MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
230 coupe silnik 102 problemy z odpaleniem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26484 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | maffiozo [ pt cze 08, 2007 12:56 am ] |
Tytuł: | 230 coupe silnik 102 problemy z odpaleniem |
Witam Mam mercedesa 124 coupe 230 rocznik 1990 silnik 102 wymieniałem w nim elektro zawór od paliwa Bosha na taki sam od uzywany bo moj przesaczał paliwo na kolektor i załozylem o takim samym numerze i od teg czasu w aucie jak by brakowało paliwa na odpalenie ... jak sie przekreca kluczyk auto nie moze odpalic strasznie go szarpie jak by paliwa nie dostawał pod dodaniu gazu wkreca sie na obroty bez problemu ale jak z nich spada odrazu gasnie ... jak sie go potrzyma troche na obrotach to pozniej zostaje na 600 i jest ok... dopuki znow nie zgasi sie auta.. i tak za kazdym razem... druga sprawa jaki powinien miec cisnienie oleju ? bo jest zalany syntetykiem i jak sie dobrze nagrzeje po paru przeciazeniach na wolnych wskazówka cisnienia jest ledwo nad zerem (po dodaniu gazu odrazu cisnienie rosnie przy tych około 80KM/h trzyma 3atm) co moze byc przyczyna takiego niskiego na wolnych ? ? |
Autor: | broneq [ pt cze 08, 2007 11:25 am ] |
Tytuł: | |
syntetyk do M102 - wg mnie zły pomysł. Po generalce może pół-syntetyk, ale do starego M102 tylko minerał. Ale to moje zdanie ... |
Autor: | TReneR [ pt cze 08, 2007 11:44 am ] |
Tytuł: | |
Trzeba by zobaczyc pompe oleju czy aby juz nie szczerbata. Jezeli chodzi o gasniecie. Rozumiem, ze wymieniles regulator elektrohydrauliczny z rozdzielacza wtrysku? Mi to wyglada na brak regulacji wolnych obrotow (nastawnik w pozycji awaryjnej). Sprawdz napiecie na nastawniku wolnych obrotow, przegladnij sa m nastawnik czy sie nie zacina ps. 600 obr/min to troche nisko - powinno bych chyba 750+/- 50 |
Autor: | BoogieCE [ pt cze 08, 2007 3:33 pm ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: syntetyk do M102 - wg mnie zły pomysł.
Mam zalany 5W40 w 230CE. Ciśnienie oleju przy normalnym użytkowaniu około 2,5 po dobrym przegonieniu lub postoju w korkach spada do około 2,2. Oleju nie bierze, także chyba można zalewać ![]() |
Autor: | Crazy_Russian [ pt cze 08, 2007 3:47 pm ] |
Tytuł: | |
broneq pisze: syntetyk do M102 - wg mnie zły pomysł.
Po generalce może pół-syntetyk, ale do starego M102 tylko minerał. Ale to moje zdanie ... Motor w mojej Mercedes jezdzi caly czas na syntetycznym mobilu jedynce i cisnienie podczas jazdy wskazuje trojeczke, a na biegu jalowym 2,2-2,5 czyli mozna jednak. Przejechalem na tym oleju juz blisko 40 kkm |
Autor: | Wojtyla [ pt cze 08, 2007 3:47 pm ] |
Tytuł: | |
Witam broneq pisze: syntetyk do M102 - wg mnie zły pomysł. Z przykrością stwierdzam, że odnośnie mitów olejowych mam swoje zdanie i dość tego jak jakiś redaktor napisze że ten czy ten olej lepszy miałem niskie ciśnienia oliwy na ciepłym 1-1,5 i zimnym 0,5 bara niby ok. wg książki. Z uwagi że naprawy kosztują mnie tyle co części i/lub nerwy/dorobienie przyrządów silnik M 102 przebieg 302 kkm zlany mineral zalałem półsyntetykiem a przy następnej wymianie za 3 kkm zaleję go syntetykiem najwyżej wymienię sobie uszczelniacze trzonków zaworów za 30 pln. po wymianie mam na zimnym 3,0 na jałowym po rozgrzaniu temp. ok.90 2,5 po przegnaniu i w korku przy ok.100 2,2 i o dziwo zaczął mniej chłapać oliwki ![]() maffiozo pisze: co moze byc przyczyna takiego niskiego na wolnych ?
może być już zapchany filtr oleju i/lub zacięty zawór przelewowy pompy oleju ![]() pozdro p.s. Też witamy na forum gwiazdki ![]() |
Autor: | roadrunner [ pt cze 08, 2007 7:23 pm ] |
Tytuł: | |
maffiozo pisze: wymieniałem w nim elektro zawór od paliwa Bosha
??? A co do tego odpalania raczej ciezko pomoc na odleglosc bo to moze byc bardzo duzo czynnikow a regulacja i diagnostyka jest raczej skomplikowana. |
Autor: | maffiozo [ sob cze 09, 2007 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
filtr oleju jest nowy... tak samo jak olej ... zmieniłem regulator na stary i z odpalaniem jest lepiej aczkolwiek czasem jak by brakowało mu paliwa na rozruch i odpali ale spada z obrotów... jak juz chodzi to obroty ma cos kolo 700 ale na goracym silniku po przejechanych 100km cisnienie na wolnych obrotach niewiele ponad 1atm ... to troche malo prawda ? co może byc przyczyną ?? i jak to naprawic ? pomocy! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |