MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 28, 2007 11:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 10:10 pm
Posty: 27
Witam,

Jakiś czas temu będąc w trasie po przejechaniu około 500km zauważyłem nagły spadek mocy. jechało się tak jakby turbo przestało wogóle działać,nie było żadnego przyśpieszenia.zdażyło się to już drugi raz,tyle że i w pierwszym i drugim przypadku objaw "wyłączenia turbo" ustał po tym jak postawiłem samochód do garażu i na drugi dzień go odpaliłem.chwilowe wyłączenie silnika i ponowne go włączenie nic nie dało.tylko ostygniecie go dało rezultat "samonaprawy".Aktualnie w codziennym użytkowaniu objaw ten wogóle nie występuje,pojawił się tylko po wysilonym użytkowaniu.
Piszę tego posta aby dowiedzieć się co może być przyczyną tej dolegliwości.Chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę,co wymienić gdy turbo,spreżarka (jeśli o nie chodzi) wogóle siądzie i odstawienie go do garażu na noc już nie wystarczy.
Niewiem czy wątek już ten wystąpił,jeśli tak to przepraszam za zawracanie du.... a jeśli nie to proszę o fachowe wyjaśnienie.pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 28, 2007 11:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
hehehe mieliśmy cos takiego w skodzie 1.9 tdi (po ostrej autostradzie non stop okolo 200 km/h) turbo sie czasem wylączalo. Dopiero Pan z serwisu powiedzial nam gdzie walnąć skode - doslownie [zlosnik] przekaźnik. Wytlumaczyl ze przy takiej jeździe w "trosce" o turbo komp czasem niechcący wyrzuca błąd że turbo sie smaży i rozlącza je do ostygnięcia (co w czasie jazdy nie nastąpi). Dopiero jak ostygnie na postoju albo walnie sie w przekaźnik to bimetal sie rozłącza i jazda...

Swoją drogą ciekawe czy to byla częsta usterka dla skody... skoro serwisant doskonale wiedzial gdzie walnąć... :roll:


Ale nie wiem czy moge porównywać skode do merca... [oczko]

pozdrawiam

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 28, 2007 11:46 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 10:10 pm
Posty: 27
uff. uspokoiłeś mnie. a już myślałem że sprężara mi pada. w sumie to może i dobrze że jest takie zabezpieczenie, no ale z drugiej strony jak droga powrotna do domu jeszcze długa to jazda bez turbo staje się makabrą. nawet nie wiecie jak to wygląda jak nie można wziąść malucha na ekspresówce:) makabrra. wziąłem go dopiero jak trochę rozbujałem swoją bude z górki :P dzięki za info inex.pozdro

_________________
MB W210 290TD 97'
MB W219 CLS 320CDI 07' (ojcowy)
Był:
MB D124 200D 86'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 29, 2007 7:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Dziwne bo biorąc pod uwagę konstrukcje turbiny wydawac by sie mogło ze nie ma mozliwosci aby elektronika wyłączała turbinę.Nie jestem fachowcem w turbinach ale troche turbin ogładałem i moje zdanie jest takie ze sa dwie mozliwosci klapa podcisnieniowa zostaje otwarta na maxa i spaliny puszcza bokiem do kolektora wydechowego lub nastepuje chwilowe przylapanie wałka na panewkach przy wysokich temperaturach 2 mozliwosc malo prawdopodobna stawiam na piewrwsza.

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 29, 2007 8:19 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 10:10 pm
Posty: 27
a te popuszczanie spalin do kolektora spalinowego występują w wyniku zużycia turbiny,czy tak poprostu turbina ma.a może elektronika powoduje te popuszczanie w wyniku przegrzania? :-?

_________________
MB W210 290TD 97'

MB W219 CLS 320CDI 07' (ojcowy)

Był:

MB D124 200D 86'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 29, 2007 9:51 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
ixes pisze:
hehehe mieliśmy cos takiego w skodzie 1.9 tdi (po ostrej autostradzie non stop okolo 200 km/h) turbo sie czasem wylączalo


Przy takiej eksploatacji turbina w skodzie nie dociagnie do 50.000 km przebiegu...
Przy normalnej zreszta tez rekordu trwalosci nie bedzie :)

_________________
W124 E250TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 29, 2007 5:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
hmm... nasza stara skoda miala cos 230kkm w 4 albo 5 lat i dawala rade do dzis pewnie gdzieś jeździ [zlosnik]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 29, 2007 5:59 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 10:10 pm
Posty: 27
[zlosnikz] ixes szkoda skodziny na takie prędkości i przebiegi. swoją drogą można rzec że skoda to taki czeski mercedes :lol: a tak na przyszłość jak turbina mi zdechnie w trasie, to może wiesz w który przekaźnik walnąć w W210 aby turbina chodziła dalej [zlosnikz]

_________________
MB W210 290TD 97'

MB W219 CLS 320CDI 07' (ojcowy)

Był:

MB D124 200D 86'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 29, 2007 6:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
jak skoda firmowa to nie szkoda (hehehehe dobrze brzmi) . Nie chce robic tematu o skodzie ale jezeli pytasz w skodzinie to bylo takie duze pudlo po lewej stronie przy grodzi. W w210 nawet nie chce zgadywać gdzie to moze byc [oczko]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 29, 2007 8:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
envee pisze:
a te popuszczanie spalin do kolektora spalinowego występują w wyniku zużycia turbiny,czy tak poprostu turbina ma.a może elektronika powoduje te popuszczanie w wyniku przegrzania?

Kazda turbina posiada taką klapęI dla tego tak łatwo się podkreca silniki z turbinami.Bo wystarczy tylko aby ta klapa otwierała sie przy wyzszym cisnieniu i zwiekszamy dawke paliwa i mamy dodatkowo np 30 KM

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 29, 2007 9:04 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Właśnie że nie każda. Są turbiny bez regulacji, a w Mercedesie układ recyrkulacji spalin nie jest powiązany z ukłądem regulacji wydatku turbiny. Bardzo często padają elektrozaworki regulujące wydatek turbiny ("Druckwandler" po niemiecku, "transducer" po angielsku).
Spadek doładowania powstaje również w konsekwencji rozszczelnienia układu podciśnieniowego w samochodzie.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 29, 2007 10:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Gerri pisze:
Właśnie że nie każda. Są turbiny bez regulacji, a w Mercedesie układ recyrkulacji spalin nie jest powiązany z ukłądem regulacji wydatku turbiny. Bardzo często padają elektrozaworki regulujące wydatek turbiny ("Druckwandler" po niemiecku, "transducer" po angielsku).
Spadek doładowania powstaje również w konsekwencji rozszczelnienia układu podciśnieniowego w samochodzie.

Mój bład słowo każda.Opis mój dotyczył turbin na których jeżdziłem tj. garett z silników benzynowych lat 80 tych.Nie znam innej techniki zabezpieczenia turbiny przed nadmiernym doładowaniem silnika jak odczyt ciśnienia z kolektora ssącego i za pomocą dzielenia spalin wylotowych regulacja maksymalnego doładowania.I wydaje mi się ze takie urzadzenie istnieje w turbinach mercedesa <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Jestem pewien w 100 procentach ze turbina w mercedesie posiada takie urzadzenie i nazywa sie dokładnie zawór regulujący ciśnienie powietrza doładowującego odsyłam do serwisówki

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl