MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
akumulator https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27158 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | arkcym [ wt lip 10, 2007 8:56 am ] |
Tytuł: | akumulator |
Czeka mnie wymiana akumulatora i nie wiem, jaki wybrać. W tej chwili mam 66 Ah i słyszałem, że to za mało dla 300E. Pytanie tylko, czy mocniejszy się zmieści. |
Autor: | Cremek [ wt lip 10, 2007 9:14 am ] |
Tytuł: | |
Hmm no ja bym tez tak stwierdzil bo u siebie mam 72Ah (wedlug VIN-u taki tez byl fabrycznie) wiec moim zdaniem 66Ah do 300E to za malo - wzialbym cos w okolicach 80 - 85Ah. |
Autor: | _me: how_ [ wt lip 10, 2007 9:48 am ] |
Tytuł: | |
Panowie, co ma ilość amperogodzin do pojemności silnika? |
Autor: | trocin [ wt lip 10, 2007 9:49 am ] |
Tytuł: | |
Dla 230CE zalecany jest 62Ah (dane z instrukcji obsługi i eksploatacji) a ja założyłem 66, dla 300 spokojnie 66 się nadaje, jak wolisz możesz założyć większy ale jak będzie za duży alternator nie będzie w stanie go dobrze naładować i jego żywotność się skróci. Wcześniej miałem Boscha 72Ah i wytrzymał 1,5 roku po czym padł i nawet w lecie nie kręcił... |
Autor: | arkcym [ wt lip 10, 2007 10:01 am ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Panowie, co ma ilość amperogodzin do pojemności silnika?
Nie wiem, dlatego pytam ![]() Wymienić i tak muszę, bo w ramach problemów z odpalaniem zorientowałem się, że jest już bardzo słaby. |
Autor: | witek-sec [ wt lip 10, 2007 10:45 am ] |
Tytuł: | |
Kolego Arkcym do Twojego auta (300E) oryginalnie byl montowany akumulator o pojemnosci 62Ah. Przy zakupie zwroc uwage na maksymalny prad rozruchowy (wg.norm DIN oraz SAE wystepuja rozne wartosci),bo jest to bardzo wazny parametr czesto bagatelizowany,im wiekszy prad rozruchowy tym lepiej. Polecam akumulatory firmy Varta (sa naprawde dlugozywotne) Jesli nie chcesz duzo inwestowac w auto ,to kup jakis "marketowy". Zwroc rowniez uwage na rodzaj klem oraz z ktorej strony jest "+" i "-". |
Autor: | Cremek [ wt lip 10, 2007 10:49 am ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Panowie, co ma ilość amperogodzin do pojemności silnika?
Moim zdaniem ma to, ze wiekszy silnik (wiecej cylindrow a wiec wiecej swiec, silniejsza instalacja) pobiera w momencie rozruchu odpowiednio wieksza ilosc mocy z akumulatora - tym samym im slabszy akumulator tym mniej wolnej mocy mamy do wykorzystania od razu po rozruchu (alternator potrzebuje troche czasu aby doladowac baterie do poprzedniego stanu) - tym samym jesli mamy za maly akumulator lub co gorsze slaby to przy np. przejezdzaniu krotkich odcinkow po miescie i czestego gaszenia/zapalania auta jezdzac dodatkowo na swiatlach z wlaczonym radiem, nadmuchem itp. ryzykujemy sytuacje, ze za ktoryms razem auto nie odpali nawet latem bo podczas kilkukrotnego uruchamiania w krotkim odstepie czasu alternator nie doladuje baterii do poziomu, ktory pozwoli na bezproblemowy rozruch. Dochodzac do sedna nie pamietam dokladnie ile % potrafi wyssac z akumulatora jedno uruchomienie zimnego silnika z pewnoscia roznica pomiedzy np. 200E a 300E bedzie i tu mi nikt nie powie ze pobiora tyle samo. Gdyby tak bylo to MB wszedzie montowalby 50Ah ![]() |
Autor: | arkcym [ wt lip 10, 2007 11:09 am ] |
Tytuł: | |
Z racji tego, że mamy tu pod bokiem Centrę, chciałem wziąć Centra Futura 75 Ah - prąd rozruchu 760. |
Autor: | TReneR [ wt lip 10, 2007 11:16 am ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: ....jak będzie za duży alternator nie będzie w stanie go dobrze naładować i jego żywotność się skróci.
A to niby dlaczego? Skad taka teoria? ps. ja mam w Voyagerze fabrycznie 45Ah przy dieslu 2.5 :-D |
Autor: | _me: how_ [ wt lip 10, 2007 11:33 am ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: (me: how) pisze: Panowie, co ma ilość amperogodzin do pojemności silnika? Moim zdaniem ma to, ze wiekszy silnik (wiecej cylindrow a wiec wiecej swiec, silniejsza instalacja) pobiera w momencie rozruchu odpowiednio wieksza ilosc mocy z akumulatora - tym samym im slabszy akumulator tym mniej wolnej mocy mamy do wykorzystania od razu po rozruchu Pitu pitu. Na stole masz dwie flaszki tej samej wódki 40%: małpke 0,2 oraz klasyczną półlitrówkę. Czy jak se golniesz z tej większej, to kopnie cię bardziej? |
Autor: | Cremek [ wt lip 10, 2007 11:37 am ] |
Tytuł: | |
Nie wiem nigdy tego nie probowalem ![]() |
Autor: | _me: how_ [ wt lip 10, 2007 12:32 pm ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: Nie wiem nigdy tego nie probowalem
![]() No właśnie mocy, podczas gdy Ah jest jednostką pojemności. Prąd rozruchowy, o którym napisał kolega wyżej, decyduje o tym jak mocno kopie, Ah - jak długo możesz kopać, stać na światłach, słuchać muzy albo bawić się wypasem. Przy nowych autach dobieranie akumulatora po Ah jeszcze ujdzie, bo auto sobie poradzi, gorzej kiedy trzeba uruchomić starego diesla w zimie i to prąd rozruchowy decyduje o tym, czy pojedziesz do pracy, czy pójdziesz na przystanek. |
Autor: | trocin [ wt lip 10, 2007 1:27 pm ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: trocin pisze: ....jak będzie za duży alternator nie będzie w stanie go dobrze naładować i jego żywotność się skróci. A to niby dlaczego? Skad taka teoria? Alternator montowany w samochodzie jest przeznaczony do akumulatora o konkretnych parametrach. MB zaleca w modelu W124 akumulator 62Ah w silnikach benzynowych i 72Ah w silnikach diesla bez względu na pojemność silnika. Gdy mamy zamontowany akumulator np. 80Ah zamiast 62Ah alternator ładuje go tak samo, na trasie to nie ma znaczenia ale podczas częstego gaszenia i zapalania auta akumulator może nie być wystarczająco naładowany żeby uruchomić auto. Przerabiałem to w mojej qp... |
Autor: | TReneR [ wt lip 10, 2007 1:56 pm ] |
Tytuł: | |
A ja Ci powiem tak - przy krotkich dystansach nie wazne jaki masz akumulator (pojemnosc), zgromadzisz w nim identyczny ladunek, natomiast w akumulatorze o wiekszej pojemnosci masz szanse zgromadzic ladunek wiekszy. Akumulator olowiowy nie ma efektu pamieciowego. Nadal nie widze problemu z wieksza pojemnoscia? ps. natomiast akumulator o przesadnej pojemnosci bedzie wbrew pozorom sluzyl dluzej a to z powodu mniejszego stosunku pradu ladowania do jego pojemnosci. |
Autor: | Karol Gda [ wt lip 10, 2007 3:10 pm ] |
Tytuł: | |
Moje trzy grosze. Pontiac TransSport poj. 3,1 benz. V 6. Przez 2 lata śmigał z baterią 55 Ah w charakterze TAXI (dodatkowe odbiorniki prądu, kilkunastokrotne dziennie uruchamianie, pokonywane krótkie odcinki) i dawał radę, nawet zimą. Ale po dwóch latach... ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |