MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

oświetlenia zegarów, lewarka, konsoli klimy i TEMPERATURA!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27661
Strona 1 z 1

Autor:  blady [ pt sie 03, 2007 10:46 pm ]
Tytuł:  oświetlenia zegarów, lewarka, konsoli klimy i TEMPERATURA!!!

:( Witam 2,6 124 e klasa brak podświetlenia zegarów lewarka i klimy - POMOCY nie wiem od czego zacząć? żarówki są OK! może ktoś ma schemat? W dodatku problem z temperaturą!!!

Autor:  Gerri [ sob sie 04, 2007 9:37 am ]
Tytuł:  Re: brak podświetlenia zegarów, lewarka, konsoli klimy !!! H

blady pisze:

POMOCY nie wiem od czego zacząć?


Wypadałoby od przywitania :-?


blady pisze:

może ktoś ma schemat?


Lepiej na początek sprawdź, czy nie jest do zera skręcony potencjometr regulacji oświetlenia. Jeżeli już to sprawdziłeś - to czemu nie napisałeś??? (tylko skazujesz innych na domyślanie się)

blady pisze:
2,6 124 e klasa


Jeżeli to jest auto "na szerokiej listwie" to może być uszkodzony bezpiecznik w oprawce koloru czerwonego na tylnej ścianie licznika. Może być również rozlutowana blaszka na potencjometrze regulacji oświetlenia - widać od razu po wyjęciu licznika.


Oczywiście temat już BYŁ poruszany:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... enie+deski

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... enie+deski

Autor:  blady [ pn sie 06, 2007 11:14 pm ]
Tytuł: 

No dobra zacznę jeszcze raz . Sie ma wszystkim !!! Od 2 miesięcy mam 124 i nie działa mi podświetlenie zegarów, stawiam też na jakiś problem z zegarem ale dodatkowo nie ma żadnego podświetlenia lewarka zmiany biegów i pokręteł klimy więc może jakiś inny problem?. Jeszcze jeden fajny objaw - wskaźnik poziomu oleju. Dolałem 2 litry a wskaźnik pokazuje poniżej jedynki, jak dostanie trochę temperatury na D ( automat) podczas stania wskazówka jest bliska 2 a jak zmienię na N spada do 1 ???? :o

Autor:  broneq [ pn sie 06, 2007 11:46 pm ]
Tytuł: 

Blady:
po pierwsze nie przejmuj się, że temat był już wałkowany. Niektórzy na tym forum uważają "szukajkę" za receptę na wszystkie problemy, a gdyby tak było, to nikt by nowych tematów nie zakładał. Ja uważam, że należy zacząć od regulatora jasności, potem bezpiecznik, a jak to nic nie da to żarówki. Najprościej wymienić te pod pokrętłami od dmuchawy (po prostu mocno za jedną chwytasz i ciągniesz). Co do ciśnienia, to najłatwiej zacząć od wymiany oleju na mineralny, bo jest gęstszy, a poza tym jeśli nie bierze oleju i ma moc, to niskim ciśnieniem się nie przejmuj. Ja mam motor po generalce i mi schodzi do 1,5, czasem do 1,3, a to dlatego, że zamiast wymienić pompę, była ona tylko rozebrana i przesmarowana (nie ma luzów, ale nie jest też nowa). 8) 8) 8) 8) POWODZENIA

Autor:  blady [ czw sie 09, 2007 12:42 am ]
Tytuł: 

Wiesz broneq, taki mądry to ja byłem przed napisaniem tego tematu. Sprawdziłem bezpieczniki i żarówki. To był pierwszy krok a teraz zaczyna sie zabawa. Wracając do ciśnienia to dzisiaj wywaliłem termostat bo miałem problemy z temp. ale zrobiło się jeszcze gorzej chyba siedzi jakiś kał na chłodnicy, bo z prawej strony na dole chłodnica jest tylko ciepła a górą wywala ciśnienie z wrzątkiem. Jutro pobawię się z płukaniem. Nie dodałem jeszcze, ze 2,6 na gazie. Zaczynam podejrzewac też uszczelkę pod głowicą ale... Kiedyś miałem podobnie z Trafikiem na gazie i płukanko pomogło.

Autor:  blady [ czw sie 09, 2007 11:57 pm ]
Tytuł: 

Dzięki!!! [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] :) :) :lol:
Mieliście rację z tym potencjometrem w zegarach, faktycznie upaliła się jedna ściega. Polutowane i wszystko świeci --- a jak bawi!!!. Teraz trwa zabawa z temperaturą 110 na liczniku i wrze!!!!!!!!!!!!!!!! <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Jeszcze jedna ciekawostka [totalszok] mój wskaźnik temperatury zewnętrznej czy tam jakiej na zegarze pokazuje cały czas -38 czy powinien on wyświetlać inne wartości???? może ktoś wie?

Autor:  Mirmur [ pt sie 10, 2007 8:37 am ]
Tytuł: 

Najprawdopodobniej uszkodzony czujnik temperatury lub przerwa w jego obwodzie.
Pozdrawiam.

Autor:  blady [ pt sie 17, 2007 10:07 am ]
Tytuł: 

To tak wygląda ale gdzie szukać tego czujnika?

Autor:  TReneR [ pt sie 17, 2007 11:55 am ]
Tytuł: 

Najlepiej poszukaj przy pomocy wyszukiwarki ;-) Temat jusz kilkadziesiat razy poruszany.


A jak juz znajdziesz te tematy to sprawdz pod zderzakiem albo lewe nadkole

Autor:  blady [ pn sie 20, 2007 10:32 am ]
Tytuł: 

Po pracowitym weekendzie udało mi się ustabilizować temperaturę. Po ostatnim płukaniu chłodnicy i wyjęciu termostatu nie wiele pomogło. Nawet ukruszył mi się dolot z termostatu w chłodnicy :x Pokleiłem poxypolem i jakoś dojechałem do domu. Już zacząłem szukać nowej chłodnicy, ale coś mnie ruszyło i odczepiłem chłodnice z pasa przedniego. Oczom nie wierzyłem. Od strony chłodnicy klimy prawie cała chłodnica była zapchana pomiędzy blaszkami szlamem- błotem i innymi owadami. Od strony silnika była czyściutka i nie było tego widać. [totalszok] [totalszok] . Wąż ogrodowy przyszedł mi z pomocą i o dziwo [smiech] [smiech] dzisiaj na trasie temperatura utrzymywała się na poziomie 80-85 stopni. To już niezły wynik z 100-110 z tendencją zwyżkową Teraz mogę szukać innych przyczyn bo niestety w mieście dochodzi do 105. To jak syrena [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/