MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zawalczyłem z pompą wody w M110 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27552 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | harrier [ pn lip 30, 2007 2:29 am ] |
Tytuł: | Zawalczyłem z pompą wody w M110 |
Witam Ten weekend spędziłem z kluczami w garażu wymieniając pompę wody. Generalnie operacja się udała, pacjentka żyje i wodotoków już nie ma, ale co się namordowałem to moje. Oczywiście jak jak rozkręcałem to trochę przesadziłem z odkręcaniem wszystkiego co na drodze do pompy było, a jak skręcałem to mało do zawału nie doprowadziłem siebie i kumpla, który asystował przy tej transplantacji, ukręcając adwie śrubki, jedną przy dokręcaniu pompy do obudowy, a drugą przy dokręcaniu obudowy do głowicy. Po drodze zapomniałem założyć tego przewodu od termostatu do obudowy pompy wody i kolejny zonk... na szczęście szybko się zorientowałem i obeszło się bez rozbierania wszystkiego od nowa. Przy okazji wyczyściłem chłodnice, obudowe pompy wody i termostatu. Zaznaczę tu, że pompa nie pochodziła z dawcy, ale została nabyta nowa... co by się nie okazało, że za chwilę trzeba znowu ją zmieniać. Jak zredaguję dokumentację elektroniczną to ją tu wrzucę dla potomności. Może nawet popełnie jakieś howto dla potomności. :) Tak czy inaczej jak na pierwszy raz, to uważam nie źle... co prawda trwało to dwa dni, a nie 4h jakie planowałem, że będzie trwało, ale efekt końcowy jest zadowalający... nie musiałem Francuzki ciągnąć na krawacie do mechanika, żeby poprawił. :) Pozdrawiam, |
Autor: | Janfocus [ wt lip 31, 2007 5:08 pm ] |
Tytuł: | |
harrier pisze: Zaznaczę tu, że pompa nie pochodziła z dawcy
to po to się tak natargaliśmy... ![]() Czyli rozumiem, że temp. też juz stabilna? pozdro Harry |
Autor: | grabekk [ śr sie 08, 2007 6:00 pm ] |
Tytuł: | |
harrier pisze: Jak zredaguję dokumentację elektroniczną to ją tu wrzucę dla potomności.
kiedy wrzucisz ? bo mie tez czeka wymiana pompy cieknac nie cieknie jeszcze ale ma luzy na łozysku. Jak bys zrobil jakis dobry opis od czego zaczac [ z fotkami najlepiej] bede wdzieczny ![]() |
Autor: | harrier [ czw sie 09, 2007 12:21 am ] |
Tytuł: | |
Witam Oto opis jak zmienić pompę wody w M110 z automatyczną klimatyzacją (chociaż to pewnie nie ważne z jaką). Czynności należy wykonywać w kolejności jak podaję: 1. RTFM! Na Maćka stronie jest manual Hynesa, należy przynajmniej przyjrzeć się dokumentom o nazwie M110-20-210.pdf i M110-20-420.pdf. 2. Pompa wody napędzana jest paskiem, tym samym co alternator z wału korbowego. 3. Aby dobrać się do pompy wody należy odkręcać kolejno: ![]() Gumową rurę łączącą obudowe termostatu z chłodnicą. Potem należy poluzować napinacz paska od klimatyzacji... (śrubę do luzowania widać na poniższym zdjęciu) ![]() ...i zdjąć tenże pasek, można też odkręcić sam napinacz kliczem ampulowym, zdaje się, że to była 8. ![]() ![]() Odkręcić węże od chlodnicy, te na dole. Dwa po prawej stronie kluczem 27, to chłodzenie oleju, dwa od chłodzenia oleju od automatu, kluczem 19 i jeden cybant mocujący gumową rurę od płynu chłodzącego. Węże od olejów należy zamocować jakoś, żeby z nich nie wyciekało... a uprzedzam, że przy odkręcaniu trochę pocieknie, ale bez dramatu. Ja podwiązałem sznurkami. ![]() ![]() Następnie należy odpiąć chłodnicę z zatrzasków (od góry), odpiąć obudowę wiatraka (trochę mniejsze zatrzaski od góry) i delikatnie wyciągnąć chlodnicę tak, żeby jej nie zdewastować. ![]() ![]() ![]() ![]() UWAGA! Na ostatnim zdjęciu wyszła moja amatorszczyzna, niepotrzebnie odkręciłem wiatrak od sprzęgła. Aby ściągnąć wiatrak ze sprzęgiełkiem należy od strony chłodnicy wsadzić małą (krótką 13tkę) i wykręcić śrubę, a potem dużym kluczem obracając pompą ściągnąć całe sprzęgiełko z wiatrakiem ze sztycy pompy wody. ![]() Jak widać na powyższym zdjęciu tarcza umieszczona za kołami pasowymi zasłania jedną ze śrub, przez co nie można jeszcze odkręcić pompy wody. Należy kluczem ampulowym 6tką odkręcić koła pasowe (powinien być to dość dobry i długi klucz, bo tu łatwo połamać) i ściągnąć koła pasowe, podobnie jak visco, ale ramie siły musi być większe. Dopiero po tem można odkręcić wszystkie śruby od pompy wody (klucz zdaje się 10tka) i ją zdjąć. ![]() ![]() ![]() ![]() Pompę można zbić młotkiem, zwykle już się do niczego nie nada. ![]() I to z grubsza byłaby połowa roboty. Ważne jest, że koła pasowe nie dadzą się źle założyć, bo pasują tylko w jednym położeniu, pasków klinowych nie trzeba ściągać na siłę, bo są napinacze, a jak już się oczyści obudowe pompy wody i przygotuje nową z nową uszczelką, to można od końca przeczytać tego manuala i skręcić. Ja miałem jeszcze przygodę z ukręceniem dwóch śrub, więc radzę najpierw delikatnie każdą śrubę nasmarować i wkręcić... tan na "przegwintowanie". Ja kupiłem nowe śruby. Jakby ktoś chciał wymieniać pompę z obudową to po drodze trzeba jeszcze odkręcić taki wężyk metalowy łączący obudowe pompy wody z obudową termostatu... ![]() ...odkręcić obudowę termostatu i odpiąć gumowe rurki przez odkręcenie cybantów pod obudową termostatu i za kompresorem od klimatyzacji. Obudowę odkręca się kluczem 13tką chyba. Pamiętać należe o uszczeklach pod pompę wody (w komplecie z pompą) i pod obudowę termostatu (u Pana Marka na Odolańskiej na zamówienie, za 5pln)... ale można też tą ostatnią wyciąć z tekturki. :) Miłej zabawy. :) Pozdrawiam, |
Autor: | grabekk [ śr sie 15, 2007 2:36 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Zaznaczę tu, że pompa nie pochodziła z dawcy, ale została nabyta nowa... co by się nie okazało, że za chwilę trzeba znowu ją zmieniać.
Jakiej firmy kupiles? bo mi w inter carsie jakis zamiennik wloski za 50zl zaproponowali ale trwalosc tez dluga nie bedzie dlatego sie rozmyslilem z zakupu, a cena orginalu jedyne 580zł. Sa moze jakies niemieckie zamienniki dostepne? od diesla podpasuje ? czy musi byc od M110 koniecznie ? |
Autor: | MercSwir [ śr sie 15, 2007 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
Śmierć WD40... Najlepszym środkiem odrdzewiającym jest włoski Penetrus. WD to można sobie dywany odplamiać... Taki OT |
Autor: | harrier [ śr sie 15, 2007 11:42 pm ] |
Tytuł: | |
grabekk pisze: Jakiej firmy kupiles? Nie pamiętam już co było na pudełku napisane (byłem w kompletnym amoku jak wymieniałem pompę). Ale zaplacilem na ul. Odolańskiej u Pana Marka 170pln za pompę i powiedział, ze to zacna firma. Jutro zadzwonie, bo w tej chwili chyba ma zamknięte :)P i się dowiem jakiej firmy kupiłem pompę. Nie chcę po prostu na kłamać, albo pisać jakieś głupoty... <i>harrier jest ostatnio out of mind... ;p</i> Ja o ile dobrze pamiętam kupiłem niemiecki zamiennik... Od diesla raczej nie podpasuje, bo ma trochę inne wyprowadzenie do węży gumowych jak widziałem na zdjęciach. MercSwir pisze: Śmierć WD40...
A to dla mnie nowość, ale chętnie przetestuję jak dostanę ten specyfik... Pozdrawiam, |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |