MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 21, 2007 6:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
witam
pytanko jak w temacie, czy efekt bedzie taki jak by byly popsute amorki?

druga sprawa to skasowalem sobie luz na kierownicy tyle ze wydaje mi ze za mocno bo teraz nieweim czy padnieta jest przekladnia czy jednak za mosno odkrecilem tego imbusa, efekt kierownica przy jezdzie na wprost nie mozna plynnie ruszac,

trzecie sprawa, silnik 300d w124 przy wyprzedzaniu po redukcji biegu z tylu zadyma raczej czarna, czyli koncowki do wymiany? auto ma niby 350tysiecy ale tak po przestudiowaniu niemieckich forow wydaje mi sie ze ma grubo ponad 500.... jak nie 600....;)

marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 22, 2007 10:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Poziom oleju w zbiorniczku Nivo powinien być ustalany wg. miarki znajdującej się w korku. Padnięte amortyzatory są zwykle wtedy gdy tracą szczelność i olej wylewa się na zewnątrz.

Przekładnia kierownicza musi mieć trochę luzu.

Jak Diesel dymi na czarno to wszystko ok. Trudno po Twoim opisie stwierdzić jak duże jest te dymienie. Często zależy to od paliwa, ale jeśli uważasz, że jest zbyt duże na początek jedź na sprawdzenie wtryskiwaczy.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 22, 2007 11:44 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
Mirmur pisze:
Poziom oleju w zbiorniczku Nivo powinien być ustalany wg. miarki znajdującej się w korku. Padnięte amortyzatory są zwykle wtedy gdy tracą szczelność i olej wylewa się na zewnątrz.


sa suche, najprawdopodobniej mechanik nie uzupelnil po wymianie gruszek, rozumiem ze zachowanie auta z mala iloscia oleju w ukladzie nivo jest takie jak auta z popsutymi amortyzatorami

Mirmur pisze:
Przekładnia kierownicza musi mieć trochę luzu.


mam tu ksiazke z serii "sam naprawiam" jest tam luz max. 25mm niestety nie wiem jak to sprawdzic, jak powinno sie przeprowadzic kasowanie luzu? na jakims podnosniku??

Mirmur pisze:
Jak Diesel dymi na czarno to wszystko ok. Trudno po Twoim opisie stwierdzić jak duże jest te dymienie. Często zależy to od paliwa, ale jeśli uważasz, że jest zbyt duże na początek jedź na sprawdzenie wtryskiwaczy.
Pozdrawiam.


dymu jest b. duzo, aut wyprzedzanych prawie nie widac:), paliwo mam raczej ok tankowane w danii, co prawda jakos inaczej smierdzi, co do wtryskiwaczy chyba do wymiany, czy te z allegro po 25PLN ktos juz sprawdzal?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 22, 2007 12:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Sprawdź ile masz oleju w zbiorniczku Nivo i ewentualnie uzupełnij. To prosta czynność. Olej Z-HM. Szkoda gdybać na ten temat skoro masz nowe gruszki i suche amortyzatory. Jeśli uzupełnisz olej i dalej będzie problem to będziemy się dopiero zastanawiać.

Skoro regulowałeś luz przekładni kierowniczej i skasowałeś go całkiem to wiesz jak to sie robi. Zrób trochę luzu i przejedź się na próbę i tak do skutku.

Nie jest dobrze, że tak mocno dymi, bo wyprzedzane auta powinny widzieć co je wyprzedziło [zlosnikz]. Końcówki kupisz, jeśli mechanik stwierdzi, że te są już do wyrzucenia. Nie łaszcz się na tanie końcówki, bo szkoda kasy i roboty.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 22, 2007 1:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
Mirmur pisze:
Sprawdź ile masz oleju w zbiorniczku Nivo i ewentualnie uzupełnij. To prosta czynność. Olej Z-HM. Szkoda gdybać na ten temat skoro masz nowe gruszki i suche amortyzatory. Jeśli uzupełnisz olej i dalej będzie problem to będziemy się dopiero zastanawiać.

Skoro regulowałeś luz przekładni kierowniczej i skasowałeś go całkiem to wiesz jak to sie robi. Zrób trochę luzu i przejedź się na próbę i tak do skutku.


olej uzupelnilem olejem zhd innego tu nie znalazlem, jak luz sie kasuje juz wiem, najgorzej to ten filtr w tej mojej 300d sciagac....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 22, 2007 3:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
mperlak pisze:
uzupelnilem olejem zhd innego tu nie znalazlem...

ZHD?? Słyszałem, że ten olej jest dobry, ale do smażenia szarańczy w Afryce [zlosnikz]
Uzupełniłeś i co? O jakim filtrze 300D piszesz?
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 23, 2007 11:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
Mirmur pisze:
ZHD?? Słyszałem, że ten olej jest dobry, ale do smażenia szarańczy w Afryce [zlosnikz]

Uzupełniłeś i co? O jakim filtrze 300D piszesz?
Pozdrawiam.


no zhd do traktorow chyba do jakies pompy albo czegos innego w traktorze niewiem... efekt auto znow prowadzi sie "sztywno" i nie reaguje na podmuchy wiatru

mowie o filtrze powietrza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl