MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

220E vs. 280E vs. 320E
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26286
Strona 1 z 1

Autor:  trocin [ śr maja 30, 2007 9:00 pm ]
Tytuł:  220E vs. 280E vs. 320E

Witam.
Kolega poprosił mnie o pomoc w wyborze silnika w 124. Niedługo wybiera się do DE i nie jest zdecydowany co do silnika. Obowiązkowo automat, skóra, klima, tempomat. Chce łatwą do zagazowania benzynę, dlatego wybór pomiędzy silnikami z wtryskiem elektronicznym (jeździ sporo, ok.40 tys. rocznie)
Ja mam 230CE i nie mam doświadczenia o tych silnikach, dla mnie 230 trochę osiołek, nie wiem czy 220 jest dużo lepszy.
Wiadomo, 6 garów to zapie...la ale koszty utrzymania/ekonomia to nie to co 4...
Diesla chce tylko ew. 300TD tak że nie ma opcji ale co do benzynki nie jest zdecydowany.
Proszę o konkretne za i przeciw pomocne przy wyborze.
Posdroofka

Autor:  VALENTINE123 [ śr maja 30, 2007 9:25 pm ]
Tytuł: 

Ja mam 220 ,brat 320 .Uważam jest silnik 220 jest wystarczający ,to przecież 150 PS .Na pewno jest sporo mocniejszy od 230 na K-jecie. Wszystko kwestia upodobań ,jezeli kolega lubi kopyto to brałbym auto z silnikiem 6 cylindrowym ,mozna dać po garach ,jest frajda z jazdy ,na stacji paliw trochę mniejsza .Trzeba wiedzieć ,ze takie 320 to nie tylko róznica w silniku ,ma inne wahacze ,z niewymiennymi sworzniami ,sypią się ostro kable silnika (nowe 600E) ,drozsze są klocki (wersja wzmocniona) ,chłodnice itd .Generalnie na pewno utrzymanie 320 jest drosze ,jakieś 20% od 220 .Oba silniki dobrze chodzą z instalacjami gazowymi sekwencyjmi,ale jest róznica spora w cenie ,do 4 cylindrowego jest tańsza jakieś 2 tyś .Jezeli ma być oszczędnie to silnik 220 jest super ,jezeli ma być POWER to 280 lub 320.

Autor:  Miki [ śr maja 30, 2007 9:27 pm ]
Tytuł: 

jeżdziłem wszystkimi ale nie byłem w posiadaniu więc mogę się podzielić wrazeniami z jazdy/spalania .

wszystkie były w automacie bez gazu

220 - bdb stosunek spalanie/osiągi . Ktos gdzies fajnie napisał : "juz jedzie i jeszcze mało pali" - mogę jak najbardziej potwierdzić

280 - różnica w osiągach w stosunku do 220 znaczna i adekwatne spalanie

320 - już lubi sobie wypić i subiektywnie nie wiele lepiej jedzie od 280

Autor:  trocin [ śr maja 30, 2007 9:39 pm ]
Tytuł: 

Dzięki :dobrzex:
zatem wybór to 220 i 280 ale raczej 220 będzie jakimś kompromisem...

Autor:  mr_simon [ śr maja 30, 2007 10:20 pm ]
Tytuł: 

Może przyłącze sie do pytania odnośnie wyboru silnika. Jak jest z 6 cylindrowym 3.2? Ostatnio czytałem na forum, że z 6 cylindrowymi silnikami jest problem z chłodzeniem a konkretnie 6 cylindra, dotyczyło to 3.0 Diesela 24V, czy z beznyną też występuje taki problem?

Autor:  Jarzyn [ śr maja 30, 2007 10:23 pm ]
Tytuł: 

Dobra, a gdzie 2.0? [zlosnik]
Też zły nie jest. Przyspieszyć potrafi.
Wada: beznadziejne brzmienie, zresztą jak każde R4.
Cichy jest bardzo, jak się zamknie szyby.

Autor:  WSR [ śr maja 30, 2007 10:51 pm ]
Tytuł: 

No właśnie marzy mi się duża benzyna w mercedesie, chodzi głównie o wygodne nabieranie prędkości, ile palą te benzynki (alternatywne źródła zasilania też się liczą :D )?

a po głowie chodzą mi silniki 300, 280, 300-24, 320

Jaka droga jest eksploatacja i czy według Was warto wybrać coś takiego zamiast np 300 DT

A i jakby ktoś miał ochtę i wiedzę to może też mi odpowiedzieć na powyższe pytanie, tylko że dotyczące SEC 500/560, W140 500 :-)

pozdrawiam

P.S. dobrze że za marzenia nie zamykają :D

Autor:  WeebShut [ czw maja 31, 2007 8:10 am ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
Trzeba wiedzieć ,ze takie 320 to nie tylko róznica w silniku ,ma inne wahacze ,z niewymiennymi sworzniami


Czy w 280 też tak jest ? Masz na to jakieś rozpiski, bo wydaje mi się, że aż do 420 jest to standardowe zawieszenie MB.

VALENTINE123 pisze:
drozsze są klocki (wersja wzmocniona)


:o Kupowałem 2 tygodnie temu razem z tarczami. Jeżeli masz tarcze wentylowane to będą Cię kosztować tyle samo. Różnica znowu zaczyna się przy 420, lub z tego co udało mi się rozeznać to przy Sportline, ale są to informacje jeszcze nie potwierdzne.

VALENTINE123 pisze:
chłodnice itd


Chłodnica to fakt, jest 2 razy większa.

mr_simon pisze:
Jak jest z 6 cylindrowym 3.2? Ostatnio czytałem na forum, że z 6 cylindrowymi silnikami jest problem z chłodzeniem a konkretnie 6 cylindra, dotyczyło to 3.0 Diesela 24V, czy z beznyną też występuje taki problem?


Nie wiem o co chodzi z chłodzeniem tego 6 cylindra, i skąd te informacje masz. Ten silnik w korkach często łapie wysoką temperaturę i chłodzony jest włączającą się wiskozą. Niestety jest to piekarnik i takie sytuacje są normalne.

Jarzyn pisze:
Dobra, a gdzie 2.0?


To Mercedes produkował małolitrażowe silniki :o [zlosnik]

czmiel pisze:
Jaka droga jest eksploatacja i czy według Was warto wybrać coś takiego zamiast np 300 DT


Przy cenie benzyny, któa cały czas rośnie, eksploatacja staje się coraz mniej opłacalna.

Miasto średnio - 13 - 14,
Trasa (ostatnio pokazała) - 9.3

Autor:  Jarzyn [ czw maja 31, 2007 8:43 am ]
Tytuł: 

czmiel pisze:
Jaka droga jest eksploatacja i czy według Was warto wybrać coś takiego zamiast np 300 DT

Ładną 300DT będzie ciężko znaleźć, a jak już się znajdzie to i pewno tania nie będzie.
Jak masz pieniądze, żeby kupić ładną 320 i ją serwisować, to polecam, bo daje dużo radości z jazdy.
Szczególnie z pięciobiegowym automatem [zlosnik]
Zawsze możesz założyć bezproblemową instalację sekwencyjną i dużo oszczędzać na paliwie.

Autor:  mr_simon [ czw maja 31, 2007 9:34 am ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Nie wiem o co chodzi z chłodzeniem tego 6 cylindra, i skąd te informacje masz.


Informacje mam z forum [zlosnikz]


WeebShut pisze:
Ten silnik w korkach często łapie wysoką temperaturę i chłodzony jest włączającą się wiskozą. Niestety jest to piekarnik i takie sytuacje są normalne.


Oto mi chodziło, czy w benzynie występują też takie objawy z chłodzeniem, wyczytałem, że jest problem z chłodzeniem szóstego cylindra, przez co wywala uszczelkę pod głowicą.

Autor:  Mirmur [ czw maja 31, 2007 9:51 am ]
Tytuł: 

Jarzyn pisze:
Ładną 300DT będzie ciężko znaleźć, a jak już się znajdzie to i pewno tania nie będzie.

To prawda ale jak już się ładną 300 DT znajdzie to radość jest duża. Jeśli chodzi o LPG w MB to mam swoje wyrobione zdanie. Gaz założy każdy gazownik, ale jeśli zaczną się kłopoty typu strzelanie, nierówna praca itp. mało który da sobie z tym radę. Diesla łatwiej też sprzedać, bo Mercedesa w Polsce ludzie zwykle kojarzą z dieslem.
Pozdrawiam.

Autor:  Jarzyn [ czw maja 31, 2007 10:09 am ]
Tytuł: 

A może ten?

Autor:  WeebShut [ czw maja 31, 2007 10:28 am ]
Tytuł: 

mr_simon pisze:
Oto mi chodziło, czy w benzynie występują też takie objawy z chłodzeniem, wyczytałem, że jest problem z chłodzeniem szóstego cylindra, przez co wywala uszczelkę pod głowicą.


Jeżdże nim już około póltora roku, zrobiłem około 70 000 km, w cyklach mieszanych. Nie zauważyłem jakiegoś objawu wywalenia uszczelki pod głowicą.

Autor:  WSR [ czw maja 31, 2007 11:22 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Diesla łatwiej też sprzedać, bo Mercedesa w Polsce ludzie zwykle kojarzą z dieslem.


Tak i dlatego benzynki są tańsze :-)

Jarzyn, widziałem,niemal codziennie oglądam nowości :D
No ale podejrzewam, że z moim osiołkiem to rozstanę się dopiero za jakieś 2 lata,więc poki co sobie tak teoretyzuję :-) Trochę żałuję teraz, że zamist szukać dobrej benzyny szukałem w miarę dobrego diesla (swoją drogą musiałm 5 obejrzeć osobiscie, zeby cos znaleść).

A czy mógłby ktoś z doświadczenia powiedzieć czym różni się jazda 300 DT od tych większych benzyn (>280) duża przepaśc?

Autor:  WeebShut [ czw maja 31, 2007 12:18 pm ]
Tytuł: 

czmiel pisze:
duża przepaśc?


To jest całkiem inna charakterystyka jazdy. Jeżeli porównujesz do 280 czy 320 to duża przepaść.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/