MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Stop KE https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26421 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | TReneR [ wt cze 05, 2007 1:18 pm ] |
Tytuł: | Stop KE |
Czy ktos ma u siebie zamontowany modl Stop KE (przy jezdzie na LPG otwiera hydroregulator zmniejszajac cisnienia na wtryskach tak, zeby sie nie otwieraly - nie ma koniecznosci odlaczania pompy paliwa wiec rozdzielacz jest smarowany). Prosilbym o zmierzenie napiec na koncowkach chydroregulatora podczas pracy na LPG. |
Autor: | zegarek [ wt cze 05, 2007 2:45 pm ] |
Tytuł: | |
Zmierze, jak tylko bede mial auto pod reka czyli w przeciagu kilku dni. Zamierzasz zrobic zamiennik? ![]() |
Autor: | TReneR [ wt cze 05, 2007 3:04 pm ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Zmierze, jak tylko bede mial auto pod reka czyli w przeciagu kilku dni.
Zamierzasz zrobic zamiennik? ![]() Nie - bardziej z ciekawosci, bo wydaje mi sie, ze poprostu podaja pelne napiecie na regulator (wpelni otwarty) i wpinaja rezystor w obwod z ECU (zeby nie wylapal bledu). Dodatkowo jeszcze jest opuznienie przelaczania faz.... Modol kosztuje 45zl wiec nawet nie ma sensu grzac lutownicy bo za prad wiecej zaplace ![]() ps. a jak to u Ciebie dziala - zadnych problemow? |
Autor: | zegarek [ wt cze 05, 2007 3:24 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie na 90% nie ma wpietego zadnego rezystora. A dziala bez zarzutu. Wazne zeby miec sprawny regulator. Gazowiec mial u siebie w Audi stop-ke, ale niestety regulator szlag trafil i podpijal PB. Najlepszy jest test w dluzszej trasie, gdzie jedziesz nonstop na gazie stop-ke montuja tez na pompie paliwa i podobno efekt koncowy jest ten sam, wiec bez regulatora tez da rade (e.g. w k-jetronic). Ale to juz wiem z czytania internetu, a nie od samych gazowcow. |
Autor: | TReneR [ wt cze 05, 2007 4:05 pm ] |
Tytuł: | |
Wylaczanie pompy mi sie nie podoba - nie ma smarowania rozdzielacza i cisnienia po przelaczeniu na PB - silnik zgasnie. Razem ze Stop KE mozna jeszcze obnizyc napiecie na pompie, zeby zmniejszyc cisnienia paliwa ale wtedy nie bedzie ciaglego obiegu przez powrot z rozdzielacza. Bez rezystora przy przejsciu z LPG na PB bez wylaczania zaplonu -> ECU moze pamietac rozwarcie na regulatorze i wejsc w tryb awaryjny (brak regulacji dawki) |
Autor: | zegarek [ wt cze 05, 2007 4:15 pm ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Wylaczanie pompy mi sie nie podoba - nie ma smarowania rozdzielacza i cisnienia po przelaczeniu na PB - silnik zgasnie.
Razem ze Stop KE mozna jeszcze obnizyc napiecie na pompie, zeby zmniejszyc cisnienia paliwa ale wtedy nie bedzie ciaglego obiegu przez powrot z rozdzielacza. Nie chodzilo mi o odciecie pompy, bo do tego nie trzeba stop-ke. Dlaczego po obnizeniu napiecia na pompie nie bedzie ciaglego obiegu? Co bedzie sie dzialo z benzyna pompowana przez pompe? |
Autor: | TReneR [ wt cze 05, 2007 4:41 pm ] |
Tytuł: | |
Jezeli Stop KE nie odcina pompy to co niby tam robi - nie bardzo widze jaka inna funkcje mialby tam pelnic? Przy niskim cisnieniu paliwa regulator cisnienia na powrocie nie przepusci paliwa (nie otworzy sie). Po prostu pompa bedzie mielila w miejscu i grzla paliwo - troche niebezpieczne. |
Autor: | zegarek [ wt cze 05, 2007 4:57 pm ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Jezeli Stop KE nie odcina pompy to co niby tam robi - nie bardzo widze jaka inna funkcje mialby tam pelnic? Z tego co zrozumialem, to obnizyc napiecie na pompie. Juz pamietam, ze przegladalem instrukcje odpowiednika stop-ke jakiegos innego producenta i w niej byly dwa sposoby instalacji - na regulator i pompe. Cytuj: Przy niskim cisnieniu paliwa regulator cisnienia na powrocie nie przepusci paliwa (nie otworzy sie). Po prostu pompa bedzie mielila w miejscu i grzla paliwo - troche niebezpieczne.
Rozumiem, ze efekt obnizenia cisnienia paliwa przed regulatorem /= obnizenie cisnienia paliwa przez regulator. Myslalem, ze efekt ten sam, wynikalo to z mojej niewiedzy na temat dokladnego dzialania calego mechanizmu. |
Autor: | TReneR [ wt cze 05, 2007 5:02 pm ] |
Tytuł: | |
Trzeba by sprawdzc czy regulator na wtrysku calkowicie sie zamyka przy niskim cisnieniu (bo szczeze mowiac nie wiem) ale golnie jego zadaniem jest utrzymanie stalego (regulowanego podcisnieniem) cisnienia na rozdzielaczu.... Najlepiej zdjac waz powrotu za rozdzielaczem. wlozyc rezystor w szereg z pompa i odpalic na LPG sprawdzajac czy cos cieknie ![]() |
Autor: | roadrunner [ wt cze 05, 2007 6:58 pm ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Wylaczanie pompy mi sie nie podoba - nie ma smarowania rozdzielacza i cisnienia po przelaczeniu na PB - silnik zgasnie. Pierwsze slysze. Cisnienie jest zaly czas bo nie pompa je utrzymuje tylko regulator cisnienia, jest ono nizsze niz to potrzebne do otwarcia wtryskiwaczy jednak wystarczajace do smarowania tloka rozdzielacza. Silnik po przelaczeniu na PB gasnie bo dostaje 2 rodzaje paliwa na raz, gaz jeszcze jest t ruze dolotowej wiec silnik zwyczajnie jest zalewany. Gdyby nie bylo cisnienia paliwa w ukladzie to klapa spietrzajaca by skakala - co czasem ma miejsce gdy wyjezdzimy paliwo do konca. TReneR pisze: Trzeba by sprawdzc czy regulator na wtrysku calkowicie sie zamyka przy niskim cisnieniu
Nie zamyka sie moze jedynie ustawic tak cisnienie sterujace ze nie bedzie nic na wtryskiwacze szlo w sumie to nie jestem pewien czy on jest w stanie calkiem odciac doplyw musialbym w ksiazke zerknac a ta w warsztacie). Za rozdzielaczem wyplywac paliwo bedzie nadal do baku. |
Autor: | TReneR [ wt cze 05, 2007 8:37 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Pierwsze slysze. Cisnienie jest zaly czas bo nie pompa je utrzymuje tylko regulator cisnienia, jest ono nizsze niz to potrzebne do otwarcia wtryskiwaczy jednak wystarczajace do smarowania tloka rozdzielacza. Silnik po przelaczeniu na PB gasnie bo dostaje 2 rodzaje paliwa na raz, gaz jeszcze jest t ruze dolotowej wiec silnik zwyczajnie jest zalewany. Gdyby nie bylo cisnienia paliwa w ukladzie to klapa spietrzajaca by skakala - co czasem ma miejsce gdy wyjezdzimy paliwo do konca. Nie zamyka sie moze jedynie ustawic tak cisnienie sterujace ze nie bedzie nic na wtryskiwacze szlo w sumie to nie jestem pewien czy on jest w stanie calkiem odciac doplyw musialbym w ksiazke zerknac a ta w warsztacie). Za rozdzielaczem wyplywac paliwo bedzie nadal do baku. Te dwie wypowiedzi sa dokladnie przeciwstawne (sprzeczne ze soba), skoro regulator podcisnieniowy nie zamyka sie calkowicie nawet przy niskim cisnieniu a pompa nie pracuj to .... sam sobie dopowiedz co sie dzieje z cisnieniem i paliwem zgromadzonym w akumlatorze ![]() ps. gwarantuje ze po kilku h jazdy na LPG nie bedzie cisnienia w ukladzie paliwowym ps2 silnik na pb gasnie glownie z braku cisnienia - jest za niskie zeby otworzyc wtryski a pompa potrzebuje troche czasu aby napelnic akumlator. Oczywiscie gaz pozostajacy w kolektorze nie pomaga (nalezy wykonac przelaczanie przy wcisnietym pedale gazu) |
Autor: | roadrunner [ wt cze 05, 2007 8:59 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Te dwie wypowiedzi sa dokladnie przeciwstawne (sprzeczne ze soba), skoro regulator podcisnieniowy nie zamyka sie calkowicie nawet przy niskim cisnieniu a pompa nie pracuj to .... sam sobie dopowiedz co sie dzieje z cisnieniem i paliwem zgromadzonym w akumlatorze ps. gwarantuje ze po kilku h jazdy na LPG nie bedzie cisnienia w ukladzie paliwowym Piszac roadrunner pisze: Cisnienie jest zaly czas bo nie pompa je utrzymuje tylko regulator cisnienia, mowilem o regulatorze cisnienia paliwa ktory znajduje sie na wyjsciu z rozdzielacza i przez niego paliwko idzie do baku - ten regulator utrzymuje cisnienie w ukladzie paliwowym. Natomiast odpowiadajac na twoje slowa TReneR pisze: regulator na wtrysku Myslalem ze mowisz o nastawniku cisnienia czyli tej czarnej kostce na rozdzielaczu ktora ma za zadanie regulowac roznica cisnien w gornych i dolnych komorach rodzielacza co wplywa na ilosc paliwa podawanego na wtryskiwacze W miedzyczasie pominalem zdanie TReneR pisze: (regulowanego podcisnieniem) ktore pokazuje ze nie masz zielonego pojecia jak ten uklad dziala a co potwierdza stwierdzenie no chyba ze teraz piszesz to regulatorze cisnienia a nie hydro regulatorze jak to wczesniej nazwales. TReneR pisze: gwarantuje ze po kilku h jazdy na LPG nie bedzie cisnienia w ukladzie paliwowym
Cisnienie jest w ukladzie caly czas. Dla sprawdzenia proponuje odlaczyc przewod doprowadzajacy prad do pompy (znajdziesz gpo przy akumulatorze (czerwony w bawelnianym oplocie najczesciej, jest tam taka okragla zlaczka na nim i w tym miejscu mozna rozpiac) odpalic auto na gazie mozesz jezdzic nawet tydzien i potem odkrec przewod na wyjsciu z rozdzielacza. |
Autor: | TReneR [ wt cze 05, 2007 9:07 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Natomiast odpowiadajac na twoje slowa TReneR pisze: regulator na wtrysku Myslalem ze mowisz o nastawniku cisnienia czyli tej czarnej kostce na rozdzielaczu ktora ma za zadanie regulowac roznica cisnien w gornych i dolnych komorach rodzielacza co wplywa na ilosc paliwa podawanego na wtryskiwacze W miedzyczasie pominalem zdanie TReneR pisze: (regulowanego podcisnieniem) ktore pokazuje ze nie masz zielonego pojecia jak ten uklad dziala a co potwierdza stwierdzenie Ja pisze o jednym Ty czytasz zupelnie co innego - regulator podcisnieniowy na powrocie benzyny do baku przy/na rozdzielaczu - o tym caly czas dyskutujemy ![]() Regulator elektohydrauliczny rozdzielacza do ktorego wlasnie przylacza sie Stop KE to zupelnie inna bajka ![]() Najpierw czytaj, puzniej zarzucaj niewiedze. |
Autor: | stanleym126 [ wt cze 05, 2007 9:21 pm ] |
Tytuł: | |
Mi to urządzonko gazownicy ściągnęli i podłączyli,ale nie działało i po kilku próbach wyjęli i rozstaliśmy sie w pokoju.Szef firmy mówił,że firma produkująca to urządzenie jest nie teges i od niej nie biorą produktów. |
Autor: | TReneR [ wt cze 05, 2007 9:30 pm ] |
Tytuł: | |
Moze miales niesprawny regulator elektrohydrauliczny rozdzielacza? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |