MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Przekaznik obrotomierz
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=26988
Strona 1 z 1

Autor:  Daniel_19 [ pn lip 02, 2007 2:00 pm ]
Tytuł:  Przekaznik obrotomierz

Siemka w sobote zabralem sie za szukanie przyczyny niedzialajacego obrotomierza i niestety dotarlem do kostki ale nie bylo zadnego przekaznika (zdj.1) i wiec postanowilem kupic ten przekaznik w niedziele wybralem sie na gielde i wytlumaczylem mu do czego ten przekaznik ma byc i dal mi taki (zdj.2) i wlozylem go ale niestety obrotomierz nie zadzialal. A jeszcze co ciekawe ten przekaznik ma 8 tych bolcy (zdj.3) a tamta kostka ma 10 wejsc bez 2 w ktorych nie ma zadnych kabli. Na forum wyczytalem ze kabel obrotomierza jest oznaczany symbolem TD a jak poruwnywalem ta kostke z przekaznikiem to kabel TD jest wogule w innym miejscu niz bolec na przekazniku moze tylko wystarczy pozamieniac kable w innej kolejnosci. Bardzo prosil bym o pomoc.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  adam.ok [ pn lip 02, 2007 6:15 pm ]
Tytuł: 

mój obrotomierz zasilany jest bezpośrednio z alternatora, masz tam taką dodatkową kleme W

Autor:  Daniel_19 [ pn lip 02, 2007 10:04 pm ]
Tytuł: 

Tak mam klime tylko ze wlasnie nie chodzi mozecie mi podac jaki mam ten przekaznik kupic . Pozdrawiam

Autor:  adam.ok [ pn lip 02, 2007 10:10 pm ]
Tytuł: 

pociągnij kabel z klemy do obrotomierza bezpośrednio, wyreguluj potencjometrem w razie zbuja, i śmiga jak się patrzy, ja co prawda mam oryginalny obrotomierz od benzyny ale silnik to turbo D, i śmiga elegancko bez żadnych przekaźników, staram się nie komplikować, proste rozwiązania są najlepsze...

Autor:  Gerri [ pn lip 02, 2007 10:31 pm ]
Tytuł: 

adam.ok pisze:
proste rozwiązania są najlepsze...


No tak, ale to takie mało eleganckie i niefabryczne. Ale w tym przypadku takie rozwiązanie zostało wymuszone konstrukcją silnika, który najprawdopodobniej nie ma wyprowadzonego sygnału obrotów z czujnika na kole zamachowym. Trzeba również zaznaczyć, że rzadko który alternator ma sygnał "klema W" wyprowadzony na zewnątrz - tak więc alternator trzeba przerobić.

Jeżeli chodzi o pytanie główne: przekaźnik ARA ma bardzo podobne zadanie, jak przekaźnik ELR (ARA jest bardziej zaawansowaną wersją ELR) Tak więc nie mogą współistnieć w jednym samochodzie razem, i nie są zamienne. W tej dziurze musiało być jednak coś innego...
A za problemy z obrotomierzem odpowiada najczęściej uszkodzony przekaźnik koloru srebrnego, z bezpiecznikiem na górze, również znajdujący się w okolicy akumulatora. Powstają w nim przerwy w miejscach lutowniczych, i jego naprawa nie jest skomplikowana we własnym zakresie.

Autor:  Daniel_19 [ pn lip 02, 2007 11:35 pm ]
Tytuł: 

Obrotomierz podlonczylem do tego przekaznika co byl zamienilem jeden kabel i smiga elegancko tylko powiedzcie jaki mam ten przekaznik kupic do klimy ten drugi

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/