, 2007 8:43 am ] |
Tytuł: | |
czmiel pisze: Jaka droga jest eksploatacja i czy według Was warto wybrać coś takiego zamiast np 300 DT
Ładną 300DT będzie ciężko znaleźć, a jak już się znajdzie to i pewno tania nie będzie. Jak masz pieniądze, żeby kupić ładną 320 i ją serwisować, to polecam, bo daje dużo radości z jazdy. Szczególnie z pięciobiegowym automatem ![]() Zawsze możesz założyć bezproblemową instalację sekwencyjną i dużo oszczędzać na paliwie. |
Autor: | mr_simon [ czw maja 31, 2007 9:34 am ] |
Tytuł: | |
WeebShut pisze: Nie wiem o co chodzi z chłodzeniem tego 6 cylindra, i skąd te informacje masz. Informacje mam z forum ![]() WeebShut pisze: Ten silnik w korkach często łapie wysoką temperaturę i chłodzony jest włączającą się wiskozą. Niestety jest to piekarnik i takie sytuacje są normalne.
Oto mi chodziło, czy w benzynie występują też takie objawy z chłodzeniem, wyczytałem, że jest problem z chłodzeniem szóstego cylindra, przez co wywala uszczelkę pod głowicą. |
Autor: | Mirmur [ czw maja 31, 2007 9:51 am ] |
Tytuł: | |
Jarzyn pisze: Ładną 300DT będzie ciężko znaleźć, a jak już się znajdzie to i pewno tania nie będzie.
To prawda ale jak już się ładną 300 DT znajdzie to radość jest duża. Jeśli chodzi o LPG w MB to mam swoje wyrobione zdanie. Gaz założy każdy gazownik, ale jeśli zaczną się kłopoty typu strzelanie, nierówna praca itp. mało który da sobie z tym radę. Diesla łatwiej też sprzedać, bo Mercedesa w Polsce ludzie zwykle kojarzą z dieslem. Pozdrawiam. |
Autor: | Jarzyn [ czw maja 31, 2007 10:09 am ] |
Tytuł: | |
A może ten? |
Autor: | WeebShut [ czw maja 31, 2007 10:28 am ] |
Tytuł: | |
mr_simon pisze: Oto mi chodziło, czy w benzynie występują też takie objawy z chłodzeniem, wyczytałem, że jest problem z chłodzeniem szóstego cylindra, przez co wywala uszczelkę pod głowicą.
Jeżdże nim już około póltora roku, zrobiłem około 70 000 km, w cyklach mieszanych. Nie zauważyłem jakiegoś objawu wywalenia uszczelki pod głowicą. |
Autor: | WSR [ czw maja 31, 2007 11:22 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Diesla łatwiej też sprzedać, bo Mercedesa w Polsce ludzie zwykle kojarzą z dieslem.
Tak i dlatego benzynki są tańsze ![]() Jarzyn, widziałem,niemal codziennie oglądam nowości No ale podejrzewam, że z moim osiołkiem to rozstanę się dopiero za jakieś 2 lata,więc poki co sobie tak teoretyzuję ![]() A czy mógłby ktoś z doświadczenia powiedzieć czym różni się jazda 300 DT od tych większych benzyn (>280) duża przepaśc? |
Autor: | WeebShut [ czw maja 31, 2007 12:18 pm ] |
Tytuł: | |
czmiel pisze: duża przepaśc?
To jest całkiem inna charakterystyka jazdy. Jeżeli porównujesz do 280 czy 320 to duża przepaść. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |