MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 02, 2007 9:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Nosze się z zamiare montażu dwóch parowników Brc ECO Super, w moim M103, na potrzeby montażu blosa (jeden nie daje rady), jak to wykonać, gdzie najlepiej je zamontować, może ktoś ma jakieś zdjęcia zamontowanych parowników,, gdzie można dostać trójniki, aby rozdwoić przewody, szczególnie ten przewód doprowadzający gaz do parownika.
Za wszelkie rady dziekuje.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 9:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Jak twoj nie daje rady to zaloz wiekszy. Choc jesli to taki http://www.allegro.pl/item217620420_red ... r_lpg.html to raczej nie w parowniku problem. Jakiej srednicy masz weze miedzianedoprowadzajace gaz do reduktora?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 10:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Co do średnicy węża to nie mam pojęcia, jakiej jest średnicy, ale po założeniu blosa silnik sie dławi, ma za mało gazu, u mnie jest taki parownik:
http://www.allegro.pl/item218972632_red ... super.html
Średnica węża może mieć wpływ na wydajność parownika???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 10:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ten reduktor spokojnie daje rade w audi V8 4,2 wiec zapewne potrafi zasilic i 300E. Sprawdz te przewody miedziane moze masz polozone 6mm wtedy zmien na 8mm i jeszce zawor gazowy jesli masz przed reduktorem to te powinien miec srednice otworu 8mm. Ewentualnie mozez uzyc tez dolnego wyjscia z reduktora (tak zrobil moj znajomy w V8) i wtedy z obu wyjsc podlaczyc sie do blosa o ile jest taka mozliwosc. Ale najpierw sprawdz czy ci nie polozyli instalacji na przewodzie 6mm bo tak czesto paproki robia, wtedy nie tyle reduktor nie wydala co przewod nie puszcza wystarczajacej ilosci gazu.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 10:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
A wiec jeśli bym miał położony przewód 6mm, to musze zmienić cały odcinek od butli do reduktora na 8mm???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 10:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Tak i jesli nie masz zaworu na butli tylko przed reduktorem to musisz zmienic ten zawor na taki http://www.allegro.pl/item220542903_zaw ... cznie.html

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 10:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Zawór mam przed reduktorem, z wygladu jest podobny do tego z allegro, ale dokładnie nie wiem czy ma takie parametry.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 1:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
roadrunner jak założyłeś przewód 8 zamiast 6 skoro wielozawór w butli ma wyjście na reduktor 6 mm, 8 mm mają przewody od wlewu gazu do butli :-? (montowałem kuchenki stąd pytanie)

matiNa reduktorze powinieneś mieć naklejkę z napisem do ilu KW jest przystosowany zacznij od tego a następnie dokładnie przestudiuj instrukcję regulacji BLOS-a (spróbuj wyregulować na "oko" bez analizatora) przejżyj także świece WN czy mają odpowiednią szczelinę.

Powodzenia (jak nie dasz rady to daj zarobić jakiemuś fachurze) [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 8:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Zobacze jak coś to podjade do Giejbo, w miare znają sie na gazowni

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 10:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
mati124 coupe pisze:
podjade do Giejbo

Ja osobiście poszukałbym innych :-?

Mam jeszcze 1 pytanie : wywaliłeś silnik krokowy z węża doprowadzającego sprężony gaz? Jeśli nie to to może być przyczyna dławienia się silnika.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 7:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
roadrunner jak założyłeś przewód 8 zamiast 6 skoro wielozawór w butli ma wyjście na reduktor 6 mm, 8 mm mają przewody od wlewu gazu do butli (montowałem kuchenki stąd pytanie)


zaklada sie redukcje

heniekx pisze:
Mam jeszcze 1 pytanie : wywaliłeś silnik krokowy z węża doprowadzającego sprężony gaz?


silnik krokowy to raczej na rozprezonej jest na wezy doprowadzajacym rozprezony gaz z reduktora do parownika

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 8:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Po silniku krokowym nie ma śladu, a co do Giejbo, to ja jestem do tej pory z nich zadowolony, chyba że masz lepsze fachury do polecenia

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 9:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
heniekx pisze:
sprężony gaz


roadrunner pisze:
rozprezony gaz z reduktora


Coś mi się pomyliło : myślałem o rozprężonym [zlosnik]


roadrunner pisze:
zaklada sie redukcje


Oj kolego coś mi ta twoja teoria ośrednicach nie pasuje [zlosnik] skłaniałbym się raczej ku mało wydajnemu parownikowi.

mati jeśli masz zamiar założyć 2 reduktor to dokładnie wszystko przelicz bo może być tak że twoja eksploatacja auta na gazie będzie droższa od eksploatacji na benzynie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] (nie chodzi o zużycie paliwa i jego koszt ale o wszystkie koszty !!!)

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 05, 2007 8:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Koszta myśle że będą nie wielkie, dwa parowniki już posiadam, trzeba to jeszcze ze soba wszystko sprzeżyć, obawiam się tylko że na dwóch parownikach może wzrosnąć zużycie paliwa <br>Dodano po 6 godzinach. 59 minutach.:<br> Jeszcze mam pytanie czysto teoretyczne, aby rozkręcić wydajność parownika na maxa, trzeba tą śrube na imbusa wkręcić, czy wykręcić, chodzi o parownik, do którego podałem wyżej link

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 06, 2007 1:47 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
Oj kolego coś mi ta twoja teoria ośrednicach nie pasuje skłaniałbym się raczej ku mało wydajnemu parownikowi.



Moze i ci nie pasowac, pewnei by ci pasowala gdybys uzywal narzedzi pneumatycznych. nawet 2m odcinek o wiekszej srednicy dolaczony na samym koncu wydatnie zwieksza sile klucza udarowego. ta sama zasada obowiazuje i tutaj. poprosu wieksza jest objetosc gazu w samej rurce ktora niejako stanowi akumulator cisnienia w tym przypadku.


mati124 coupe pisze:
aby rozkręcić wydajność parownika na maxa, trzeba tą śrube na imbusa wkręcić



poczytaj instrukcje reduktora tam jest jasno napisane ze ta sruba mozna regulowac w zakresie +/- 1/2 obrotu jesli to nie daje efektu to nalezy szukac przyczyny zlego dzialania gdzie indziej.


BTW jak z ta srednica przewodow? zmierzyles? Jak nie no to ja nie widze dalszego sensu udzielania sie w tym watku, zakladaj 2 parowniki i ciesz sie z cotygodniowych wizyt u gazownika.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl