MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ZIMNY MERCEDES 124 GłOśNO PRACUJE..??? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27629 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | superbzorr [ czw sie 02, 2007 5:06 pm ] |
Tytuł: | ZIMNY MERCEDES 124 GłOśNO PRACUJE..??? |
Witam serdecznie! Mam do wszystkich klubowiczów i nie klubowiczów pytanko... Mam (od niedawna) mercedesika 124 250 diesel (silnik 2,5) już prawie pełnoletni bo z 90roku i jak go rano zapalam, świece grzeje ok. 8 sekund, tzn 8sek. czekam aż zgaśnie kontrolka (nie wiem czy nie za długo..?) ale po zapaleniu silnika jakoś on dziwnie głośniej pracuje...tak jakby coś w nim dzwoniło czy brzęczało.., słyszę taki odgłos... A jak się już silnik nagrzeje, przejade kilka km to wtedy pracuje ciszej, dużo ciszej, nie słyszę żadnego dzwonienia, brzęczenia... Mam pytanie czy coś mi się psuje, już się zepsulo i mam to "coś" wymienić..? Bardzo proszę o poradę. Z góry dziękuję! Moj e-mail: artwet@op.pl Pozdrawiam!!!! ![]() |
Autor: | leopold [ czw sie 02, 2007 5:57 pm ] |
Tytuł: | |
Hejka, na początek sprawdziłbym popychacze hydrauliczne zaworów i ew. napinacz łańcucha rozrządu. W przypadku awarii konieczna wymiana. Zaniedbania problemu nie powoduje natychmiastwowej destrukcji reaktora, więc bez paniki. Pozdrawia beztroski leopold PS. Podobny odgłos, cichnący po nagrzaniu, potrafi także generować uszkodzony napinacz paska wieloklinowego (ale wtedy pojawiaja się też drgania silnika w zakresie 900-1100 rpm). |
Autor: | superbzorr [ czw sie 02, 2007 6:13 pm ] |
Tytuł: | |
Własnie jak potrzymam gaz na takich obrotach to słychać a jak dam większe obroty to już zanika.. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> P.S. a jak sprawdzić czy to jest właśnie uszkodzony ten napinacz paska wieloklinowego?????? |
Autor: | MercSwir [ czw sie 02, 2007 6:18 pm ] |
Tytuł: | |
Ja to mam uszkodzooooneeeeee lalalalalaaaaaaalaaaaa hehehehe |
Autor: | superbzorr [ czw sie 02, 2007 6:21 pm ] |
Tytuł: | |
Czy ktoś jest z wrocławia, co mógłby mi pomóc..??? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Pasek idzie równo... nie telepie nim i nie rzuca... A w takim razie jak z tymi popychaczami hydraulicznymi zaworów i ew. napinaczem łańcucha rozrządu...???????? |
Autor: | leopold [ czw sie 02, 2007 8:25 pm ] |
Tytuł: | |
Uszkodzenie napinacza paska wieloklinowego często mozna rozpoznać po skręceniu płaszczyzny rolki napinacza względem plaszczyzny innych kół pasowych (a paskiem wcale przy tym nie musi telepać). Teoretyczn popychacze czy napinacz łańcucha można wymienić samemu (opisy w podręcznikach oraz do znalezienia w necie), ale ja raczej pojechałbym do warsztatu. Godny polecenia we Wrocku jest warsztat p. Wroneckich. Pozdrawia Leopold |
Autor: | AndyS [ pt sie 03, 2007 1:11 am ] |
Tytuł: | |
Nie napisałeś jaki jest przebieg reaktora. Myśle że ta głośna praca to popychacze hydrauliczne zaworów (bo napinacz to chyba dzwoniłby cały czas). Wszystkie hydrauliczne popychacze hałasują po odpaleniu tyle że jedne krótko, drugie dłużej a w skrajnych przypadkach dłuuuugo bo są przytarte lub przytkane. Po dużym przebiegu wymagają wymiany albo.... wymiany oleju. Jeżeli długo jeździsz na aktualnym oleju lub używasz jakiegoś oleju taniego czy też mniej znanej marki to może być to powód głośnej pracy. W moim nowo kupionym 200D z kolei po rozgrzaniu trzęsło silnikiem i nierówno pracował (432tyś km) - diagnoza - popychacze hydrauliczne zaworów. Wystarczyło zalać syntetyk, przejechać 500km i jak ręką odjął... Odpuściły! ![]() |
Autor: | Cremek [ pt sie 03, 2007 9:57 am ] |
Tytuł: | |
Ja tez podpisalbym sie pod szklankami (popychacze ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |