MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

pompa paliwa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27195
Strona 1 z 1

Autor:  matrix [ śr lip 11, 2007 12:52 pm ]
Tytuł:  pompa paliwa

Potrzebuje informacji czy pompa paliwowa w 500SE różni się czymś pomiędzy pierwszą a drugą serią .

Autor:  traqutor [ śr lip 11, 2007 3:52 pm ]
Tytuł: 

Według epc były inne pompy:
('79-'85 A1160900050 0020919701)
('85-'91 A0020918801 0030915301)
i według katalogu bosch'a też
http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/ wybierz "Otwórz katalog części on-line"
do '85 0 580 254 910 wydajność l/h = 130 ciśnienie = 5 Bar
po '85 0 580 254 950 wydajność l/h = 98* ciśnienie = 4 Bar

* albo 95 nie jestem pewien

mogą różnić się również wielkością w moim sec500 z pierwszej serii pompy miały grubość fi 60mm a ktoś zamontował kiedyś cieńszą właśnie pompę z drugiej serii (cieńsze miały 52mm) i wszystko (sorry) prawie wszystko działało ok problem był przy zapalaniu na ciepłym silniku czasem trzeba było kręcić kilka razy zanim zapalił...
no i to że pompa wisiała w powietrzy bo obejma trzymająca filtr i pompę była za gruba
Poza tym jeśli chodzi o osiągi czy dynamikę nie widziałem szczególnej różnicy ... nie miałem okazji jeszcze dokładnie tego sprawdzić ale mam wrażenie że po zmianie auto mniej pali tak jak by wtryskiwacze lepiej rozpylały paliwo ... ale to chyba tylko moje subiektywne wrażenie

Autor:  matrix [ śr lip 11, 2007 4:15 pm ]
Tytuł: 

Dzięki ogromne, szczerze mówiąc to zapytałem dla świętego spokoju, bo już się miałem zdecydować na tą drugoseryjną i bym się zdziwił. W takim razie szukam do 1 serii. Pozdrawiam!

Autor:  Gerri [ śr lip 11, 2007 7:00 pm ]
Tytuł: 

traqutor pisze:
i według katalogu bosch'a też

do '85 0 580 254 910 wydajność l/h = 130 ciśnienie = 5 Bar
po '85 0 580 254 950 wydajność l/h = 98* ciśnienie = 4 Bar



Już widzę, że dane nie są prawdziwe: cisnienie w układzie KE przy biegu jałowym to 5,4 atmosfery. Skąd ta pompa to nabije? Również wydajność jest wg materiałów Mercedesa inna: jest to co najmniej litr na 40 sek, czyli 1,5 litra na minutę.

Odnośnie cisnienia pompy: zaworek przelewowy wewnątrz pompy ustawiony jest (wg moich danych) na 8 atmosfer. Czyli takie cisnienie powinna dać sprawna pompa.

Odnośnie doboru: Ja bym sie nie przejmował: różnice są w sumie "kosmetyczne"

Autor:  traqutor [ czw lip 12, 2007 11:11 am ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Już widzę, że dane nie są prawdziwe


He he ciśnienie w układzie może wskoczyć nawet do 8 atmosfer przy zerowym przepływie.
Przepraszam nie do końca wyjaśniłem podane dane
otóż jeszcze raz
do '85 0 580 254 910 przy wydajności 130 l/h pompa daje ciśnienie = 5 Bar
po '85 0 580 254 950 przy wydajności 98* l/h pompa daje ciśnienie = 4 Bar

dane są od boscha mam pdf nie mam gdzie go zawiesić jak chcesz to mogę go wysłać na email

a co do wydajności
Gerri pisze:
co najmniej litr na 40 sek, czyli 1,5 litra na minutę


idąc za tym co podałeś

1,5 litra/min * 60min (godzina h) = 90 litrów

tamte pompy mają nawet większą niż minimalna wydajność


Kolega matrix potrzebował informacji czy są jakieś różnice pomiędzy pompami więc mu odpowiedziałem zresztą w najlepszej wierze że są.

Może nie wszystko jest takie nieprawdziwe jak nam sie czasem już wydaje
No Offence
Pozdrawiam <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
Gerri pisze:
Odnośnie doboru: Ja bym sie nie przejmował: różnice są w sumie "kosmetyczne"


Jeśli moge cos dodać to faktycznie róznice nie są wielkie i działać to będzie ale jeśli już to kierował bym się przynajmniej wielkością średnicą pompy żeby pasowała w obejmę i nie wisiała smętnie na przewodach paliwowych...

Autor:  matrix [ czw lip 12, 2007 1:26 pm ]
Tytuł: 

traqutor pisze:
Jeśli moge cos dodać to faktycznie róznice nie są wielkie i działać to będzie ale jeśli już to kierował bym się przynajmniej wielkością średnicą pompy żeby pasowała w obejmę i nie wisiała smętnie na przewodach paliwowych...


To chyba widziane oczami wyobraźni spowodowało, że szukam pierwszoseryjnej.

Jeszcze jedno pytanie, przerabiał ktoś może przełożenie "wnętrzności" pompy do innej obudowy? U mnie usterka pompy polega na tym, że szlag trafił odbudowę więc teraz zacząłem się zastanawaić czy nie da się czegoś tu, nie boje sie użyć tego słowa,[zlosnik] wyrzeźbić [oczko]?

Autor:  traqutor [ czw lip 12, 2007 3:18 pm ]
Tytuł: 

matrix pisze:
zastanawaić czy nie da się czegoś tu, nie boje sie użyć tego słowa, wyrzeźbić


może łatwiej będzie coś dobrać za pomocą tego

http://www.beekautoracing.nl/img/fuelpumps.pdf

Autor:  Gerri [ czw lip 12, 2007 8:21 pm ]
Tytuł: 

matrix pisze:
Jeszcze jedno pytanie, przerabiał ktoś może przełożenie "wnętrzności" pompy do innej obudowy?


Osobiście kiedyś przerobiłem z ciekawości temat: "rozebranie-złożenie"
Pacjent przeżył.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/