MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ASB jak wyjąć ... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27160 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | traqutor [ wt lip 10, 2007 11:18 am ] |
Tytuł: | ASB jak wyjąć ... |
Witam, Pochwale sie, dostałem wczoraj jako prezent urodzinowy od kolegi Maćka Kota piękną leżankę na kółkach do prac pod samochodem ![]() Ponieważ moja ASB podcieka pomyślałem sobie że można by ją z stamtąd wytargać i uszczelnić tym bardziej że wiem co przecieka mam już zakupione części no i mając taką super leżankę... ![]() I teraz pytanie wyjmował może ktoś z szanownego grona skrzynię samodzielnie? Trudne to jest, w skali 1..10 to ile by to było? Jak sie do tego zabrać? Ile może ważyć taka skrzynia, czy da sie to to wyjąć ręcznie? Czy konieczny będzie jakiś wózek z podnośnikiem? Jak wysoko (minimalnie) trzeba podnieść samochód żeby to wytargać stamtąd? (nie mam kanału tylko podnośnik i kobyłki) Za wszelkie info dzięki... jeśli jest już coś na ten temat na forum poprosiłbym o linkę |
Autor: | Xytras [ wt lip 10, 2007 11:23 am ] |
Tytuł: | |
Wydaje mi sie ze po pierwsze wypadaloby umyc ja kerczerem i chwile pojezdzic zeby pokazaly sie wycieki w konkretnych miejscach ![]() Po drugie jakos nie wyobrazam sobie wyciagania skrzyni bez kanału, ale moze za malo zaawansowany jestem ![]() ![]() No i teraz trudnosci, no nie wydaje mi sie by jakiekolwiek były, tylko najwazniejsze to poodlaczać wszystko, ale jakoś poznaczyc odpowiednio, abyś potem wszystko powsadzal na swoje miejsce ![]() |
Autor: | traqutor [ wt lip 10, 2007 11:32 am ] |
Tytuł: | |
Xytras pisze: Wydaje mi sie ze po pierwsze wypadaloby umyc ja kerczerem i chwile pojezdzic zeby pokazaly sie wycieki w konkretnych miejscach
Zgadzam się całe podwozie skrzynia silnik umyte było na wiosnę karczerem ciśnienie 180bar na gorąco. Wszystko cacy teraz widać co i gdzie kapie. No wiem bez kanału jest ciężko ale przecież trzeba sobie jakos radzić a jak sie uda to satysfakcja tym większa. |
Autor: | Mor [ wt lip 10, 2007 12:31 pm ] |
Tytuł: | |
Ja wyciągałem 2 lata temu automat z 560sec. Bez kanału, auto na klockach drewnianych z przodu, tył na kołach. Wyciągaliśmy we trzech plus podnośnik "żaba" - taki hydrauliczny na kółkach - wersja z długim ramieniem. Trzeba było wywalić wydech, potem to w zasadzie nie ma większego problemu. Silnik zostaje na poduchach, tylko wali się pokrywami zaworów na grodź i tak sobie leży. Skrzenię bez konwertera i oleju nosiłem sam, więc nie jest to aż taka przerażająca waga. |
Autor: | klucha116 [ wt lip 10, 2007 1:03 pm ] |
Tytuł: | |
W 116 450SE wyciągalem sam, ale w kanale. Wlozyc sam nie dalem rady. Pozdrawiam i zycze powodzenia. |
Autor: | traqutor [ wt lip 10, 2007 1:46 pm ] |
Tytuł: | |
Mor pisze: Trzeba było wywalić wydech, Wydech trzeba wywalić. Dzięki cenna uwaga! Mor pisze: Silnik zostaje na poduchach, tylko wali się pokrywami zaworów na grodź i tak sobie leży. Ja doczytałem sie gdzieś w internecie że przed odkręceniem skrzyni silnik podpiera się klinem drewnianym wciśniętym gdzieś od spodu pomiędzy belkę i misę i wtedy nie opiera się o grodź. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> klucha116 pisze: Wlozyc sam nie dalem rady
Ale generalnie widzę że jest to rzecz do zrobienia kilku kolegów się skrzyknie i damy radę. Dzięki |
Autor: | kit [ wt lip 10, 2007 8:31 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! Mnie też niestety czeka wyciąganie skrzyni z m117. Również nie posiadam kanału i wydaje mi się że nie będzie tak łatwo. Jak dotąd wyciągałem skrzynię manualną z w123. Muszę wymienić uszczelnienie wału korbowego. Mam gdzieś opis jak wytargać skrzynkę ale po niemiecku. Jak się przyda to mogę poszukać. |
Autor: | bary123ce [ wt lip 10, 2007 8:35 pm ] |
Tytuł: | |
wytargać to nie problem, ale żebyś nie popełnił tego samego błedu co ja przy wkładaniu... bo będzie to duuużo kosztowało ![]() |
Autor: | traqutor [ śr lip 11, 2007 10:03 am ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: żebyś nie popełnił tego samego błedu co ja przy wkładaniu... A jaki to błąd popełniłeś jeśli to nie tajemnica to podziel się wiedzą? kit pisze: Mnie też niestety czeka wyciąganie skrzyni z m117. Również nie posiadam kanału i wydaje mi się że nie będzie tak łatwo. Jak dotąd wyciągałem skrzynię manualną z w123.
kiedyś za młodzieżowca jeszcze targałem skrzynkę w fso1500 z 4 na 5 biegów zmieniałem, wtedy jakoś poszło Teraz w DB musze wytargać bo mam do wymiany simeringi na od strony silnika uszczelka pompu oleju takie papierowe kółko z otworkami i cienki gumowy oring wokół pompy trzeba wytargać skrzynię odkręcić dzwon i od środka skrzyni wykręcić pompę. |
Autor: | klucha116 [ śr lip 11, 2007 11:08 am ] |
Tytuł: | |
traqutor pisze: A jaki to błąd popełniłeś jeśli to nie tajemnica to podziel się wiedzą?
jeżeli rozwiązanie jest podobne jak w W116, to trzeba uwazac, zeby nie ulamac "ucha" przy sprzęgle hydrokinetycznym, napedzajacego pompe oleju w skrzyni. Jezeli tak sie stanie, to mozna to przyspawac, dokladnie zaszlifowac i powinno dzialac - sily przenoszone na pompe nie sa zbyt wielkie, ale ostrzegam!! |
Autor: | traqutor [ śr lip 11, 2007 1:33 pm ] |
Tytuł: | |
klucha116 pisze: trzeba uwazac, zeby nie ulamac "ucha" przy sprzęgle hydrokinetycznym
Dzięki, będziemy uważać. |
Autor: | bary123ce [ śr lip 11, 2007 9:44 pm ] |
Tytuł: | |
klucha116 pisze: trzeba uwazac, zeby nie ulamac "ucha" przy sprzęgle hydrokinetycznym, napedzajacego pompe oleju w skrzyni. dokładnie!! ![]() klucha116 pisze: mozna to przyspawac, dokladnie zaszlifowac i powinno dzialac
no nie wiem ![]() ![]() |
Autor: | roadrunner [ śr lip 11, 2007 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
Mor pisze: Skrzenię bez konwertera i oleju nosiłem sam Nie powinno sie bez potrzeby odzielac konwertera od skrzyni a napewno nie przy wyjmowaniu!!! Bo moze sie... klucha116 pisze: ulamac "ucha" przy sprzęgle hydrokinetycznym napedzajacego pompe oleju w skrzyni.
Skrzynie wyciaga sie tylko z konwerterem i tak tez sie wsadza. jesli konwerter zostanie wyciagniety to trzeba przy wkladaniu na 101% byc pewnym ze wszedl dokladnie na swoje miejsce. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr lip 11, 2007 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
maestro a jak wyjmiesz skrzynie razem z konwerterem? wiem ze przez okienko da sie odkrecic ale miałem przypadek ze strasznie siedział w kole zamachowym ze musiałem podwazac i sporo sie nameczyc aby go wyjąc.jak sie wyjmuje z głową to nic niebedzie ![]() |
Autor: | roadrunner [ śr lip 11, 2007 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: maestro a jak wyjmiesz skrzynie razem z konwerterem? wlasnie tak.. MERCEDES 4 EVER pisze: przez okienko da sie odkrecic MERCEDES 4 EVER pisze: jak sie wyjmuje z głową to nic niebedzie
jak sie wyjmuje z glowa to sie wyjmuje z konwerterem. MB nie ma zbyt skomplikowanego laczenia konwertera ze skrzynia ale juz np. VW ma tam kilak wielowypustow ktore trzeba zgrac ze soba a przy wagach skrzyn zwlaszcza tych od quatro to nie jest takie proste. Pozatym zawsze przy wyciaganiu moga peknac zabieraki pompy tak jak to opisal kolega wyzej. to jak z tymi lozyskami ktore wszyscy tak chetnie wbijaja mlotkiem ale wystarczy jeden nieuwazny ruch i mozemy lozysko na smietnik wywalic mimo ze moze na nim sladu jeszcze nie byc. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |