MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[WSZYSTKIE- LPG!] Landi Renzo IGS a instalacje mikserowe. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26395 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | mikekola [ pn cze 04, 2007 6:34 pm ] |
Tytuł: | [WSZYSTKIE- LPG!] Landi Renzo IGS a instalacje mikserowe. |
Witam! Streszczając się nieco w pierwszym poście, chciałbym wywołać jednak burzliwą i bardzo treściwą dyskusję poniżej. Otóż przymierzam się do zakupu W126, środki nie grają (większej) roli, silnik- w sumie też nie, widzę jednak, że sensownym wyborem będzie M103 w 3 litrowej wersji lub któryś z V8 (preferowane 4,2 lub 5,0). Wymarzoną S klasę zamierzam bezdyskusyjnie zagazować, z powodów ideologicznych oraz fiskalnych(nie finansowych ![]() I po tym krótkim wstępie pytanie podstawowe: kto z Was ma u siebie/jeździł silnikiem KE- Jetronic z instalacją IGS? Jak dokładnie przebiega jej montaż oraz strojenie/regulacja? Czy ktoś z Was miał osobiste doświadczenia w temacie? Teoretycznie wiem jak wygląda sytuacja, wiem, co jest potrzebne i jak to się robi. Główny problem to- czy warto? Jakie korzyści w stosunku do instalacji mieszalikowej (poza brakiem ryzyka strzału w dolot), jakie wady a jakie zalety? Jestem też ciekaw, czy w ogóle jest możliwość zagazowania V8 przy użyciu IGS. Instalując gaz zależy mi po pierwsze na bezawaryjności rozwiązania, względnej jego "niewidzialności" oraz bezproblemowej pracy silnika w całym zakresie obrotów bez strachu przed "strzałem", dopiero później chodzi o koszta (stąd moje wielkie obawy co do instalacji mikserowej przy V8 czy R6- może niesłuszne?). Zanim udam się na wycieczkę po zakładach LPG w Krakowie, chciałbym zasięgnąć Waszej opinii i chętnie przeczytam wszystko w temacie. Zauwazyłem, że na forum dość sporo pisze się o LPG w większych silnikach, jednak o IGSie jest niezmiernie mało poza tym, że ktoś kiedyś o tym słyszał, że się da. A może ktoś wie, czy poza BKZ autogaz jest w Krakowie zakład, który byłby w stanie podjąć się montażu IGSa w starszym Mercedesie i wiedziałby na czym to polega? Mam nadzieję, iż uda się uniknąć wypowiedzi typu "nie chcesz kłopotu to jeździj na benzynie". Ten wariant i argument już znam doskonale i już go wziąłem pod uwagę, nie trzeba mi przypominać ![]() Michał |
Autor: | Żeluś [ pn cze 04, 2007 6:43 pm ] |
Tytuł: | |
witam nowego http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ght=mikser |
Autor: | mikekola [ pn cze 04, 2007 7:20 pm ] |
Tytuł: | |
No właśnie, ten wątek znam doskonale i uważam, że wiele konkretnych informacji- a już na pewno o instalacji III generacji- w nim nie ma... Co do przywitania się, to faktycznie zapomniałem, po prostu czytam to forum od tak dawna że mi to nawet do głowy nie przyszło Wobec tego witam wszystkich ![]() Michał |
Autor: | Onslow [ pn cze 04, 2007 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
w sumie z tym LPG dobre pytanie ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | zegarek [ pn cze 04, 2007 7:41 pm ] |
Tytuł: | Re: [WSZYSTKIE- LPG!] Landi Renzo IGS a instalacje mikserowe |
Cytuj: po tym krótkim wstępie pytanie podstawowe: kto z Was ma u siebie/jeździł silnikiem KE- Jetronic z instalacją IGS? Jak dokładnie przebiega jej montaż oraz strojenie/regulacja? Czy ktoś z Was miał osobiste doświadczenia w temacie? Montaz, to - zalozenie parownika, - dwoch silniczkow krokowych(jeden do wolnych obrotow, drugi do reszty), - dyszek do kolektora, - komputerka gazowego, pare kabli z komputera do sondy lambda, cewki, regulatora wolnych obrotow i TPS'a(w w126 jest switch on/off) - stabilizatora minimum - stop ke lub odciecie pompy paliwa (polecam stop-ke, aby paliwo sobie krazylo w ukladzie) i to wszystko co mi przychodzi do glowy patrzac na moja instalacje. Regulacja polega na podpieciu pc-ta z oprogramowaniem landirenzo do instalacji i ustawieniu map wtrysku. Jak sie ma klucz sprzetowy to mozna skorzystac z automatycznego mapowania, a jak sie nie ma, to niestety trzeba recznie, co jest praktycznie niemozliwe jesli sie chce zrobic mape od podstaw. Cytuj: Główny problem to- czy warto? U mnie warto bylo. Zakladali mi goscie, co IGS'a do mercedesow z ke-jetem zalozyli juz na peczki. Do m117 560 tez zakladali, z tym, ze trzeba wlozyc 2 parowniki. Jak bym mial gazowac kolejnego MB, to bym sie nie zastanawial, tylko dawal im. Mam te instalacje ok. 2 lat i jak dotad(odpukac) sie nic z nia nie dzialo zlego. Tylko regularna wymiana filtra i dostrojenie map wtrysku co 15kkm. koszt: do 6 cyl. silnika ok. 3700; do V8 ok. 4500, bo dochodzi drugi parownik. Sporo, biorac pod uwage koszt sekwencyjnych instalacji. Ale jak w m103 szybko mi sie zwrocilo, to co powiedziec o m117. Cytuj: Jakie korzyści w stosunku do instalacji mieszalikowej (poza brakiem ryzyka strzału w dolot), jakie wady a jakie zalety?
Zalete masz ta, ze masz prawie niezauwazalna roznice w osiagach. A poza tym mozesz sobie jezdzic na PB tak jakby tej instalacji w ogole nie bylo. U mnie w m103 3.0 w ogole tej roznicy sie nie odczuwa. Poszukaj pod haslem IGS, IGSystem w szukacje tu i na forum www.mb.org.pl, bo tam tez jest kilku uzytkownikow IGS'a |
Autor: | mikekola [ pn cze 04, 2007 7:58 pm ] |
Tytuł: | |
Możesz podać namiar tych gazowników? W sumie jeśli się na tyle dobrze znajdą, to pewnie warto się wybrać nawet i 500km w jedną stronę, byleby instalację odpowiednio założyć. Chociaż sądzę, ze w Krakowie znajdę kogoś, kto się tego podejmie. Ciekawe, czy rzeczywiście do V8 konieczne są dwa parowniki, czytałem tutaj o tym, że jest jakiś największy (193kW ma) i do V8 wystarcza. O co dokładnie chodzi z tym kluczem sprzętowym i automatycznym mapowaniem? ![]() Co do ceny instalacji, to chyba drogo zapłaciłeś (lub robiłeś to dawno a ceny spadły), tym niemniej jestem przygotowany na takie lub nawet większe pieniądze, w imię nauki oraz przede wszystkim nie kupowania bezsensownie drogiej benzyny. Wielkie dzięki za pomoc i konkretny opis, mam nadzieję, że dyskusja będzie się rozwijać. Michał |
Autor: | zegarek [ pn cze 04, 2007 8:15 pm ] |
Tytuł: | |
mikekola pisze: Możesz podać namiar tych gazowników? Prosze uzyj wyszukiwarki forumowej, bo ta informacja byla podawana i to nawet pare dni temu. A z tego wynika, ze nie wyszukales wszystkiego o IGS'ie ![]() Cytuj: Ciekawe, czy rzeczywiście do V8 konieczne są dwa parowniki, czytałem tutaj o tym, że jest jakiś największy (193kW ma) i do V8 wystarcza. LandiRenzo? Bo ten warsztat, w ktorym zakladaja, to uzywaja w zestawie parownikow landirenzo i widac wiekszych nie maja. Gosc z tego warsztatu mowil, ze jak zalozyli jeden parownik do m117 560, to nie domagal na wysokich obrotach, ale wlasciciel pozalowal kasy i pozostal przy jednym. Cytuj: O co dokładnie chodzi z tym kluczem sprzętowym i automatycznym mapowaniem? ![]() Chodzi o zabezpieczenie programu. Procz klucza softwareowego, ktorego trzeba posiadac, zeby w ogole odpalic program, to do automatycznego skonstruowania mapy wtryskow potrzeba klucza sprzetowego (wpina sie pod lpt'a bodajrze) Automatyczna konstrukcja mapy polega na tym, ze jedziesz na benzynie i mape wtryskow gazu konstruuje automat. A mapa wtryskow to sa wartosci funkcji dwu argumentowej od obrotow silnika oraz obciazenia. Cytuj: Co do ceny instalacji, to chyba drogo zapłaciłeś (lub robiłeś to dawno a ceny spadły)
O ceny pytalem sie ok. 3-4 miesiace temu, bo wtedy bylem na przegladzie i rozmawialem o gazowaniu m117. Mysle, ze ceny od tamtej pory nie zmienily sie znaczaco. Tak jak wspominalem jest drogo w porownaniu do instalacji sekwencyjnych, ale do ke-jeta najlepsza opcja. |
Autor: | Onslow [ pn cze 04, 2007 8:18 pm ] |
Tytuł: | |
... swoja droga jakie silniki w 126 najlepszy jest pod LPG ? generalnie chcialem kupic beczke diesla ... zaczalem lepiej stac finansowo i zaczalem myslec o w124 w dieslu. Przejechalem sie nim 200D,250D i 300D ten ostatni byl calkiem ok ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam Onslow |
Autor: | Loco [ pn cze 04, 2007 9:27 pm ] |
Tytuł: | Re: [WSZYSTKIE- LPG!] Landi Renzo IGS a instalacje mikserowe |
Mam IGSa w v8 - czy jedzie na gazie czy benzynie to wiem to po świecących się diodach:) Osiągi na oko podobne, spalanie tez. Mam dwa parowniki. Jak dotad odpukać ![]() |
Autor: | zegarek [ pn cze 04, 2007 9:38 pm ] |
Tytuł: | Re: [WSZYSTKIE- LPG!] Landi Renzo IGS a instalacje mikserowe |
Loco pisze: Mam IGSa w v8 - czy jedzie na gazie czy benzynie to wiem to po świecących się diodach:)
Z ciekawosci - gdzie zakladales? |
Autor: | kuba124 [ pn cze 04, 2007 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
Witam ![]() Kolega ma w SECU 420 instalację BRC na dwóch parownikach. Antybumy zamontowane na obudowie podsatwy wtrysku i w żadnym innym miejscu. ![]() Chodzi to bezdyskusyjnie rewelacyjnie. Od ponad 2 lat żadnych problemów z gazem. Nie ma mowy o strzałach ![]() Sam jestem w szoku ![]() Spalanie 17 - 30 ![]() |
Autor: | trocin [ pn cze 04, 2007 10:24 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Mam IGS w M102, instalacja super, przejachałem na niej 100 tys. km. Filtr gazu wymieniam co 15 tys., mapowanie tak samo. Silniczek krokowy od wolnych obrotów trochę mi siada (czasem się przycina i obroty są za niskie) ale poza tym ok. W WLKP jest dobry fachowiec od IGS w Tarnowie Podgórnym, ja już kupiłem qp z IGS-em Landi. Klucz do IGS to tak jakby przejściówka pomiędzy kablem a laptopem, bez tego nie da rady się podłączyć. |
Autor: | zegarek [ wt cze 05, 2007 1:27 am ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: W
Klucz do IGS to tak jakby przejściówka pomiędzy kablem a laptopem, bez tego nie da rady się podłączyć. piszesz o interfejsie miedzy pctem a igsem. Klucz to kostka ktora wpinasz pod lpta aby uaktywnic opcje automatycznego mapowania. Bez tego klucza tez da rade mape korygowac, ale recznie. Wiem, bo korzystam osobiscie. |
Autor: | Loco [ wt cze 05, 2007 1:39 am ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Loco pisze: Mam IGSa w v8 - czy jedzie na gazie czy benzynie to wiem to po świecących się diodach:) Z ciekawosci - gdzie zakladales? http://www.autogaz-glensk.pl/ <br>Dodano po 6 minutach.:<br> trocin pisze: Witam.
W WLKP jest dobry fachowiec od IGS w Tarnowie Podgórnym, Możesz podać adres? |
Autor: | zegarek [ wt cze 05, 2007 9:21 am ] |
Tytuł: | |
Niech to bedzie temat ze wszystkimi punktami gdzie robia dobrze IGS'a. Do kompletu wygrzebalem: Jelonki. Autoryzowany montaż i serwis instalacji gazowych tel/fax. 0 22 664 98 24 01-353 Warszawa, Słomiana 14 pow.Warszawa, woj. mazowieckie - godziny otwarcia: poniedziałek - piątek: 9-18 |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |