MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
wymiana felg w vito https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26787 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | rudesmen [ pt cze 22, 2007 12:41 pm ] |
Tytuł: | wymiana felg w vito |
Witam zmieniłem w nowym Vito felgi na http://www.allegro.pl/item206421961_mercedes_felgi_16_vito_orginal_.html, śruby 45mm według moich pomiarów wystają tyle samo co oryginalne w stalowych felgach, ale zauważyłem teraz, że przy obrocie tylnych kół, że tarcza (chyba ona) trze o coś, nie zwróciłem uwagi na dźwięki przed wymianą i nie wiem czy to normalne, a teraz nie daje mi to żyć bo samochód kupiłem jakieś 2000 km temu ![]() |
Autor: | Mirmur [ pt cze 22, 2007 1:27 pm ] |
Tytuł: | Re: wymiana felg w vito |
rudesmen pisze: zauważyłem teraz, że przy obrocie tylnych kół, że tarcza (chyba ona) trze o coś, nie zwróciłem uwagi na dźwięki przed wymianą i nie wiem czy to normalne
Jedynymi zalecanymi tarciami w samochodzie są układy hamulcowe i sprzęgła ![]() Zdejmij felgi z tylnych kół i pokręć samymi tarczami. Jeśli będzie cisza to albo felga obciera o któryś element zawieszenia albo jednak śruby są trochę zbyt długie. Tarcie jest punktowe czy na całym obwodzie tarczy? Zwróć też uwagę na łby śrub, bo zwykle te od felg stalowych nie pasują do felg aluminiowych, ale to nie ma wpływu na tarcie. Pozdrawiam. |
Autor: | rudesmen [ pt cze 22, 2007 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, dzięki za odpowiedź już sprawdzałem, bez kół jest to samo, na całości jednak w dwóch lub trzech miejscach jest przez chwilę mocniejsze jeżeli ktoś posiada nowe vito to proszę o posłuchanie tylnych kół na podnosniku, albo nawet przy pchaniu to słychać |
Autor: | Mirmur [ sob cze 23, 2007 12:15 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli coś Ci obciera dalej po zdjęciu kół to będzie to albo blacha osłonowa tarczy hamulcowej albo rozsypał Ci się hamulec ręczny np. spadły sprężynki napinające szczęki. Mogło się tak stać przez wkręcenie zbyt długich śrub mocujących felgi. W tym przypadku trzeba zdemontować tarcze hamulcowe i poprawić układ szczęk od ręcznego. Oczywiście zakładamy, że przyczyną hałasu nie są zużyte łozyska tylnych piast lub wyjechane do końca klocki hamulcowe. Pozdrawiam. |
Autor: | rudesmen [ sob cze 23, 2007 12:26 pm ] |
Tytuł: | |
na liczniku dopiero 20k km a jeżeli spadły te sprężynki to ręczny powinien być? u mnie jest z obu kół dźwięk jest prawie identyczny w dziurach po śrubach widać że coś ociera o to co jest za tarczą bo nie jest brudne tylko widać czysty metal, ale to na bank nie mogą byc śruby bo za mało wystają z felgi żeby tam dosięgnąć |
Autor: | Mirmur [ sob cze 23, 2007 1:24 pm ] |
Tytuł: | |
Trudno jest mi coś więcej podpowiedzieć, ale ja bym zdemontował jedną tarczę i zobaczył czy wszystko jest OK. Jeśli auto ma dopiero 20kkm to nie powinno być większych problemów z demontażem tarczy hamulcowej. Ręczny może być bo sprężynki mają za zadanie utrzymać i odsunąć szczęki od tarczy hamulcowej po zwolnieniu hamulca. Jeśli któraś spadła to będzie brzydko i nierównomiernie hałasować. Piszesz, że widać świeży metal a tam zwykle wszystko wewnątrz jest ciemne i mocno zakurzone. Pozdrawiam. |
Autor: | MAJKEL85 [ śr paź 03, 2007 3:16 pm ] |
Tytuł: | |
A jaka jest średnica otworu piasty w vito?? 66.6mm?? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |