MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 25, 2007 2:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Witam. Jeżdżę W201 2.3 8 zaw., M102. Ostatnio przez dłuższy czas próbowałem odpalić na słabym akumulatorze (podłączyłem go do odpalonego malucha - nie było innego wyjścia). Po dłuższym czasie zagadał na chwilę na wolnych obrotach, zgasł i już się nie odezwał. Mam kłopot z zapłonem. Cewka jest ok, ale iskry z niej nie ma. Ginie gdzieś między cewką, a modułem (albo i wcześniej). Moduł dostaje zasilanie, więc to może on. Mechanik polecił mi sprawdzić, czy iskra będzie na innym module (dał mi 6zyl, a powinno być 4 - mówił, że do sprawdzenia wystarczy). Więc może to coś innego? Nie znam się niestety na normalnych samochodach (przez ostatni ro był tylko Fiat 126p). Czy czujnik położenia wału może być winien? Jaka powinna być jego oporność w tym aucie (u mnie jest około 5 Ohm)? Czy awaria czujnika, albo kabelka ekranowanego łączącego czujnik z modułem może "zabić" iskrę na amen? Problemy zaczęły się po tym, jak wykipiało mo z chłodnicy (przez górny korek). Może wrzątek spalił to i owo? Nie mam pojęcia, jak sie do tego zabrać...
Pomóżcie, z góry dziękuję.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 25, 2007 9:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zacznij od czujnika polozenia walu, puzniej modol, cewka.
Rezystancja czujnika 680-1200 Ohm

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 25, 2007 3:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
skad wiesz ze cewka jest ok ??? uszkodzona cewka tez bedzie dawala napiecie czasami dzieje sie tak ze cewka daje napiecie jak jest zimna jak sie rozgrzeje to napiecie bedzie bardzo male

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 26, 2007 12:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Gdyby to była kwestia tylko cewki i to uszkodzonej w taki sposób, że napięcie z niej słabłoby w miarę nagrzewania się, to przynajmniej na zimnej cewce iskra powinna być (chyba, że się mylę)... Wiadomo już że czujnik wału jest kopnięty (oporność się nie zgadza - dziękuję panu, piszącemu 2 piętra wyżej za wskazówkę). Prawdopodobnie moduł też jest skazany na krainę wiecznych łowów - ale to potwierdzę po wymianie czunika...

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl