MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wysoka temperatura https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27090 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | BoB82 [ sob lip 07, 2007 5:24 pm ] |
Tytuł: | Wysoka temperatura |
Witam ma problem z układem chłodzenia,ostatnio wymieniłem wisko,gdyż tamto już sie konczyło a idzie lato wyższe temp,więc wymieniłem,podczas wymiany wyjmowałem chłodnice,która była już kiedyś lepiona czymś z powodu przecieku,po całej operacji złożyłem wszystko jak trzeba zalałem płynem i się okazało że w miejscu lepionym przecieka,pojeżdziłem tak pare dni wyciek nie był ogromny raz na jakiś czas kropelka(dbałem o odpowiedni stan płynu),i wtedy zauważyłem dziwny objaw,po nagrzaniu auta,do 90st i dodaniu gazu korek w zbiorniczku upuszcza ciśnienie,dzis wymieniłem chłodnice,zalałem płyn i jazda,podczas jazdy jest ok,ale wystarczy postawić auto na wolnych obrotach i po chwili temp rosnie i nie ma zamiaru sie zatrzymywac po drodze,powoli rosnie aż do 120st,tylu nie osiągnełem,wcześniej włączyłem ogrzewanie,dodałem gazu i spadła, tak jest za każdym razem gdy rozgrzane auto postoi na wolnych obrotach,i historia z korkie sie powtarza,nie wiem co robic,czy to uszczelka pod głowicą,wody w oleju nie ma ani odwrotnie,nie dymi na biało,pomocy,auto takie jak w podpisie |
Autor: | AndyS [ sob lip 07, 2007 5:47 pm ] |
Tytuł: | |
Jak się zagrzeje to zobacz czy wisko działa prawidłowo (bardzo trudno je zatrzymać ręką w grubej rękawicy). Potem czy chłodnica jest gorąca (cała) - jeżeli nie to nawala termostat. A najprawdopodobniej masz zapowietrzony układ po napełnianiu. Nalewaj poprzez zdjęty wąż przy termostacie, cierpliwie aż się przeleje. |
Autor: | BoB82 [ sob lip 07, 2007 6:21 pm ] |
Tytuł: | |
cała chłodnica jest ciepła,tzn wąż na górze i na dole jest ciepły,a sam się nie odpowietrza???wisko jest sprawne cięzko je zatrzymać,stare dało się zatrzymać na wolnych obrotach gołą reką,martwi mnie to upuszczanie ciśnienia korkiem w zbiorniczku,przy każdorazowym mocniejszym dodaniu gazu,on upuszcza ciśnienie. |
Autor: | Waldi [ sob lip 07, 2007 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie fizyka się kłania.Temat się nazywa różne punkty wrzenia cieczy w zależnosci od cisnienia w układzie.Jezeli masz rozszczelniony uklad chlodzenia to ciecz wrze w nizszej temperaturze a korek reaguje prawidlowo bo upuszcza nadmiar cisnienia.Uszczelnij uklad a problem zniknie,lub tez moze byc wina korka zawór cisnieniowy w korku puszcza za szybko. |
Autor: | Meeta [ sob lip 07, 2007 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
powinieneś mieć chyba orek o ciśnieniu 1,3 bara, ale upewnij sie gdzieś jeszcze. Na korku masz jasno i wyraźnie napisane ciśnienie. Jak masz za małe to masz odpowiedź ![]() |
Autor: | szeryf [ pn lip 09, 2007 10:14 am ] |
Tytuł: | |
Waldi pisze: Jezeli masz rozszczelniony uklad chlodzenia to ciecz wrze w nizszej temperaturze a korek reaguje prawidlowo bo upuszcza nadmiar cisnienia.
Ale skoro ma rozszczelniony uklad to skad sie bierze cisnienie? Powinno wywalac nie przez korek a przez miejsce rozszczelnienia. |
Autor: | TReneR [ pn lip 09, 2007 10:48 am ] |
Tytuł: | |
Moze uszczelka pod glowica - stad przy przygazowaniu wybija przez korek? |
Autor: | laudan [ pn lip 09, 2007 11:58 pm ] |
Tytuł: | |
Odpowietrz uklad najpierw. Tzn. ogrzeanie na max, plyn dolej na max i czekaj, az termostat otworzy duzy obieg (poczujesz to na rurze). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |