MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300CE: Tylne zagłówki i...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27144
Strona 1 z 1

Autor:  MajsterGarage [ pn lip 09, 2007 6:03 pm ]
Tytuł:  300CE: Tylne zagłówki i...

Siemanko!

Mam pytanie dotyczace modelu C124, a chodzi o tylne zagłówki, z tego co wiem to sa one (chyba) sterowane pneumatycznie, tak samo jak centralny zamek. Zagłówki wogóle nie "chodza", ale centralny zamek działa. Acha jeszcze jest problem w tym, że oparcia przednich foteli nie chca sie zablokować po tym, jak ktoś wejdzie do tyłu. Z tego co zobaczyłem to do foteli idzie przewód podciśnieniowy (taki sam jak do centralnego). Czy zagłówki tylnej kanapy i oparcia foteli moga być zasilane inna "pompka" niż centralny zamek?

Czekam na odpowiedz(i) ;)

Autor:  trocin [ pn lip 09, 2007 6:55 pm ]
Tytuł: 

Hej.
Nie jestem pewien, ale instalacja pneumatyczna jest zasilana tą samą pompką, centralny siedzenia i zagłówki, na siedzeniach są takie dzyndzle do spuszczenia ciśnienia i złożenia oparcia, u mnie działa wszystko ale zagłówki składają się dopiero po odpaleniu silnika...

Autor:  adler1934 [ pn lip 09, 2007 6:58 pm ]
Tytuł: 

Podciśnienie do zagłowków pochodzi z tej samej pompy.Przycisk otwiera zawór umieszczony pod tylną kanapą i zagłówki się składają.Rozkłada się je ręcznie.Oczywiście podczas tej czynności pompa nie zostaje włączona. Podciśnienie znajduje sie w zbiorniku.

Autor:  zegarek [ pn lip 09, 2007 8:03 pm ]
Tytuł:  Re: 300CE: Tylne zagłówki i...

MajsterGarage pisze:
Zagłówki wogóle nie "chodza", ale centralny zamek działa.

Zaglowki tylko sie skladaja automatycznie (musi byc wlaczony silnik). Rozklada sie je recznie.

MajsterGarage pisze:
Acha jeszcze jest problem w tym, że oparcia przednich foteli nie chca sie zablokować po tym, jak ktoś wejdzie do tyłu.

Oparcia sie nie blokuja jak ktos wejdzie do tylu :) U mnie blokowaly sie dopiero po odpaleniu silnika i wrzucenia na D. Na uruchomionym silniku, na P mozna bylo uchylac oparcie. Po jezdzie, siedzenia odblokowywaly sie dopiero po otwarciu drzwi lub po nacisnieciu przycisku w oparciu.

Autor:  Gerri [ pn lip 09, 2007 11:18 pm ]
Tytuł: 

adler1934 pisze:
Podciśnienie do zagłowków pochodzi z tej samej pompy.Oczywiście podczas tej czynności pompa nie zostaje włączona. Podciśnienie znajduje sie w zbiorniku.


Ciekawe, gdzie Kolega to słyszał...

Pompa centralnego zamka obsługuje WYŁĄCZNIE centralny zamek (i ortopedykę siedzeń - wtedy pompka jest jednak trochę inna. Reszta - czyli zagłówki i blokada siedzeń obsługiwane są z podciśnienia branego z kolektora dolotowego. Te dwa układy NIE MAJĄ ŻADNEGO ZBIORNICZKA PODCIŚNIENIA.

Autor:  adler1934 [ wt lip 10, 2007 12:38 am ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Ciekawe, gdzie Kolega to słyszał...

Poprostu demontowałem kiedyś taką instalację.Najwyraźniej była to jakaś kombinacja(nie wiem czy nie lepsze rozwiązanie)
Gerri pisze:
wtedy pompka jest jednak trochę inna

Mógłyś wyjaśnić różnicę?Zwłaszcza interesują mnie numery pomp.

Autor:  MajsterGarage [ wt lip 10, 2007 3:57 pm ]
Tytuł: 

Dzieki już wszystko wiem.


Pozdrawiam ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/