MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Montaż dwóch parowników https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27639 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | butek22 [ czw sie 02, 2007 9:04 pm ] |
Tytuł: | Montaż dwóch parowników |
Nosze się z zamiare montażu dwóch parowników Brc ECO Super, w moim M103, na potrzeby montażu blosa (jeden nie daje rady), jak to wykonać, gdzie najlepiej je zamontować, może ktoś ma jakieś zdjęcia zamontowanych parowników,, gdzie można dostać trójniki, aby rozdwoić przewody, szczególnie ten przewód doprowadzający gaz do parownika. Za wszelkie rady dziekuje. |
Autor: | roadrunner [ czw sie 02, 2007 9:50 pm ] |
Tytuł: | |
Jak twoj nie daje rady to zaloz wiekszy. Choc jesli to taki http://www.allegro.pl/item217620420_red ... r_lpg.html to raczej nie w parowniku problem. Jakiej srednicy masz weze miedzianedoprowadzajace gaz do reduktora? |
Autor: | butek22 [ czw sie 02, 2007 10:15 pm ] |
Tytuł: | |
Co do średnicy węża to nie mam pojęcia, jakiej jest średnicy, ale po założeniu blosa silnik sie dławi, ma za mało gazu, u mnie jest taki parownik: http://www.allegro.pl/item218972632_red ... super.html Średnica węża może mieć wpływ na wydajność parownika??? |
Autor: | roadrunner [ czw sie 02, 2007 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
ten reduktor spokojnie daje rade w audi V8 4,2 wiec zapewne potrafi zasilic i 300E. Sprawdz te przewody miedziane moze masz polozone 6mm wtedy zmien na 8mm i jeszce zawor gazowy jesli masz przed reduktorem to te powinien miec srednice otworu 8mm. Ewentualnie mozez uzyc tez dolnego wyjscia z reduktora (tak zrobil moj znajomy w V8) i wtedy z obu wyjsc podlaczyc sie do blosa o ile jest taka mozliwosc. Ale najpierw sprawdz czy ci nie polozyli instalacji na przewodzie 6mm bo tak czesto paproki robia, wtedy nie tyle reduktor nie wydala co przewod nie puszcza wystarczajacej ilosci gazu. |
Autor: | butek22 [ czw sie 02, 2007 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
A wiec jeśli bym miał położony przewód 6mm, to musze zmienić cały odcinek od butli do reduktora na 8mm??? |
Autor: | roadrunner [ czw sie 02, 2007 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
Tak i jesli nie masz zaworu na butli tylko przed reduktorem to musisz zmienic ten zawor na taki http://www.allegro.pl/item220542903_zaw ... cznie.html |
Autor: | butek22 [ czw sie 02, 2007 10:41 pm ] |
Tytuł: | |
Zawór mam przed reduktorem, z wygladu jest podobny do tego z allegro, ale dokładnie nie wiem czy ma takie parametry. |
Autor: | heniekx [ pt sie 03, 2007 1:40 am ] |
Tytuł: | |
roadrunner jak założyłeś przewód 8 zamiast 6 skoro wielozawór w butli ma wyjście na reduktor 6 mm, 8 mm mają przewody od wlewu gazu do butli ![]() matiNa reduktorze powinieneś mieć naklejkę z napisem do ilu KW jest przystosowany zacznij od tego a następnie dokładnie przestudiuj instrukcję regulacji BLOS-a (spróbuj wyregulować na "oko" bez analizatora) przejżyj także świece WN czy mają odpowiednią szczelinę. Powodzenia (jak nie dasz rady to daj zarobić jakiemuś fachurze) ![]() ![]() ![]() |
Autor: | butek22 [ pt sie 03, 2007 8:32 am ] |
Tytuł: | |
Zobacze jak coś to podjade do Giejbo, w miare znają sie na gazowni |
Autor: | heniekx [ pt sie 03, 2007 10:24 am ] |
Tytuł: | |
mati124 coupe pisze: podjade do Giejbo
Ja osobiście poszukałbym innych ![]() Mam jeszcze 1 pytanie : wywaliłeś silnik krokowy z węża doprowadzającego sprężony gaz? Jeśli nie to to może być przyczyna dławienia się silnika. |
Autor: | roadrunner [ pt sie 03, 2007 7:24 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: roadrunner jak założyłeś przewód 8 zamiast 6 skoro wielozawór w butli ma wyjście na reduktor 6 mm, 8 mm mają przewody od wlewu gazu do butli (montowałem kuchenki stąd pytanie) zaklada sie redukcje heniekx pisze: Mam jeszcze 1 pytanie : wywaliłeś silnik krokowy z węża doprowadzającego sprężony gaz?
silnik krokowy to raczej na rozprezonej jest na wezy doprowadzajacym rozprezony gaz z reduktora do parownika |
Autor: | butek22 [ pt sie 03, 2007 8:58 pm ] |
Tytuł: | |
Po silniku krokowym nie ma śladu, a co do Giejbo, to ja jestem do tej pory z nich zadowolony, chyba że masz lepsze fachury do polecenia |
Autor: | heniekx [ sob sie 04, 2007 9:29 am ] |
Tytuł: | |
heniekx pisze: sprężony gaz roadrunner pisze: rozprezony gaz z reduktora Coś mi się pomyliło : myślałem o rozprężonym ![]() roadrunner pisze: zaklada sie redukcje
Oj kolego coś mi ta twoja teoria ośrednicach nie pasuje ![]() mati jeśli masz zamiar założyć 2 reduktor to dokładnie wszystko przelicz bo może być tak że twoja eksploatacja auta na gazie będzie droższa od eksploatacji na benzynie ![]() ![]() ![]() |
Autor: | butek22 [ ndz sie 05, 2007 8:26 pm ] |
Tytuł: | |
Koszta myśle że będą nie wielkie, dwa parowniki już posiadam, trzeba to jeszcze ze soba wszystko sprzeżyć, obawiam się tylko że na dwóch parownikach może wzrosnąć zużycie paliwa <br>Dodano po 6 godzinach. 59 minutach.:<br> Jeszcze mam pytanie czysto teoretyczne, aby rozkręcić wydajność parownika na maxa, trzeba tą śrube na imbusa wkręcić, czy wykręcić, chodzi o parownik, do którego podałem wyżej link |
Autor: | roadrunner [ pn sie 06, 2007 1:47 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Oj kolego coś mi ta twoja teoria ośrednicach nie pasuje skłaniałbym się raczej ku mało wydajnemu parownikowi. Moze i ci nie pasowac, pewnei by ci pasowala gdybys uzywal narzedzi pneumatycznych. nawet 2m odcinek o wiekszej srednicy dolaczony na samym koncu wydatnie zwieksza sile klucza udarowego. ta sama zasada obowiazuje i tutaj. poprosu wieksza jest objetosc gazu w samej rurce ktora niejako stanowi akumulator cisnienia w tym przypadku. mati124 coupe pisze: aby rozkręcić wydajność parownika na maxa, trzeba tą śrube na imbusa wkręcić
poczytaj instrukcje reduktora tam jest jasno napisane ze ta sruba mozna regulowac w zakresie +/- 1/2 obrotu jesli to nie daje efektu to nalezy szukac przyczyny zlego dzialania gdzie indziej. BTW jak z ta srednica przewodow? zmierzyles? Jak nie no to ja nie widze dalszego sensu udzielania sie w tym watku, zakladaj 2 parowniki i ciesz sie z cotygodniowych wizyt u gazownika. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |