MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 26, 2007 11:04 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 16, 2005 5:56 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Wegorzewo, teraz Warszawa
Witam Szanownych Kolegów,
mam "mały" problem z moją gwiazdką. Jak się dobrze nagrzeje to w momencie ruszania puszcza bardzo dużego niebieskiego "bąka". Potem podczas jazdy nie dymi - jechałem za nim i obserwowałem co się dzieje. Po postoju, przy dodaniu gazu również dymi. To ma miejsce tylko po rozgrzaniu się silnika, jak jest zimny jest super - zero dymku. Dodam że sprawdzałem ciśnienie na wszystkich cylindrach i jest powyżej 12. Oleju ubywa w ilości 1l na 4kkm. Przypuszczam że do wymiany są uszczelniacze zaworów. Czy ktoś z kolegów miał podobny przypadek? Czy moje przypuszczenia są słuszne, ewentualnie jaki warsztat w Warszawie polecacie do tego typu naprawy (nie mam niestety przyrządu do tego a wałków zdejmować nie chcę)?

_________________
pozdrawiam
maciek

Teraz: 126 560SEC '90 182kkm
Kiedyś: 126 280SE '83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 26, 2007 11:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja bym rowniez stawial na uszczelniacze zaworow.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 26, 2007 3:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Witaj na 99% uszczelniacze zaworów miałem to samo w SEC wymieniłem i najmniejszego dymka nie puszcza. Mozna to zrobic samemu bez zdejmowania wałka i głowicy ale trzeba sobie dorobic odpowiednie narzędzia aha i gumki najlepiej kup w ASO niewiele więcej a jakośc na pewno dużo lepsza. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 26, 2007 11:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Dzięki za odpowiedź na pytanie, którego jeszcze nie zadałem [zlosnikz]
Dokładnie o to samo chciałem spytać... tylko się wstydziłem. :oops:
Też podejrzewałem o to uszczelniacze, ale teraz mam już 99% pewności [zlosnik]
Rozumiem, że górne talerzyki sprężyn zaworowych są blokowane przy użyciu standartowych "łubków" zaworowych?

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 26, 2007 11:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Junak pisze:
Dzięki za odpowiedź na pytanie, którego jeszcze nie zadałem [zlosnikz]
Dokładnie o to samo chciałem spytać... tylko się wstydziłem. :oops:
Też podejrzewałem o to uszczelniacze, ale teraz mam już 99% pewności [zlosnik]
Rozumiem, że górne talerzyki sprężyn zaworowych są blokowane przy użyciu standartowych "łubków" zaworowych?

Dokładnie standart, tyle że pomimo tego że puszczałem do cylindra cisnienie ze sprężarki żeby podpierac zawór to jednak dla bezpieczenstwa dobrze jest ustawic tłok na górze żeby w razie jakies wpadki nie szukać póżniej zaworu w cylindrze [zlosnik]. Niektórzy zamiast pompowac powietrze to ustawiaja tłok w GMP i w miejsce swiecy wpychają linke bądż coś co podniesie troszke zawór ale tego nie stosowałem więc nie wiem jak to praktycznie wygląda [zlosnik] . Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 12:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
No tłuk w GMP to podstawa, chyba bym się zapłakał jak by zaworek wpadł do środka [zlosnik], co po zdjęciu uszczelniacza jest niemal bankowe ;) A jeszcze mam jedno pytanko - jak głęboko zawór "wchodzi" w głowicę gdy tłok jest w GMP? Tłoki mają jakieś wybrania pod zawory czy nie? Bo może wystarczy oprzeć zawór o tłok i... już - mocniej tylko ścisnąć sprężynki?

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 12:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Junak pisze:
No tłuk w GMP to podstawa, chyba bym się zapłakał jak by zaworek wpadł do środka [zlosnik], co po zdjęciu uszczelniacza jest niemal bankowe ;) A jeszcze mam jedno pytanko - jak głęboko zawór "wchodzi" w głowicę gdy tłok jest w GMP? Tłoki mają jakieś wybrania pod zawory czy nie? Bo może wystarczy oprzeć zawór o tłok i... już - mocniej tylko ścisnąć sprężynki?

Sciągnąć by dało rade ale póżniej gorzej z załozeniem, generalnie cięzko będzie bez powietrza albo sznurka. Jak nie Masz sprężarki to Spróbuj ze sznurkiem powinno dac rade[oczko] .

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 12:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Powietrze ,sznurki :lol: , a co z tzw. special tools . Do trzymania zaworu magnetyczna lapka i sciskacz do sprezyn zaworowych. Panowie czytajcie dokumentacje techniczne

Obrazek

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 2:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
witek-sec pisze:
Powietrze ,sznurki :lol: , a co z tzw. special tools . Do trzymania zaworu magnetyczna lapka i sciskacz do sprezyn zaworowych. Panowie czytajcie dokumentacje techniczne

Obrazek

No i co możę pójdę do ASO i zamówie taki przyrządzik z pewnością kosztuje grosze :lol: :lol: .

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 2:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
art pisze:
No i co możę pójdę do ASO i zamówie taki przyrządzik z pewnością kosztuje grosze


Wiekszosc tzw. przyrzadow specjalnych mozna wykonac we wlasnym zakresie,lub pozyczyc od znajomego mechanika :lol: Nawet nie wiem czy w ASO sprzedaja takie narzedzia,ale kto szuka i pyta nie bladzi (podobno). Mysle ze zabieranie sie za jakakolwiek naprawe bez specjalistycznych narzedzi i przyrzadow czesto konczy sie uszkodzeniem naprawianych podzespolow.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 5:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
witek-sec pisze:
art pisze:
No i co możę pójdę do ASO i zamówie taki przyrządzik z pewnością kosztuje grosze


Wiekszosc tzw. przyrzadow specjalnych mozna wykonac we wlasnym zakresie,lub pozyczyc od znajomego mechanika :lol: Nawet nie wiem czy w ASO sprzedaja takie narzedzia,ale kto szuka i pyta nie bladzi (podobno). Mysle ze zabieranie sie za jakakolwiek naprawe bez specjalistycznych narzedzi i przyrzadow czesto konczy sie uszkodzeniem naprawianych podzespolow.

Aha rozumiem czyli widze ze dokładnie czytałeś od początku ten wątek bo na początku napisałem że trzeba sobie dorobić odpowiednie narzędzia czyli chyba jeżeli wymieniłem te gumki to takie urządzenia musiałem zrobić własnym zakresie(dokładnie dwie dzwignie jedna do sciskania spręzyn zaworowych oraz do wyjmowania dzwigienek, przyda sie jeszcze oprocz tego namagnesowany dlugi srubokret którym będziemy mogli wyłuskać łubki zaworowe). Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 28, 2007 3:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 16, 2005 5:56 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Wegorzewo, teraz Warszawa
Dzięki wszystkim za zaangażowanie. Jestem na etapie robienia tego narzędzia. Teoretycznie można je kupić w internecie za ok.175$, ale niestety ludzie Ci nie odpowiadają na żadne "zaczepki" korespondencyje...

_________________
pozdrawiam

maciek



Teraz: 126 560SEC '90 182kkm

Kiedyś: 126 280SE '83


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 28, 2007 3:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
a moze spytaj sie ile wezmie za to mechanik :P

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 28, 2007 4:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Ja pytałem swojego mechanika do mowił godzina czasu na jeden cylinder, a godzinka kosztuje 45zl, teraz pomnoz przez ilosc cylindrow i wyjdzie [oczko]

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 28, 2007 9:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Rybaczenkow pisze:
Ja pytałem swojego mechanika do mowił godzina czasu na jeden cylinder, a godzinka kosztuje 45zl, teraz pomnoz przez ilosc cylindrow i wyjdzie [oczko]

ładny kręt [zlosnik] godzina na cylinder ,niezle... :lol: zmien mechanika.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl