MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
maź w układzie chłodzenia https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26522 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | melios [ ndz cze 10, 2007 3:01 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! Zauważyłem w układzie chłodzącym, że w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła mi się dziwna substancja w płynie. Na korku od płynu też zgromadziła się jasnobrązowa - przeźroczysta maź. Podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą. Auto było mi jednak niezbędne - więc ściągnąłem strzykawką co mogłem z płynu, korek wytarłem i zrobiłem około 1000 km, bacznie obserwując co sie będzie działo. I tak: olej czysty- żadnej emulsji, silnik pracuje normalnie, temp. w normie, moc też, kopresja nie idzie w układ chłodzenia. Tej mazi jekoś szczególnie nie przybywa. Zużycie oleju też w normie. Co wy na to. Byłem u 3 mechaników i wszyscy stwierdzili, że to może pozostałość po jakiejś starej awarii i ktoś nie przepłukał układu i dlatego wypłyneło, ale autem jeżdze od roku i nie wiem co o tym myśleć. Co wy na to? A teraz kilka zdjęć problemu:[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0253c3e025f7764.html [/img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59e06b026b58b992.html [img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf5ff245dbf39e29.html [/img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f327f614f8da0723.html [img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4a53ae70ef023be.html Proszę o opinie ![]() http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59e ... 8b992.html[/img] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf5 ... 39e29.html [/img] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f32 ... a0723.html[img] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4a ... 023be.html[/img] |
Autor: | skrufejs [ ndz cze 10, 2007 4:26 pm ] |
Tytuł: | |
Witam miałem podobna sytuacje, wymiennik ciepła był pękniety i puszczał przy duzym cisnieniu pozdrawiam. |
Autor: | melios [ pn cze 11, 2007 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! Dziękuję w imieniu męża za poprawienie fotek oraz za odpowiedź na post. Niestety mój mąż nie ma aktualnie dostępu do internetu, został oddelegowany na szkółkę, no a ja zostałam z naszym autkiem i problemem z nim związanym ![]() Ja jako kobieta nie bardzo znam się na autkach, więc prosiłabym o więcej szczegółów np. co to jest ten wymiennik ciepła ( czyżby chłodnica ? ) i jak to jest możliwe, że puszcza olej? Proszę się nie martwić jakieś tam pojęcie o autkach mam - szczególnie o takim autku należało dowiedzieć się nieco więcej ![]() Pozdrawiam wszystkich serdecznie i proszę o rady. |
Autor: | Sproket [ pn cze 11, 2007 10:25 pm ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem uszczelka pod głowicą do wymiany ![]() |
Autor: | holyfido [ pn cze 11, 2007 10:30 pm ] |
Tytuł: | |
Jesli mialby sie przedostawac olej do ukladu chlodzenia, to zakladajac, ze nie przedostaje sie przez pekniety blok, dostawalby sie przez peknieta uszczelke pod glowica. Zobacz czy na zimnym silniku (to wazne!), od razu po odpaleniu nie twardnieja przewody gumowe od chlodnicy i czy nie bulgoce po odkreceniu korka (nawet delikatnie) w zbiorniczku wyrownawczym. Jesli tak, to znaczy, ze kompresja ucieka w kierunku ukladu chlodzacego. Uwaga - na goracym silniku przewody w ukladzie chlodzacym silnik beda twarde i jest to jak najbardziej normalne z racji podwyzszonego cisnienia spowodowanego wysoka temperatura plynu chlodzacego. No i pamietaj, ze nie wolno odkrecac korka zbiornika wyrownawczego kiedy silnik jest goracy, grozi poparzeniem. Jesli nie, to nie mam pomyslu ![]() |
Autor: | TReneR [ wt cze 12, 2007 9:00 am ] |
Tytuł: | |
Zimne noce i bardzo krotkie trasy - para wodna skrapla sie w silniku i nie zdazy sie wygotowac z oleju w czasie jazdy (ale to zwykle zima sie dzieje?!) Ach, bzdury pisze ![]() |
Autor: | skrufejs [ wt cze 12, 2007 9:14 am ] |
Tytuł: | |
Witam pierwsza diagnoza w moim przypadku to tez była uszczelka pod głowicą, niestety po wymianie było to samo, potem stwierdzoo ze to pewnie pękniety blok, radzono mi zmienic cały silnik, dopiero po konsultacjach z panem Mianowskim, sprawdzilismy wymniennik cipepła i sie okazało zeto on, wymiennik ten znajduje sie w obudowie filtra oleju, wyglada jak mała chłodniczka, zeby nie było porozumien mam silnik 2.8 pozdrawiam |
Autor: | azamat [ wt cze 12, 2007 9:44 am ] |
Tytuł: | |
witam, ja stawiam na uszczelke pod glowica. Brat w w201 tez mial maz w ukl. chlodzenia i niestety uszczelka do wymialny + plukanie silnika, bo syfu bylo baaardzo duzo. Jeszcze jedno pytanie - ile oleju dolewasz miedzy wymianami? jesli 2 L albo wiecej to bedzie uszczelka. Pozdrawiam |
Autor: | szeryf [ wt cze 12, 2007 10:39 am ] |
Tytuł: | |
A mnie to wyglada na sciety plyn chlodniczy. Prawdopodobnym jest ze ktos nie wiedzac co jest w ukladzie dolal jakis inny plyn czego efektem jest galareta. To nie jest olej, olej w plynie wyglada jak rosoł a tu mamy galaretke. Proponuje wymienc plyn na jakis markowy, ale wczesniej trzeba przeplukac uklad ciepla woda. Oczywiscie nadal wskazana obserwacja czy wszystko jest w porzadku. |
Autor: | Meeta [ wt cze 12, 2007 11:39 am ] |
Tytuł: | |
olej i płyn chłodniczy tworzą coś jak majonez. najlepiej sprawdzić pod korkiem wlewu oleju. Jeśli jest tego więcej to uszczelka. Na uszczelkę może tez wskazywać wybijanie do układu chłodzenia czyli bąble powietrza, bądź po prostu olej w płynie. Jeśli jednak nie ma majonezu, bąbli itd to pewnie p[łyn się ściął, bo czasem tak bywa i tyle. P.S. Majonez powstaje też często jeśli samochód używany jest do jazdy na krótkich odcinkach i jest notorycznie niedogrzany. |
Autor: | melios [ śr cze 13, 2007 3:13 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! Znalazłem kompa z netem więc postanowiłem odwiedzić forum. Widzę, że żona dzielnie mnie tu zastapiła ![]() Meeta pisze: olej i płyn chłodniczy tworzą coś jak majonez. najlepiej sprawdzić pod korkiem wlewu oleju.
jak pisałem pod korkiem oleju czyściutko - żadnych oznak majonezu Faktem jest, że przed ubiegłą zimą zmieszałem 2 różne płyny(zapomniałem opróżnić blok silnika ), więc zmieszałem płyn "niewiadomojaki" z koncentratem Kuller firmy K2. Najbardzie nurtuje mnie jednak ten widok: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59e ... 8b992.html[/img] -czy tak może wyglądać ścięty płyn chłodniczy??? Najgorsze to, że jestem w delegacji i nie mam jak sam pomajstrować prz aucie. Zastanawiam się na ile bezpieczne jest wypłukanie układu i zalanie czystym płynem i dalsze obserwowanie zjawiska. Jakie mogą być konsekwencje takiej jazdy jeśli to jednak uszczelka ? Pozdrawiam |
Autor: | Sproket [ śr cze 13, 2007 3:31 pm ] |
Tytuł: | |
Ja będziesz jeździć tak dalej to przegrzejesz silnik i możesz rozwalić głowice może pęknąć blok silnika itp. a co za tym pójdzie będą większe koszty naprawy teraz prawdopodobnie masz tylko do wymiamy uszczelkę pod głowicą |
Autor: | szeryf [ śr cze 13, 2007 4:13 pm ] |
Tytuł: | |
Wyplucz uklad, nalej swiezy plyn, i jezdzij ostroznie. Przy pierwszym zlym symptomie auto na warsztat i glowica w gore. |
Autor: | melios [ pt cze 22, 2007 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
szeryf pisze: Wyplucz uklad, nalej swiezy plyn, i jezdzij ostroznie. Przy pierwszym zlym symptomie auto na warsztat i glowica w gore. Tak właśnie zrobię. W końcu mam wolny wekeend i jutro wymiana płynu i pilna obserwacja co też będzie się działao. Pozdrawiam. ![]() szeryf pisze: Wyplucz uklad, nalej swiezy plyn, i jezdzij ostroznie. Przy pierwszym zlym symptomie auto na warsztat i glowica w gore.
Tak właśnie zrobię. W końcu mam wolny wekeend i jutro wymiana płynu i pilna obserwacja co też będzie się działao. Pozdrawiam. ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |