MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
gaśnie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27310 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | arkcym [ wt lip 17, 2007 8:41 am ] |
Tytuł: | gaśnie |
Zauważyłem takie bardzo niepokojące objawy: - na LPG samochód gaśnie gdy się go bardzo mocno zwolni, lub wręcz zatrzyma - zaobserwowane głównie przy próbie zawracania "na 3", przejeżdżaniu przez wąskie rondo, próbie włączenia się do ruchu po kilkuminutowym postoju (skrzynia na P) - na LPG skrzynia nie chce się przerzucać na wyższy bieg - potrafi dociągnąć do 4k a nawet 5k obrotów - aby zmniejszyć bieg, trzeba dość znacznie odpuścić pedał gazu - na benzynie samochód zachowuje się jakby ciągnął furmankę - rusza bardzo powoli, nie chce się rozpędzać, aby przyśpieszyć po ruszeniu trzeba mocno docisnąć gaz lub wręcz wcisnąć kick-down, wejść na bardzo wysokie obroty - problem znika po wejściu na 3 bieg Dodam, że w ostatnim czasie regulowana była skrzynia (i dolewany olej), przepływomierz, naprawiany rozrusznik (bendiks puszczał). Po regulacjach jest gorzej niż przed. Mam też wrażenie, że wzrosło bardzo mocno zużycie paliwa (głównie LPG). Raz też na trasie zaczęła mi się gotować woda w zbiorniku chłodzenia, ale zaraz zatrzymałem, nalałem świeżej wody i dalej pojechałem bez najmniejszych problemów. Pytanie: co się kurka wodna dzieje? |
Autor: | TReneR [ wt lip 17, 2007 9:23 am ] |
Tytuł: | |
Jaka instalacja gazowa? |
Autor: | arkcym [ wt lip 17, 2007 9:56 am ] |
Tytuł: | |
Stara - Elpigaz. Żadna tam sekwencja. <br>Dodano po 27 minutach.:<br> Czy możliwe jest, że takie objawy są wynikiem nadmiaru wody w chłodzeniu? |
Autor: | butek22 [ wt lip 17, 2007 10:42 am ] |
Tytuł: | |
Musisz sprawdzić jak jest położona rurra biorąca powietrze do filtra, jeśli jest skierowana na wprost do tej szpary między lampą, to na 100% silnik dostaje za durzo powietrza przy szybkiej jeżdzie i będzie gasł, zobacz jak to powinno wyglądać ![]() Dolot skierowany jest w drugą strone i wtedy silnik nie gaśnie przy hamowaniu |
Autor: | arkcym [ wt lip 17, 2007 10:49 am ] |
Tytuł: | |
Wygląda tak jak u mnie - rura odchodzi w lewo od silnika. (czyli w prawo z perspektywy osoby zaglądającej pod maskę). Ale przyjrzę się temu dokładniej. |
Autor: | skorp_2004 [ wt lip 17, 2007 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
witam problem z gaśnięciem na lpg możesz rozwiązać stosując stabilizator obrotów co do zmiany biegów - jeżeli skrzynia była "regulowana" to może jest prze regulowana za bardzo podkręcona wtedy będą się ślizgać sprzęgła efekt auto się nie zbiera - arkcym pisze: - na LPG skrzynia nie chce się przerzucać na wyższy bieg - potrafi dociągnąć do 4k a nawet 5k obrotów - aby zmniejszyć bieg, trzeba dość znacznie odpuścić pedał gazu
jeśli ten efekt jest też na benzynie - brak podciśnienia - padnieta vacum pompa lub przebieg ![]() pozdrawiam |
Autor: | arkcym [ śr lip 18, 2007 10:25 am ] |
Tytuł: | |
Tak, na benzynie też zachowuje się jakby brakowało mu mocy - za małe dawki paliwa? Jest też problem z ładowaniem - ni z tego, ni z owego okazuje się nagle, że akumulator jest puściutki. Akumulator nowy, świeżo wymieniony. <br>Dodano po 7 minutach.:<br> skorp_2004 pisze: jeśli ten efekt jest też na benzynie - brak podciśnienia - padnieta vacum pompa lub przebieg
![]() pozdrawiam Rozwiń pojęcie przebieg. Dodam, że problem pojawił się po tym, jak wracałem z Człuchowa do Poznania. Wcześniej, jadąc do Człuchowa nie miałem żadnego problemu - jechałem na benzynie. Wracałem na gazie i po ok. 100 kilometrach zgasł mi podczas powolnego przejazdu przez rondo. Dalej było OK na gazie. Jak gaz się skończył, przeskoczyłem na benzynę i zaczął się zachowywać jak furmanka. |
Autor: | butek22 [ śr lip 18, 2007 10:33 am ] |
Tytuł: | |
Może guma pod przepływomierzem jest pęknięta, i łapie lewe powietrze, a co do ładowania, to proponuje zmienić regulator napięcia, może szczotka się zużyła. |
Autor: | skorp_2004 [ śr lip 18, 2007 8:21 pm ] |
Tytuł: | |
witam mając na myśli przebieg - to na pewno ponad 700tys km vacum mniej więcej tyle wytrzymuje potem niestety zaczynają się hece takie jak opisujesz i jest to pierwszy objaw przy autach bez automatu może być nie odczuwalne znacznie dłużej - w silnikach diesla będzie np problem z gaszeniem silnika Podjedź do jakiegoś mechanika od merca i niech ci sprawdzi podciśnienie np na serwie - najprościej ściągnąć przewód. pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |