MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Co to jest ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27623
Strona 1 z 2

Autor:  Sproket [ czw sie 02, 2007 12:00 pm ]
Tytuł:  Co to jest ?

Witam
Powiedzcie mi, co to jest? i do czego służy ? to coś stuka wraz ze wzrostem obrotów :(

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11860 ... cie005.jpg

Autor:  Mor [ czw sie 02, 2007 1:47 pm ]
Tytuł: 

To jest elektromagnes do zmiennych faz rozrządu.

Autor:  Sproket [ czw sie 02, 2007 11:31 pm ]
Tytuł: 

Ten elektromagnes do zmiennych faz rozrządu mi stuka :x co będzie jak sie rozleci i czy jest opcja ze sie rozleci ? czy poprostu bedzie sobie stukał i tyle <br>Dodano po 5 godzinach. 51 minutach.:<br> mam jeszcze jedno pytanko co bedzie jak odłącze kabelek zasilający to coś

Autor:  Cremek [ pt sie 03, 2007 10:01 am ]
Tytuł: 

Sproket pisze:
Ten elektromagnes do zmiennych faz rozrządu mi stuka :x co będzie jak sie rozleci i czy jest opcja ze sie rozleci ? czy poprostu bedzie sobie stukał i tyle


Jak cos stuka to predzej czy pozniej sie rozleci sily nie ma [zlosnik]

Sproket pisze:
<br>Dodano po 5 godzinach. 51 minutach.:<br> mam jeszcze jedno pytanko co bedzie jak odłącze kabelek zasilający to coś


Moim zdaniem rozlaczanie czegokolwiek co ma cos wspolnego z rozrzadem nie jest dobrym pomyslem :o

Autor:  Mor [ pt sie 03, 2007 9:28 pm ]
Tytuł: 

Ten magnes sam w sobie nie ma żadnych ruchomych elementów. Steruje jednak takim specyficznym kołem zębatym na wałku rozrządu na zaworach ssących (część 32 na rys.). I to właśnie koło zębate jest całym regulatorem zmiennych faz i to raczej ono stuka. Zasada działania jest taka, że magnes się włącza i przyciąga taki powiedzmy wałeczek i całe koło zębte zmienia nieco położenie wałka w stosunku do drugiego wałka. Ten opis w wielkim uproszczeniu ale nie o to tu chodzi... Niestety element dość drogi jeśli się wysypie... Trudno powiedzieć czy wyłączenie magnesu coś poprawi, oprócz tego, że silnik nie będzie miał właściwego momentu i mocy w pewnym zakresie obrotów. Całość wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

Autor:  Sproket [ pt sie 03, 2007 9:43 pm ]
Tytuł: 

Mor pisze:
Ten magnes sam w sobie nie ma żadnych ruchomych elementów. Steruje jednak takim specyficznym kołem zębatym na wałku rozrządu na zaworach ssących (część 32 na rys.). I to właśnie koło zębate jest całym regulatorem zmiennych faz i to raczej ono stuka. Zasada działania jest taka, że magnes się włącza i przyciąga taki powiedzmy wałeczek i całe koło zębte zmienia nieco położenie wałka w stosunku do drugiego wałka. Ten opis w wielkim uproszczeniu ale nie o to tu chodzi... Niestety element dość drogi jeśli się wysypie... Trudno powiedzieć czy wyłączenie magnesu coś poprawi, oprócz tego, że silnik nie będzie miał właściwego momentu i mocy w pewnym zakresie obrotów. Całość wygląda mniej więcej tak:
Obrazek



a powiedz mi czy przesto auto moze więcej palić ? jak odpinam kabel od tego czegoś to przestaje stukać co bedzie jak będe jezdził z rozłączonym tym czymś ?

Autor:  Mor [ pt sie 03, 2007 9:58 pm ]
Tytuł: 

Teoretycznie może więcej palić, bo przez odłączenie magnesu ingerujesz w fazy rozrządu. Ktoś, kto projektował silnik zakładał, że będzie on miał określone parametry przy określonych obrotach i w tym celu m.in. zastopsował ten bajer. Kiedy go wywalasz dokonujesz dość istotnych zmian. Szczerze mówiąc sam bym się na takie posunięcie nie decydował. Lepiej zdiagnozować ustarkę niż naprawiać konsekwencje "spotkania na szczycie"... Tym bardzioj, że jeśli masz uszkodzony ten nastwanik - koło zębate, to może coś się w końcu i tak rozlecieć, nawet bez udziału magnesu.

Autor:  MercSwir [ pt sie 03, 2007 10:14 pm ]
Tytuł: 

A przy okazji spytam. Telepie mi pasek klinowy w w124. Powodem telepania jest teleskop paska. Jak wywale pasek to nie telepie. Co sie stanie jak bede jeździł bez paska?? Będą jakieś konsekwencje?? Acha bez paska mi coś woda podskakuje.

Autor:  vs52b [ pt sie 03, 2007 10:50 pm ]
Tytuł: 

Wywalaj pasek i nawet się nie zastanawiaj. A jeśli woda będzie sprawiać problemy to ją spuść do rowu :lol:

Autor:  MercSwir [ sob sie 04, 2007 12:09 am ]
Tytuł: 

vs52b pisze:
A jeśli woda będzie sprawiać problemy to ją spuść do rowu


Już to zrobiłem. Silnik traci moc może jednak założe ten pasek??


BTW Jeśli coś jest do czegoś stworzone to nie można tego wywalać ja nie rozumiem takich ludzi. Przeca jak sie skończą klocki to je zmieniam a nie wywalam i zostawiam bez no boże co za rozumowanie jak odłącze to jest OK o kurde....Zepsuło sie nie masz siana na naprawe??- wsiądź w komunikacje miejską. Wcześniej pisałeś ze na tobie spalanie 16 litrów nie robi wrażenia widocznie masz kase, więc naprawa tego urządzenia nie powinna sprawić Ci kłopotów.

Autor:  trocin [ sob sie 04, 2007 12:13 am ]
Tytuł: 

Dobre... :lol: [zlosnik]

Autor:  Sproket [ sob sie 04, 2007 12:40 am ]
Tytuł: 

Pytanie o spalanie było raczej zaspokojeniem mojej ciekawości a co do wymiany to koszt tego jest ok 2000 zł czy mam siano czy nie to i tak sporo, więc pisaniem ze ja mam kasę i pewnie mnie stać to troszkę cię poniosło zadałem proste pytanie a ty zacząłeś cwaniakować bardzo cię proszę jak masz tak odpisywać to sobie odpuść

Autor:  MercSwir [ sob sie 04, 2007 1:26 am ]
Tytuł: 

Sproket pisze:
to troszkę cię poniosło zadałem proste pytanie a ty zacząłeś cwaniakować


To ty cwaniakowałeś mówiąc o tych którzy jeżdżą 90km/h jako o ciotach ale to już minęło... Trzymam za ciebie kciuki a pisałem to bo pytanie jest retoryczne i nic do ciebie nie mam ale jak coś sie spsuje to powinno sie to wymienić/zregenerować a nie odłączać wyjmować... Może spróbuj używane?? Za 2000 zł to chyba w ASO [totalszok]

Autor:  Sproket [ sob sie 04, 2007 8:41 am ]
Tytuł: 

tą część nową kupisz tylko niestety w ASO i tu ten problem :( a co do używanej części to koszt ok 300 zł lepiej [zlosnikz] no ale to używka no i mam jeszcze jedno pytanko czy przy tej wymianie trzeba wymienić rozrząd

Autor:  Mor [ sob sie 04, 2007 1:29 pm ]
Tytuł: 

Sproket pisze:
czy przy tej wymianie trzeba wymienić rozrząd


Nie, nie trzeba.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/