MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Sprzegla elastyczne walu napedowego
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27496
Strona 1 z 1

Autor:  kielbik [ czw lip 26, 2007 10:26 pm ]
Tytuł:  Sprzegla elastyczne walu napedowego

W moim 124 poszedl uszczelniacz walu korbowego od strony skrzyni. Z tego powodu musze wyjac skrzynie i przy tym rozkrecic sprzegla elastyczne na wale napedowym. Bedac w znajomym warsztacie zapytalem o to przy okazji i powiedzieli mi, ze warto przy takiej robocie wymienic od razu oba przeguby. Czy to zasadne? Oryginalne w ASO kosztuja majatek a znowuz z podrubami jest tak, ze nowe moga byc gorsze od tego co mam w samochodzie. Te ktore mam teraz sa chyba w porzadku, nie czuje zadnego bicia ani wibracji ale z drugiej strony maja ciezki zywot w samochodzie ze 180 konmi. Auto ma 250 tys km.

Autor:  pabloxt [ czw lip 26, 2007 11:09 pm ]
Tytuł: 

No to chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Przecież nie zmienia się drużyny, która wygrywa. Jesli coś jest sprawne to po co zmieniać. Co innego gdyby gumy miały już ślady wskazujące na zbliżającą się emeryturę ;) . W ostatni piątek zmieniałem u siebie wszystkie gumy + 1 część wału. Części kupiłem używane (niestety finanse w tym przypadku wzięły górę) i..... jestem bardzo zadowolony. Gumy w idealnym stanie po 100 zł/szt. + 1 część wału za 100 zł. Cała operacja z montażem wyszła 550 zł i auto znowu zaczęło płynąć.

Autor:  kielbik [ pt lip 27, 2007 12:49 am ]
Tytuł: 

Problem z tymi gumami polega na tym, ze jak zaczna stukac w trasie to mozna juz nie dojechac do celu. Bardzo szybko sie wtedy rozlatuja, no i jak juz sie ktoras rozpadnie (szczegolnie ta przednia) to uwolniony wal robi niezle spustoszenia w podwoziu.

Autor:  lysy2 [ pt lip 27, 2007 7:38 am ]
Tytuł: 

jesli kupowac to tylko nowe, bo uzywki moga szybko sie rozleciec
czemu?
temu, ze jesli takie "sprzeglo" jest przyzwyczajone do obrotow w 1 strone to cala jego wew. konstrukcja sie pod tym katem uklada. jesli zalozysz je odwrotnie (a w uzywce nie wiesz w ktora str. pracowalo) to sa inne naprezenia i moze strzelic. (nie musi, ale ma wieksze szanse niz normalnie)
to scierwo jest drogie w kazdym modelu, ale nowe starcza na dluuugo
do W123 placilem 2 lata temu cos 250zl/szt

Autor:  roadrunner [ pt lip 27, 2007 8:51 am ]
Tytuł: 

pabloxt pisze:
Gumy w idealnym stanie po 100 zł/szt


no to niezly interes za 160 w detalu ma fota LEMFÖRDER'a

Autor:  lysy2 [ pt lip 27, 2007 12:30 pm ]
Tytuł: 

aha i chyba nie musze dodawać, że przy pracach, do ktorych sie sciaga te sprzegla, to trzeba zwrocic szczegolna uwage na to w ktorym kier. byly zamocowane przed demontarzem

Autor:  kielbik [ pt lip 27, 2007 2:10 pm ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
czemu?
temu, ze jesli takie "sprzeglo" jest przyzwyczajone do obrotow w 1 strone to cala jego wew. konstrukcja sie pod tym katem uklada. jesli zalozysz je odwrotnie (a w uzywce nie wiesz w ktora str. pracowalo) to sa inne naprezenia i moze strzelic. (nie musi, ale ma wieksze szanse niz normalnie)
to jest dokladnie tak jak z oponami promieniowymi - tez powinny krecic sie tylko w jednym kierunku
lysy2 pisze:
aha i chyba nie musze dodawać, że przy pracach, do ktorych sie sciaga te sprzegla, to trzeba zwrocic szczegolna uwage na to w ktorym kier. byly zamocowane przed demontarzem
nie musisz, nalezy tez zaznaczyc polozenie sprzegla wzgledem zabieraka skrzyni i walu.
roadrunner pisze:
no to niezly interes za 160 w detalu ma fota LEMFÖRDER'a
Lemförder niby prawie jak oryginal ale jednak prawie robi wielka roznice. Gdyby nie ten uszczelniacz to pewnie w zyciu bym sobie tymi sprzeglami nie zaprzatal glowy ale jak juz raz robie to nie chce wiecej w tamten rejon wracac.

Autor:  pabloxt [ pt lip 27, 2007 2:57 pm ]
Tytuł: 

No cóż- zaryzykowałem i na razie jest ok. Nie wiem jak ma się Lemforder do oryginału MB, ale wychodzę z założenia że lepiej jeździć 20 letnim MB niż 5 letnim plastikiem. I na tej zasadzie kupiłem używane w IDEALNYM stanie oryginalne MB gumy zamiast nowych zamienników. Chociaż życzyłbym sobie portfela umożliwiającego zakup fabrycznie nowych oryginałów MB do auta. Za pół roku dorzucę swoje wrażenia z używania "starych" części. Zobaczymy- może macie rację, może ja będę mieć szczęście (w końcu szanse na właściwe założenie są 50/50 x 2 = 25%, czyli nie jest tak źle).
Czas pokaże.

Autor:  Grigorij0 [ ndz lip 29, 2007 9:08 pm ]
Tytuł: 

Czy szarpnięcia przy zmianie biegów mogą być powiązane z tymi sprzęgłami?

Autor:  AndyS [ ndz lip 29, 2007 9:27 pm ]
Tytuł: 

pabloxt pisze:
Nie wiem jak ma się Lemforder do oryginału MB, ale...
Mój mechanik akurat w kwestii gum przekonał mnie 100%-wo że to to samo. Pokazał nową część "z gwiazdką" i taką samą Lemfordera. Miejsce po gwiazdce było zeszlifowane a charakterystyczne odciski od formy były też takie same. Nie mam wątpliwości że ta część i jedna i druga pochodziła z tej samej fabryki....

Autor:  kruszyn [ sob sie 04, 2007 10:42 am ]
Tytuł: 

a ma ktos moze fotke takiego ,,dobrego,, ?? bo ja kupilem i zaplacilem 270 ale nie wiem czy to dobre czy nie ... w hurtowni twierdzili ze dobre ... do wyboru mialem takie za 160 270 i 360zl ...

Autor:  Stomek [ sob sie 04, 2007 3:41 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
Problem z tymi gumami polega na tym, ze jak zaczna stukac w trasie to mozna juz nie dojechac do celu. Bardzo szybko sie wtedy rozlatuja, no i jak juz sie ktoras rozpadnie (szczegolnie ta przednia) to uwolniony wal robi niezle spustoszenia w podwoziu.

Piasta skrzyni biegow na trzpien prowadzacy, na ktory trafi przednia czesc walu, a w sprzegle sa tulejki metalowe skrecane srubami, ktore trafiaj w podtoczenia w piastach. Tak wiec wal w razie awarii powinien byc dalej na miejscu
Raz w zyciu widzialem "szmate" ze sprzegla w 124 taxi i gosc ta tej szmacie normalnie o wlasnych silach dojechal do warsztatu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/