MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W210 kolektor ssący
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27520
Strona 1 z 1

Autor:  ozzi [ sob lip 28, 2007 9:12 am ]
Tytuł:  W210 kolektor ssący

Witam
Chetnie uslysze kazdą porade,pomysl na kolektor ssący do W210 (silnik2,2CDI 2000r).Rozklekotane przepustnice w kolektorze to podobno dosc czesta przypadlosc...Czy jest jakis patent na regenaracje lub jakis warsztat ktory to naprawia ???Z przerzeniem dowiedziałem sie ze nowa częsc kosztuje 1500 PLN!!! :evil:
Bardzo prosze o pomoc

Autor:  roadrunner [ sob lip 28, 2007 2:19 pm ]
Tytuł: 

W210 to dosc szerokie pojecie. jakiego silnika ma dotyczyc problem?

Autor:  master [ sob lip 28, 2007 4:50 pm ]
Tytuł: 

Przepustnice się rozwalają ponieważ w kolektorze zbiera się oleista maź (winowajca) , która to z kolei je blokuje (podczas otwierania siłownik je po prostu urywa - zazwyczaj tylko zaczepy). Można je niby wywalić, ale ... Nie po to mercedes je montował aby Polak je usuwał. Po ich usunięciu silnik jest niby bardziej żwawy, spala więcej ON, i nie kopci. Jednym słowem miodzio :-? :-? Ja preferuje zdjęcie kolektora, wyczyszczenie, uruchomienie przepustnic i złożenie wszystkiego tak jak być powinno. Cało operacja trwa kilka godzin, należy się zaopatrzyć w klucze "gwiazdki" , trochę cierpliwości. A później się delektować pachnącymi spalinkami ;) ;)

Ja cały kompletny kolektor kiedyś kupiłem za 299 (z przesyłką) na allegro. tylko trzeba szukać.

Autor:  ZGi [ ndz lip 29, 2007 3:29 am ]
Tytuł: 

Ale oczywiscie mowa o CDi ?? czy w zwyklych tez tak jest ??

Autor:  Karol Gda [ śr sie 01, 2007 1:07 am ]
Tytuł:  Re: W210 kolektor ssący

ozzi pisze:
Witam
Rozklekotane przepustnice w kolektorze to podobno dosc czesta przypadlosc...

Rzeczywiście, też słyszałem taką opinię.
ozzi pisze:
Czy jest jakis patent na regenaracje lub jakis warsztat ktory to naprawia ???

Oczywiście. Zajmuje to kilka godzin (wymiana). Podobno daje się czasem oczyścić.
ozzi pisze:
Z przerzeniem dowiedziałem sie ze nowa częsc kosztuje 1500 PLN!!! :evil:

Z wymianą zapłaciłem 1700 PLN.

Autor:  wojtekr [ czw sie 02, 2007 10:43 am ]
Tytuł: 

ZGi pisze:
Ale oczywiscie mowa o CDi ?? czy w zwyklych tez tak jest ??


no własnie czy w nie CDI np. 290 , 300 trubo lub wolnossącej jest tak samo ? ,

na marginesie nikt tych kolektorów nie czyści ? , w oplach to jest standard ( wynika to z naszego urodziwej jakości ropy ) tylko tam trzeba trochę się upaprać i kupić nową uszczelkę pod kolektor )

Autor:  master [ czw sie 02, 2007 10:44 pm ]
Tytuł: 

Mam kolektor od 124 gdzie też było owe EGR, poszedłem do piwnicy sprawdzić jak to wygląda i muszę stwierdzić, że był on lekko okopcony jedynie, nalot. Natomiast w CDI osad ten może mieć nawet miejscami ok 1cm tego syfu. U nas syf ten się zbiera nadmiernie, ponieważ w układzie dolotowym jest olej - prawdopodobnie turbina się poci. Dlatego te spaliny sie tak łatwo osadzają.

Autor:  pawel85 [ pt sie 24, 2007 11:23 am ]
Tytuł: 

Witam
Wiem,ze temat juz dosc stary,ale nie chcę zakładac nowego.
Czy jest mozliwosc wyczyscic samemu kolektor ssacy nie mając w tym temacie wiekszego doświadczenia?
Auto to w210 220 CDI. 1998r
Jeżeli nie sprawi to problemu i znajdzie ktos chwilkę, to prosze o opisanie krok po kroku jak sie do tego zabrac , zeby nic nie spieprzyć i nie urwac.
I czy po wyciągnięciu i wsadzeniu kolektora z powrotem na swoje miejsce komputer nie złapie błedów?
Z góry dziekuje bardzo za pomoc.

Autor:  pawel85 [ pn paź 08, 2007 4:53 pm ]
Tytuł: 

master
Pisałes w poprzednich postach, ze wymieniales (czysciles) kolektor sam.
Możesz podac jakis know how jak to zrobic?
Pozdrawiam

Autor:  master [ pn paź 08, 2007 6:15 pm ]
Tytuł: 

krok po kroku nie opisze bo nie pamiętam.
Po pierwsze trzeba sie zaopatrzyć w dobre klucze - tam wszędzie są gwiazdki (czyli zwykła śruba z powycinanymi rowkami). Generalnie trzeba wszystko zdjąć co widoczne nad kolektorem, filtr paliwa, grzałka do niego, termostat (czyli trochę wody tyrzeba puścić) , zawór od egr (czy tam erg) blaszaną rurą , która idzie do takiego czegoś co wychodzi z bloku i otacza cały kolektor. I teraz aby tego czegoś nie wykręcać z bloku to trzeba się nagimnastykować , aby kolektor po odkręceniu i wykręceniu wszystkiego co by przeszkadzało mógł swobodnie wyjść. aha - trzeba chyba jeszcze przewody paliwowe te z listwy wyklręcić (ale nie jestem pewny czy to konieczne) - ja wykręcałem.
Trzeba jeszcze odłączyć rozrusznik, i kilka innych przewodów, które przechodzą przez kolektor. U dołu kolektora jest elektryczny silniczek, który porusza przepustnicami - też trzeba go sprytnie odłączyć. Nie wiem czy coś jeszcze przeoczyłem, ale jak już będzie gotowy do wyjęcia to najlepiej go wysunąć trochę do przodu i pod skosem szarpać się z nim aby nam bez szkód wyszedł.

Jako, że czyszczenie nie jest łatwe (brak dostępu) to ja zawoziłem kolektor na myjkę - tam czymś go spryskali - strasznie żrące - z czernego zrobił się biały :)
Składamy w odwrotnej kolejności - jak po odpaleniu silnik będzie wariował to nie ma co się tym przejmować :) - możliwe że będzie się z wydechu wydobywał biały dym - nawet przez kilka godzin.

PS a tak swoją droga to odkąd tankuje tylko na jednej stacji ( jakis tam Vpower) to już tego problemu nie ma - od zimy nie był czyszczony i na razie nie ma potrzeby. Wcześniej to co 2 miesiące trzeba było.....

Autor:  pawel85 [ śr paź 10, 2007 1:28 pm ]
Tytuł: 

master
Wielkie dzieki za pomoc.Z wydechu juz tak cholernie smierdzi,ze ciezko wytrzymac.Poza tym zrobil sie z lekka mułowaty.
Po opisie wynika ze czeka nas troche roboty ;)
Dzieki raz jeszcze za wyczerpujacego posta [zlosnikz]
Pozdrawiam

Autor:  master [ śr paź 10, 2007 2:48 pm ]
Tytuł: 

smród z wydechu :o :o :o :o u mnie wręcz pachniało przed i po czyszczeniu. Coś mi się wydaję, że katalizator masz ten tego , nie sprawny (albo zdechły szczur w tłumiku)

Autor:  pawel85 [ czw paź 11, 2007 10:03 am ]
Tytuł: 

Katalizator jest ... ale pusty [zlosnikz]
Ktos go we Francji wypierniczył zanim go sprowadziłem do tego pięknego kraju... [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/