MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

wymiana pompy wody
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26885
Strona 1 z 1

Autor:  harrier [ śr cze 27, 2007 11:37 am ]
Tytuł:  wymiana pompy wody

Witam

Proszę Szanownych, przegrzebałem nieco forum, ale nie znalazłem tego czego szukałem. Chodzi mi o łopatologiczne HOWTO jak wymienić pompę wody w M110. Mam silnik, z którego będę zdejmował pompę wody i zakładał do swojej W126 280SE. Proszę o informację i jeśli to możliwe o zdjęcia co i jak kolejno odkręcać... Z góry dziękuję. :)

Dodam, że znalazłem sobie manual na Maćka stronie, ale manual manualem, a w 24letnim silniku mogą wyskoczyć niespodzianki... zwłaszcza jak się coś takiego robi pierwszy raz i nie ma żadnego doświadczenia, ani wypasionych narzędzi.

Pozdrawiam,

Autor:  harrier [ czw lip 05, 2007 8:19 pm ]
Tytuł: 

Witam

Procedura wykręcenia pompy wody ze starego wyjetego silnika to mały pikuś, wystarczy do tego śrubokręt do odkręcenia cybantów, żeby odpiąć od obudowy termostatu i klucz 13 żeby odkręcić od bloku silnika samą pompę i przewód metalowy, który leci z pompy do obudowy termostatu:
http://www.harrier.bsdtruck.net/files/m ... 126/66.jpg
http://www.harrier.bsdtruck.net/files/m ... 126/63.jpg
http://www.harrier.bsdtruck.net/files/m ... 126/67.jpg
... a dla tych co jeszcze nie widzieli na własne oczy to tak wygląda pompa wody z M110:
http://www.harrier.bsdtruck.net/files/m ... 126/73.jpg
http://www.harrier.bsdtruck.net/files/m ... 126/74.jpg

Przy okazji dowiedziałem się, że istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że taka sama pompa jest do diesla, chciałbym zatem prosić szanowne grono o zweryfikowanie tego, czy to prawda... czy do któregoś z diesli z W123 jest taka sama pompa? Patrząc na zdjęcia na tej stronie wychodzi na to, że pompa jest co najmniej podoba, jak nie taka sama... ale mimo wsztystko proszę o potwierdzenie lub zdementowanie tej pogłoski. :)

<i>harrier specjalnie wkleił tylko linki, bo zdjęcia są w pyte wielkie i nie chciało mu sie robić mniejszych... ;p</i>

Pozdrawiam,

Autor:  _me: how_ [ czw lip 05, 2007 8:58 pm ]
Tytuł: 

Cześć Konrad!


Zasugerowałem się źle opisaną aukcją, więc czuję się w obowiązku.

Pompa wody do OM ma z jednej strony talerz, z drugiej wirnik i nie ma króćca jak ta na twoich zdjęciach, więc jest inna. OM-y mają wspólną, M110 swoją i M102 swoją.

Autor:  harrier [ czw lip 05, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
więc jest inna

Ok, dziękuję... :) Będę musiał założyć strucla na razie. To może wiesz czy ten exponat można doprowadzić do jakiego takiego wyglądu przez zamontowaniem? Ja wiem, że to może nie pokrywa zaworów, więc szkiełkować nie trzeba... ale przynajmniej bym oczyścił i pomalował... tylko czym, zwykłym hammeritem? :/

Pozdrawiam,

Autor:  _me: how_ [ pt lip 06, 2007 8:06 am ]
Tytuł: 

Nic nie maluj. Umyj w benzynie lub odrdzewiaczu, np Fosol (kilka zł/ butelka).

Autor:  marcin280e [ pt lip 06, 2007 10:38 am ]
Tytuł: 

Sa trzy rodzaje pomp ktore mozna zastosowac do M110
-krótka która stosujemy do W114 poniewaz brakuje miejsca na pompe i visco-praktycznie do kupienia tylko w ASO
-normalnej długości stosowana w W123 ,W116 i W126 poniewaz jest lepiej z długością komory silnika-taka zreszta występuje we wszystkich dieslach i mniejszych benzynach
Na tych pompach mozna zastosować visco jak też sztywny wentylator.
Trzeci rodzaj to pompa długa przeznaczona do montażu wentylatora magnetycznego-nie mylić z visco -ta ma z przodu wystający magwintowany M8 króciec .
W 126 mozna zastosowac dowolna pompe tylko trzeba mieć odpowiedni osprzet typu wentylator,koło pasowe czy też dystans wykonany z aluminium pod sztywny wentylator.

Harrier u ciebie na zdjęciu jest pompa do wentylatora magnetycznego.
M110 miały chyba standartowo montowane Visco a ta pompa pochodzi prawdopodobnie z M123

Autor:  harrier [ pt lip 06, 2007 10:45 am ]
Tytuł: 

marcin280e: A po zdjęciach jesteś w stanie powiedzieć mi, ktora jest ta co ja ją mam do założenia? :) Jak wrócę do domu, to będę mógł podać numer części...

Pozdrawiam,

Autor:  marcin280e [ pt lip 06, 2007 11:00 am ]
Tytuł: 

Harrier niepotrzebnie odkręcasz całą aluminiową podstawe od bloku silnika-mozna odkręcić samą pompe od podstawy-wystarczy klucz 10.
Ale te pięć srub M6 mocujacych nalezy odkręcać z wyczuciem ponieważ lubia zakorodować.
oczywiśćie nowa uszczelka itd...

Autor:  harrier [ pt lip 06, 2007 11:26 am ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Ale te pięć srub M6 mocujacych nalezy odkręcać z wyczuciem ponieważ lubia zakorodować.
oczywiśćie nowa uszczelka itd...

To właśnie powód dla którego odkręcałem całość... ale dobrze wiedzieć. :) W sumie, to pierwotny plan to było właśnie wykręcanie tylko samej pompy, ale pomyślałem sobie, że rozbierać będę na kawałki tą co cieknie... w razie czego nie żal... :)

Pozdrawiam,

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/