MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 04, 2007 6:34 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn cze 04, 2007 5:45 pm
Posty: 4
Witam!

Streszczając się nieco w pierwszym poście, chciałbym wywołać jednak burzliwą i bardzo treściwą dyskusję poniżej. Otóż przymierzam się do zakupu W126, środki nie grają (większej) roli, silnik- w sumie też nie, widzę jednak, że sensownym wyborem będzie M103 w 3 litrowej wersji lub któryś z V8 (preferowane 4,2 lub 5,0).

Wymarzoną S klasę zamierzam bezdyskusyjnie zagazować, z powodów ideologicznych oraz fiskalnych(nie finansowych ;) ). I chociaż pewnie powiązałbym koniec z końcem nie dodając instalacji gazowej, jestem zdecydowany to zrobić. Głównie ze względu na satysfakcję własną- dobrego zagazowania ww silników, ochrony środowiska oraz w imię zapłacenia najmniejszego haraczu państwu.

I po tym krótkim wstępie pytanie podstawowe: kto z Was ma u siebie/jeździł silnikiem KE- Jetronic z instalacją IGS? Jak dokładnie przebiega jej montaż oraz strojenie/regulacja? Czy ktoś z Was miał osobiste doświadczenia w temacie?

Teoretycznie wiem jak wygląda sytuacja, wiem, co jest potrzebne i jak to się robi. Główny problem to- czy warto? Jakie korzyści w stosunku do instalacji mieszalikowej (poza brakiem ryzyka strzału w dolot), jakie wady a jakie zalety?
Jestem też ciekaw, czy w ogóle jest możliwość zagazowania V8 przy użyciu IGS.
Instalując gaz zależy mi po pierwsze na bezawaryjności rozwiązania, względnej jego "niewidzialności" oraz bezproblemowej pracy silnika w całym zakresie obrotów bez strachu przed "strzałem", dopiero później chodzi o koszta (stąd moje wielkie obawy co do instalacji mikserowej przy V8 czy R6- może niesłuszne?).

Zanim udam się na wycieczkę po zakładach LPG w Krakowie, chciałbym zasięgnąć Waszej opinii i chętnie przeczytam wszystko w temacie. Zauwazyłem, że na forum dość sporo pisze się o LPG w większych silnikach, jednak o IGSie jest niezmiernie mało poza tym, że ktoś kiedyś o tym słyszał, że się da. A może ktoś wie, czy poza BKZ autogaz jest w Krakowie zakład, który byłby w stanie podjąć się montażu IGSa w starszym Mercedesie i wiedziałby na czym to polega?

Mam nadzieję, iż uda się uniknąć wypowiedzi typu "nie chcesz kłopotu to jeździj na benzynie". Ten wariant i argument już znam doskonale i już go wziąłem pod uwagę, nie trzeba mi przypominać :)

Michał


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 04, 2007 6:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
witam nowego

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ght=mikser


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 04, 2007 7:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn cze 04, 2007 5:45 pm
Posty: 4
No właśnie, ten wątek znam doskonale i uważam, że wiele konkretnych informacji- a już na pewno o instalacji III generacji- w nim nie ma...

Co do przywitania się, to faktycznie zapomniałem, po prostu czytam to forum od tak dawna że mi to nawet do głowy nie przyszło :D

Wobec tego witam wszystkich :)

Michał


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 04, 2007 7:33 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 20
Lokalizacja: REDA woj.pomorskie
w sumie z tym LPG dobre pytanie :) po co kupowac osiolka w124 250D czy 300D (bez urazy) jak mozna kupic w126 300SE/SEL i najlepsza mozliwa gazownie zalozyc - dobry pomysl podsuniety :) podpinam sie pod watek :) jaka LPG zalozyc do 300 SE/SEL ( interesuja mnie modele po 1986 roku ;) )


Na górę
Post: pn cze 04, 2007 7:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Cytuj:
po tym krótkim wstępie pytanie podstawowe: kto z Was ma u siebie/jeździł silnikiem KE- Jetronic z instalacją IGS? Jak dokładnie przebiega jej montaż oraz strojenie/regulacja? Czy ktoś z Was miał osobiste doświadczenia w temacie?


Montaz, to
- zalozenie parownika,
- dwoch silniczkow krokowych(jeden do wolnych obrotow, drugi do reszty),
- dyszek do kolektora,
- komputerka gazowego, pare kabli z komputera do sondy lambda, cewki, regulatora wolnych obrotow i TPS'a(w w126 jest switch on/off)
- stabilizatora minimum
- stop ke lub odciecie pompy paliwa (polecam stop-ke, aby paliwo sobie krazylo w ukladzie)

i to wszystko co mi przychodzi do glowy patrzac na moja instalacje.

Regulacja polega na podpieciu pc-ta z oprogramowaniem landirenzo do instalacji i ustawieniu map wtrysku. Jak sie ma klucz sprzetowy to mozna skorzystac z automatycznego mapowania, a jak sie nie ma, to niestety trzeba recznie, co jest praktycznie niemozliwe jesli sie chce zrobic mape od podstaw.

Cytuj:
Główny problem to- czy warto?


U mnie warto bylo.
Zakladali mi goscie, co IGS'a do mercedesow z ke-jetem zalozyli juz na peczki. Do m117 560 tez zakladali, z tym, ze trzeba wlozyc 2 parowniki.
Jak bym mial gazowac kolejnego MB, to bym sie nie zastanawial, tylko dawal im.
Mam te instalacje ok. 2 lat i jak dotad(odpukac) sie nic z nia nie dzialo zlego. Tylko regularna wymiana filtra i dostrojenie map wtrysku co 15kkm.

koszt:
do 6 cyl. silnika ok. 3700;
do V8 ok. 4500, bo dochodzi drugi parownik.

Sporo, biorac pod uwage koszt sekwencyjnych instalacji. Ale jak w m103 szybko mi sie zwrocilo, to co powiedziec o m117.

Cytuj:
Jakie korzyści w stosunku do instalacji mieszalikowej (poza brakiem ryzyka strzału w dolot), jakie wady a jakie zalety?


Zalete masz ta, ze masz prawie niezauwazalna roznice w osiagach.
A poza tym mozesz sobie jezdzic na PB tak jakby tej instalacji w ogole nie bylo.
U mnie w m103 3.0 w ogole tej roznicy sie nie odczuwa.

Poszukaj pod haslem IGS, IGSystem w szukacje tu i na forum www.mb.org.pl, bo tam tez jest kilku uzytkownikow IGS'a


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 04, 2007 7:58 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn cze 04, 2007 5:45 pm
Posty: 4
Możesz podać namiar tych gazowników? W sumie jeśli się na tyle dobrze znajdą, to pewnie warto się wybrać nawet i 500km w jedną stronę, byleby instalację odpowiednio założyć. Chociaż sądzę, ze w Krakowie znajdę kogoś, kto się tego podejmie.

Ciekawe, czy rzeczywiście do V8 konieczne są dwa parowniki, czytałem tutaj o tym, że jest jakiś największy (193kW ma) i do V8 wystarcza.

O co dokładnie chodzi z tym kluczem sprzętowym i automatycznym mapowaniem? :) Chociaż mam nieco doczynienia z komputerami, to tego fragmentu zupełnie nie zrozumiałem.

Co do ceny instalacji, to chyba drogo zapłaciłeś (lub robiłeś to dawno a ceny spadły), tym niemniej jestem przygotowany na takie lub nawet większe pieniądze, w imię nauki oraz przede wszystkim nie kupowania bezsensownie drogiej benzyny.

Wielkie dzięki za pomoc i konkretny opis, mam nadzieję, że dyskusja będzie się rozwijać.

Michał


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 04, 2007 8:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
mikekola pisze:
Możesz podać namiar tych gazowników?

Prosze uzyj wyszukiwarki forumowej, bo ta informacja byla podawana i to nawet pare dni temu. A z tego wynika, ze nie wyszukales wszystkiego o IGS'ie :)

Cytuj:
Ciekawe, czy rzeczywiście do V8 konieczne są dwa parowniki, czytałem tutaj o tym, że jest jakiś największy (193kW ma) i do V8 wystarcza.

LandiRenzo?
Bo ten warsztat, w ktorym zakladaja, to uzywaja w zestawie parownikow landirenzo i widac wiekszych nie maja.
Gosc z tego warsztatu mowil, ze jak zalozyli jeden parownik do m117 560, to nie domagal na wysokich obrotach, ale wlasciciel pozalowal kasy i pozostal przy jednym.

Cytuj:
O co dokładnie chodzi z tym kluczem sprzętowym i automatycznym mapowaniem? :)

Chodzi o zabezpieczenie programu. Procz klucza softwareowego, ktorego trzeba posiadac, zeby w ogole odpalic program, to do automatycznego skonstruowania mapy wtryskow potrzeba klucza sprzetowego (wpina sie pod lpt'a bodajrze)

Automatyczna konstrukcja mapy polega na tym, ze jedziesz na benzynie i mape wtryskow gazu konstruuje automat.

A mapa wtryskow to sa wartosci funkcji dwu argumentowej od obrotow silnika oraz obciazenia.

Cytuj:
Co do ceny instalacji, to chyba drogo zapłaciłeś (lub robiłeś to dawno a ceny spadły)

O ceny pytalem sie ok. 3-4 miesiace temu, bo wtedy bylem na przegladzie i rozmawialem o gazowaniu m117. Mysle, ze ceny od tamtej pory nie zmienily sie znaczaco. Tak jak wspominalem jest drogo w porownaniu do instalacji sekwencyjnych, ale do ke-jeta najlepsza opcja.


Ostatnio zmieniony pn cze 04, 2007 8:19 pm przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 04, 2007 8:18 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 20
Lokalizacja: REDA woj.pomorskie
... swoja droga jakie silniki w 126 najlepszy jest pod LPG ? generalnie chcialem kupic beczke diesla ... zaczalem lepiej stac finansowo i zaczalem myslec o w124 w dieslu. Przejechalem sie nim 200D,250D i 300D ten ostatni byl calkiem ok :) na dzien dzisiejszy moge powiedziec,ze chce przeznaczyc 25 tys zl na auto (razem z oplatami i ewentualnie z dobra instalacja LPG - jesli nie kupie diesla) zaczyna za mna chodzic w126 ale ... ktory silnik lepszy pod LPG bo SD i SDL to lekka przesada cenowo ;) nie zostanie mi zaden pieniazek na ewentualne wpakowanie w to cacko stad tez chyba najlepiej PB + LPG :) lepszy silnik z gaznikiem czyli cos z M110 czy wtrysk - ktorys z M103 ?

Pozdrawiam
Onslow


Na górę
Post: pn cze 04, 2007 9:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 1:34 am
Posty: 83
Lokalizacja: PO <---> CB
Mam IGSa w v8 - czy jedzie na gazie czy benzynie to wiem to po świecących się diodach:)
Osiągi na oko podobne, spalanie tez. Mam dwa parowniki. Jak dotad odpukać [ok]. Radość z jazdy i koszty ok. Jest jedno ale - warsztat musi mieć dośwaidczenie w gazowaniu v8.


Na górę
Post: pn cze 04, 2007 9:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Loco pisze:
Mam IGSa w v8 - czy jedzie na gazie czy benzynie to wiem to po świecących się diodach:)


Z ciekawosci - gdzie zakladales?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 04, 2007 9:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
Witam [zlosnikz]
Kolega ma w SECU 420 instalację BRC na dwóch parownikach.
Antybumy zamontowane na obudowie podsatwy wtrysku i w żadnym innym miejscu. [zlosnik]
Chodzi to bezdyskusyjnie rewelacyjnie. Od ponad 2 lat żadnych problemów z gazem. Nie ma mowy o strzałach [smiech]
Sam jestem w szoku [totalszok]

Spalanie 17 - 30 [smiech]

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 04, 2007 10:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Witam.
Mam IGS w M102, instalacja super, przejachałem na niej 100 tys. km.
Filtr gazu wymieniam co 15 tys., mapowanie tak samo.
Silniczek krokowy od wolnych obrotów trochę mi siada (czasem się przycina i obroty są za niskie) ale poza tym ok.
W WLKP jest dobry fachowiec od IGS w Tarnowie Podgórnym, ja już kupiłem qp z IGS-em Landi.
Klucz do IGS to tak jakby przejściówka pomiędzy kablem a laptopem, bez tego nie da rady się podłączyć.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 1:27 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
trocin pisze:
W
Klucz do IGS to tak jakby przejściówka pomiędzy kablem a laptopem, bez tego nie da rady się podłączyć.

piszesz o interfejsie miedzy pctem a igsem. Klucz to kostka ktora wpinasz pod lpta aby uaktywnic opcje automatycznego mapowania. Bez tego klucza tez da rade mape korygowac, ale recznie. Wiem, bo korzystam osobiscie.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 1:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 1:34 am
Posty: 83
Lokalizacja: PO <---> CB
zegarek pisze:
Loco pisze:
Mam IGSa w v8 - czy jedzie na gazie czy benzynie to wiem to po świecących się diodach:)


Z ciekawosci - gdzie zakladales?



http://www.autogaz-glensk.pl/ <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
trocin pisze:
Witam.
W WLKP jest dobry fachowiec od IGS w Tarnowie Podgórnym,


Możesz podać adres?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 05, 2007 9:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Niech to bedzie temat ze wszystkimi punktami gdzie robia dobrze IGS'a.
Do kompletu wygrzebalem:



Jelonki. Autoryzowany montaż i serwis instalacji gazowych

tel/fax. 0 22 664 98 24
01-353 Warszawa, Słomiana 14
pow.Warszawa, woj. mazowieckie

- godziny otwarcia: poniedziałek - piątek: 9-18

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl