MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problemy ze sprzęgłem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27225 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | butek22 [ czw lip 12, 2007 9:32 pm ] |
Tytuł: | Problemy ze sprzęgłem |
Wymieniłem kompletne sprzęgło, oraz wszystkie gumki, w pompce sprzęgłowej i wysprzęgliku, i dalej sprzęgło bierze dopiero po całkowitym wciśnięciu pedału sprzęgła do podłogi, biegi wchodzą ciężko, co może być przyczyną, można gdzieś podciagnąć sprzęgło aby wczesniej wysprzęglało??? Acha i jeszcze czyściłem i smarowałem mechanizm zmiany biegów, oraz sprawdzałem stan cięgien, regulowałem je. |
Autor: | MercSwir [ czw lip 12, 2007 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
Może wodzik z wysprzęgnika który wychodzi jest zgięty albo zużyty?? ![]() |
Autor: | master [ czw lip 12, 2007 11:37 pm ] |
Tytuł: | |
zakładam, że masz nowy docisk i tarcze , jak również, że odpowietrzyłeś cały układ ![]() U nas kiedyś też był walnięty ten siłownik i nie można było odpowietrzyć układu - nie było wycieków, ale zasysał jakoś powietrze - sprawdź jeszcze raz czy w płynie nie ma powietrza |
Autor: | butek22 [ pt lip 13, 2007 9:45 am ] |
Tytuł: | |
Otóż w układzie nie ma powietrza, myślałem juz że ten wodzik przy wysprzęgliku, jest zgięty lub za krótki? A podkładek żadnych nie ma pod wysprzęglikiem. ![]() |
Autor: | FreQ [ pt lip 13, 2007 10:51 am ] |
Tytuł: | |
POdkladek nie ma pod wysprzeglikiem zadnych. MOzesz miec lape od lozyska wyciskowego skrzywiona. Zdejmij jeszcze raz skrzynke i przyjzyj sie jeszcze raz dokladnie wszystkim elementom. Tak chyba bedzie najprosciej. Zdjecie skrzyni to tylko jakies 1,5h ![]() A moze poprostu pedal sie musi "zbudowac' po pewnym czasie moze m u przejdzie ![]() |
Autor: | TReneR [ pt lip 13, 2007 11:41 am ] |
Tytuł: | |
Pedalom to zadko przechodzi... ![]() |
Autor: | butek22 [ pt lip 13, 2007 6:08 pm ] |
Tytuł: | |
Nie zauwazyłem aby łapa była krzywa, kilka dni temu wymieniałem sprzęgło i łapa była prosta (chyba) |
Autor: | FreQ [ sob lip 14, 2007 10:39 am ] |
Tytuł: | |
JEsli jes wszystko dobrze z łapa i z jej zamocowaniem oraz alles srubki sa tam gdzie maja byc to tylko uklad hydrauliczny sprzegla cos knoci. Ogolnie to dobrze ze na dole bierze bo jakby bral u gory to by znaczylo ze sprzeglo sie juz zuzylo ![]() ODpowietrz uklad jeszcze raz jesli nie standardowym systemem to mozesz kompresorem. NAstawic trzeba male cisnienie(naprawde male, tylko zeby przepychalo) i przytknac je do zbiorniczka plynuu hamulcowego (najlepiej jakis korek gumowy co zakryje wlew i przyknac tam pistolet lub cos co podaje cisnienie). Cisnienie ustawione naprawde nie moze byc za duze. POzniej na dole odkrecic odpowietrznik i delkiatnie przepychac plyn. NA joniec kilkakrotnie odpowietrzyc zwyklym systemtm, nadus-odkrec-zakrec-pusc-nadus.... |
Autor: | Jacas [ śr lip 18, 2007 10:06 am ] |
Tytuł: | |
Witam. Miałem ten sam problem w swoim W123. Biegi z synchronizacją wchodziły ciężko a wsteczny ze zgrzytem. Po zdjęciu skrzyni wymieniłem małe łożysko umieszczone w wale silnika, na którym opiera się wałek skrzyni biegów. W momencie zatarcia tego łożyska silnik ciągnie wałek skrzyni i stąd problem z wrzuceniem biegu. Łożysko jest małe i koszt śmieszny natomiast musisz zdjąć ponownie skrzynie biegów. Powodzenia w działaniu. |
Autor: | butek22 [ śr lip 18, 2007 10:12 am ] |
Tytuł: | |
Czy chodzi Ci o łożysko oporowe? |
Autor: | Jacas [ śr lip 18, 2007 6:05 pm ] |
Tytuł: | |
Nie nie o łożysko oporowe. Chodzi o małe łożysko które jest na końcu wałka skrzyni biegów, ciężko je dostrzec bo jest głęboko w środku wału silnika. Musisz więc zdjąć docisk sprzęgła i na śrosku koła zamachowego jest malutkie łożysko podpierające wałek skrzyni. Zerknij na wątek naszego kolegi http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... rz%EAg%B3o Tam też zobaczysz to łożysko leżące obok łożyska dociskowego. Powodzenia |
Autor: | ertee [ czw lip 19, 2007 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie w W124 200D też się tak działo że sprzęgło łapało przy samym końcu lub też nawet nie łapało do końca i ciężko było wrzucić bieg... pomogła wymiana pompki sprzęgła i wysprzęglika, koszt niewielki ![]() |
Autor: | roadrunner [ pt lip 20, 2007 8:14 am ] |
Tytuł: | |
mati124 coupe pisze: Otóż w układzie nie ma powietrza
W jaki sposob odpowietrzales? |
Autor: | butek22 [ pt lip 20, 2007 8:41 am ] |
Tytuł: | |
Standartowo, jedna osoba naciskała pedał sprzegła, po czym dociskała pedał do podłogi, a ja w tym czasie spuszczałem płyn hamulcowy, odpowietrznikiem przez przewód do butelki , wypełnionej płynem, i tak kilka razy |
Autor: | roadrunner [ pt lip 20, 2007 8:48 am ] |
Tytuł: | |
Sprobuj odpowietrzania przez hamulec, laczysz wezem odpowietrznik z kola z odpowietrznikiem sprzegla popuszczasz odpowietrzniki a 2 osoba naciska hamulec (waz musi byc calkowicie wypelniony plynem przezd ta operacja dlatego najlepiej uzyc przezroczysty zeby kontrolowac czy powietrze w nim nie idzie), zakrecasz odpowietrzniki - i tak kilka razy. Pompa sprzegla jest ustawiona nieco w pionie przy czym wlot plynu ma na gorze a wylot na dole dlatego standardowy sposob odpowietrzania rzadko sie sprawdza. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |