MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 26, 2007 11:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
Witajcie,
od tygodnia walczę z układem chłodzenia. Problem dotyczy w124 300D automat. Jakie objawy (foto zapożyczone z forum). Podczas jazdy na mieście temperatura wygląda tak:
-po 10minutach osiąga około 82stopnie i tak utrzymuje się około 30minut, następnie jeśli jest korek lub MB toczy się tylko na D bez dotykania gazu to skacze sobie do pierwszej kreski nad 80 czyli chyba 100stopni. Wystarczy żeby obroty ruszyć i ujechać 100m i temp spada do około 83stopni. Procedura się powtarza i niestety już po raz ostatni. Teraz temperatura rośnie i w bardzo długich korkach utrzymuje się pomiędzy KRESKĄ NAD 80 A BIAŁĄ KRESĄ PRZED TĄ CZERWONĄ (zaznaczone na foto na niebiesko) Obrazek ruszam i spada niewiele poniżej środkowej kreski (spada o grubość wskazówki) – w tym momencie jeśli będę jeździł po mieście (fartownie) przelatując na samych zielonych to temp ułoży się na poziomie jak zaznaczyłem niebieską kreską – aby spadła trzeba stanąć na około 30sek i ruszyć i będzie minimalnie poniżej kreski środkowej.

Takie objawy są na nowym (angielskim) i starym oryginalnym termostacie (bez nie próbowałem).

W układzie jest nowy płyn niezamarzający (jeśli ma to jakieś znaczenie)

Chłodnica jest nowa (3dni w aucie) nissensa

Visco nowe (jeden dzień w aucie)

Jak spuszczam płyn to brak śladów „oczek” oleju – w zbiorniczku wyrównawczym również czysto – bez „szlamu” i innych wynalazków

Korki zbiorniczka wyrównawczego zmieniane na różne (żaden nowy ale przynajmniej 2 na 100%sprawne)

Brak zapachu spalin w zbiorniku wyrównawczym.

Brak majonezu czy kapuciono (jak kto woli) na bagnecie i korku wlewu oleju.



Po zalaniu układu nowym płynem górny przewód od chłodnicy robi się strasznie twardy (temp 100stopni) ale po upuszczeniu ciśnienia przez zbiornik wyrównawczy mięknie, nagrzewam auto ponownie i znów jest sztywny – upuszczam ciśnienie ponownie i już jest cacy.

Sam wiatrak nie ma jednej łopatki ale w ubiegłe lato w niczym to nie przeszkadzało, plastikowa obudowa wentylatora/chłodnicy jest na swoim miejscu.

I teraz „najlepszy” mankament: chłodnica, mimo iż nowa sztuka, w miejscu gdzie łopatka wentylatora wskazuje godzinę 12 jest zimna na pracującym silniku (tak tez było zanim wymieniłem visco) a gdy wyłączę silnik za 5sek jest już równo cała gorąca...


Jeśli macie jakieś pomysły to śmiało piszcie bo walczę z tematem na tyle długo iż mam ochotę zrobić sobie grila z tego auta

A może to wszystko to normalka??? - Choć w mojej w123 300D (bez visco- witrak na stałe) nie ma znaczenia czy góry i przyczepa na haku czy korek czy mróz temp trzyma rowno 83stopnie...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 26, 2007 11:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
teope pisze:
A może to wszystko to normalka???


i tu odpowiedź..


teope pisze:
Choć w mojej w123 300D (bez visco- witrak na stałe) nie ma znaczenia czy góry i przyczepa na haku czy korek czy mróz temp trzyma rowno 83stopnie...



Pojęcia nie mam dlaczego tak sie dzieje. Może masz zapowietrzony układ albo...cos mi w bani dzwoni podobny temat i wtedy okazało się, że do bani jest korek na zbiorniku wyrównawczym. Może spróbuj od kogoś podmienić bo objawy jak rozumiem nie wskazują na trwałe uszkodzenie.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 26, 2007 11:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to zapowietrzony układ, po wymianie płynu... Czy po wymianie otwierałeś Centralne Ogrzewanie na max? Bo może w wymienniku siedzi powietrze i powoduje takie anormalia? :-?

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 3:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
W 201, ktore sprzedalem mialem ten sam problem, a wlasciwie takie same objawy. Plyn nowy, zero przeciekow, wisko dziala a grzal sie prawie jak twoj. Uznalem, ze to normalne, bo plynu chlodniczego nie wyrzucal i jezdzilem dalej. Jak do tej pory wszystko ok, chyba, ze (odpukac) teraz cos nawali.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 7:57 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
W OM60x ta temp to normalka przy upalach. To nie sa silniki generacji OM61x, czyli z w123 ;) Dlatego mimo, ze wszystko wymieniles masz ta sama temp. Temp progowe wlaczenie elektormagnesu, czy puszczenia visco na max to od 100 do 110 stopni, w zaleznosci od egzemplarza.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 9:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
chłodniczka od ogrzewania wnetrza była otworzona gdy spuszczałem i nalewałem płyn, generalnie temat mnie irytuje o tyle iż w ubiegłe lat max temp to około 90stopnie bez względu na warunki obciążeniowe itd...

a propo odpowietrzenia układu - mi tez wydaje sie, że tu jest pogrzebany pies ale gdzie nie czytam na forum to wszędzie jest napisane, że "układ odpowietrza sie sam" . Czytałem troszkę na ten temat w książce o 124 H.R.Etzolda ale jedyne co wyłapałem to kilka sprzeczności i zgłupiałem

a więc jeśli ktoś wie jak prawidłowo nalezy odpowietrzyć układ chłodzenia w w124 300D do chętnie pochłone tą wiedzę (w 123 temat jest prosty - rurka łącząca blok silnika z głowicą - luzujemy tym samym ukł sie odpowietrza i ot wszystko - w w124 brak takich dóbr)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 10:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
IMHO za cieplo. Moje 300D bardzo rzadko przekracza tą nie oznaczona kreske. Musi stac z pol godziny w korku i z wlaczona klima. W czasie jazdy czy to 40km/h czy 200km/h jest zawsze nieco powyzej 80'C. Wskazowka lezy na dolnym brzuszku 8.
Cos dziwne tam masz, ze chlodnica jest zimna miejscowo, ona wogole ma odpowiednia wydajnosc do 300D?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 10:49 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 24, 2007 1:08 pm
Posty: 42
Lokalizacja: mazowieckie, gm. Jabłonna
Widze, ze wszystkiego probowales oprocz wlasnie jazdy w ogole bez termostatu, sprobuj koniecznie. Juz od kilku osob slyszalem, ze temat wymiany termostatu to ciezka sprawa, bo one po wymianie czesto nie dzialaja juz poprawnie.
pozdrawiam

_________________
124 300D 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 11:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
teope pisze:
Sam wiatrak nie ma jednej łopatki


To niedobrze ,wiatrak jest w tym momencie niewywazony ,lozyska Ci sie moga uszkodzic.

Co do grzania sie ukladu , sprobuj otworzyc na maksa ogrzewanie , pojezdzic troche na wyzszych obrotach i sprawdzic (ewentualnie dolac) plyn chlodniczy.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 12:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jestes pewnien, ze wiatrak sie wlacza - mi to wyglada jakby sie po jamims czasie przestawal wlaczac i dlatego temperatura tak skacze (chociaz zimna chlodnica wskazuje na zpowietrzenie)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 12:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
szeryf pisze:
Musi stac z pol godziny w korku i z wlaczona klima. W czasie jazdy czy to 40km/h czy 200km/h jest zawsze nieco powyzej 80'C. Wskazowka lezy na dolnym brzuszku 8.

i tak właśnie wg mnie powinno być


szeryf pisze:
chlodnica jest zimna miejscowo, ona wogole ma odpowiednia wydajnosc do 300D?

wygląda jak oryginalna i była zamowiona typowo do w124 300D...


Cytuj:
Widze, ze wszystkiego probowales oprocz wlasnie jazdy w ogole bez termostatu, sprobuj koniecznie

dziś to zrobię - ALE CHŁODNICA WCIĄŻ JEST CHŁODNA WE SPOMNIANYM MIEJSCU (1szy post)


witek-sec pisze:
Co do grzania sie ukladu , sprobuj otworzyc na maksa ogrzewanie , pojezdzic troche na wyzszych obrotach i sprawdzic (ewentualnie dolac) plyn chlodniczy.

taką opcje już przerobiłem


TReneR pisze:
Jestes pewnien, ze wiatrak sie wlacza

zdecydowanie TAK


TReneR pisze:
(chociaz zimna chlodnica wskazuje na zpowietrzenie)

no właśnie - POPROSZĘ RECEPTE NA ODPOWIETRZENIE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 4:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
moim skromnym zdaniem nie wyrabia Ci pompa wodna swego czasu jezdzilem w201 2.0 diesel i mialem podobne problemy do czasu wymiany pompy wodnej na nowa wtedy chocbym nie wiem jak bardzo jej cisnol to wskazowka nie przekraczala 80 stopni. A zeby zalaczyl sie wentylator to musial byc naprawde duzy korek w 40stopniowym upale.Jedyna przykra rzecz jaka mnie spotkala po wymianie pompy to wymiana korkow rozmrozeniowych w silniku bo byly juz podrdzewiale i nie wytrzymywaly cisnienia.

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 11:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
miś89 pisze:
do czasu wymiany pompy wodnej na nowa wtedy chocbym nie wiem jak bardzo jej cisnol to wskazowka nie przekraczala 80 stopni

to no było gorzej aniżeli miało by być 100stopni :lol:

wywaliłem dziś termostat i ... no własnie natłok zajęć sprawił ze nie przetestowałem, choć wydaje mi sie ze wiem co jest grane i na pewno nie jest to kwestia pompy...

jesli to o czym mysle sie potwierdzi oczywiscie napisze -

tak jeszcze dla pewnosci - do 300D wchodzi ile litrow plynu 8 czy 9 = a moze inna wartość???


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 28, 2007 10:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
teope pisze:
to no było gorzej aniżeli miało by być 100stopni


przepraszam troche nie precyzyjnie sie wyrazilem chodzilo mi o to ze tepmeratura plynu wynosila ok 80stopni 80-85powiedzmy czyli optymalna temperatura [zlosnikz]

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
Post: czw cze 28, 2007 4:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
teope pisze:
Witajcie,

I teraz „najlepszy” mankament: chłodnica, mimo iż nowa sztuka, w miejscu gdzie łopatka wentylatora wskazuje godzinę 12 jest zimna na pracującym silniku (tak tez było zanim wymieniłem visco) a gdy wyłączę silnik za 5sek jest już równo cała gorąca...



Jak dla mnie to chłodnica na włączonym silniku musi być cała ciepła dla dobrego chłodzenia, miałem kiedyś do czynienia z przytkaną chłodnicą i efekty były bardo podobne - grzał się silnik szczególnie w korkach. Po wymianie chłodnicy stała temperatura bez względu na korki.

Nie wiem na ile to możliwe ale czyżby nowa chłodnica była przytkana? lub posiada wadę?

Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl