MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zagadka zapłonowa dla bardzo ambitnych.Bardzo proszę o pomoc
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27663
Strona 1 z 1

Autor:  Prezeslaw [ sob sie 04, 2007 3:10 am ]
Tytuł:  Zagadka zapłonowa dla bardzo ambitnych.Bardzo proszę o pomoc

Witam. Oto krótkie tło do zagadki: MB W201 2.3 benzyna + LPG '86r., osiem zaworków; M102

A oto zagadka: Co to jest? Cewka sprawna (sprawdzona), moduł zapłonu sprawny (sprawdzony), czujnik położenia wału sprawny (sprawdzony), rozdzielacz sprawny (sprawdzony), komputer sterujący silnikiem chyba sprawny (słychać jak pompa chodzi po włączeniu zapłonu), A ISKRY CIĄGLE NIE MA... Jeszcze trochę i coś mnie trafi. Auto popsułem prawdopodobnie jak próbowałem odpalić od innego samochodu (napięcia było mało i rozrusznik kręcił dosyć długo, ale zbyt wolno, żeby załapać i od tego kręcenia chyba coś się spaliło. Tylko co?) Mechanik (spec od MB) od tygodnia nie daje rady, a stara się bardzo. Zaprosił nawet elektryka, ale ten również nic nie potrafił powiedzieć.

Bardzo proszę o pomoc.

Autor:  lysy2 [ sob sie 04, 2007 9:57 am ]
Tytuł: 

a jak sprawdzales ww. elementy? podmieniales na inne sprawne na 100%?
co z polaczeniami np. od czujnika walu?
czy iskry nie ma na wszystkich cyl.?

Autor:  Prezeslaw [ sob sie 04, 2007 2:54 pm ]
Tytuł: 

Wszystkie części oprócz komputera sterującego i czujnika wału przekładałem do innego MB i działało. Elektryk sprawdzał czujnik i twierdzi, że na 100% daje sygnał do modułu. Poza tym był montowany też inny czujnik. Powiedział, że nie ma sterowania cewką i wskazał na komputer sterujący. Tylko nie był pewien. Słychać pompę przy przekręcaniu kluczyka, więc komputer powinien być niby dobry. Dzisiaj moja MB ma spotkać inną z takim samym silnikiem i osprzętem w celach diagnostycznych. Mam nadzieję, że oznaczenia komputera będą identyczne i może wreszcie coś się okaże... <br>Dodano po 57 sekundach.:<br> P.S.

Iskry nie ma już na wyjściu z cewki.

Autor:  TReneR [ pn sie 06, 2007 11:51 am ]
Tytuł: 

To, ze pompa sie wlacza to wksazuje tylko na to, ze przekaznik pompy dziala prawidlowo

Autor:  Prezeslaw [ pn sie 06, 2007 3:08 pm ]
Tytuł: 

Ostatnio wolne chwile spędzam na ściganiu maluchem Mercedesów po mieście (szukam takiego samego komputera w innym aucie, żeby przełożyć i sprawdzić)... Są jeszcze jakieś znane czułe punkty w układzie zapłonowym w MB?

Autor:  TReneR [ pn sie 06, 2007 3:21 pm ]
Tytuł: 

Ale przeciez ECU nie ma nic do ukladu zaplonowego?! Skoro mowisz ze modol zaplonowy jest ok i przemiennik magnetyczny walu korbowego jest ok - to powinny byc impulsy na wysciu modulu. Nawet z wyjetym komputerem wtrysku zaplon powinien dzialac.

Autor:  Prezeslaw [ pn sie 06, 2007 3:42 pm ]
Tytuł: 

Elektryk stwierdził, że iskry nie ma, bo nie ma sterowania cewką. Wini za to komputer sterujący. Mój moduł i moja cewka chodzą dobrze w innym aucie, a czujnik też był sprawdzany. Na pewno przekazuje impuls... Jeśli to nie może być wina komputera, to nie mam pojęcia, gdzie szukać odpowiedzi..

Autor:  TReneR [ pn sie 06, 2007 3:50 pm ]
Tytuł: 

To jest KE? "Komputer" steruje jedynie nastawnikiem biegu jalowego i regulajca cisnienia miedzykomorowego paliwa we wtrysku - nie ma nic wspolnego z zaplonem. Za zaplon odpowiedzialny jest jedynie modol zaplonowy. Sprawdz odleglosc czujnika walu korbowwgo od kola zamochowego i czy impulsy dochodza do mopdulu.

Autor:  Prezeslaw [ czw sie 09, 2007 3:23 pm ]
Tytuł: 

Impuls na 100% dochodzi do modułu. A do tego moduł jest sprawny, bo działa, jak by go przełożyć do innego auta. Cewka też działa, jak przekładam ją do innego MB. A w moim iskry nie ma już na wyjściu z cewki. ?

Autor:  Jurand [ czw sie 09, 2007 3:48 pm ]
Tytuł: 

Tak sobie czytam i...
jak juz sprawdziłeś czujnik moduł i cewka sa ok. to proponuje sprawdzić samo zasilanie,
1. zmierz napięcie na cewce, przy kręceniu rozrusznikiem
2. jeśli jest ok, to sprawdź zasilanie modułu (jest zasilany z cewki ) - może nie łączyć we wtyce na module zapłonowym.

Autor:  Prezeslaw [ pn sie 13, 2007 8:52 pm ]
Tytuł: 

Są nowe fakty: opór na czujniku położenia wału wynosi 5 Ohm podczas gdy powinno być cos koło 1000. Kłopot w tym, że jak wstawiam do niego na 100% sprawny czujnik z innego MB, to opór nie wraca do normy i iskry dalej nie ma. (ten czujnik, który do niego montowałem jest od silnika 2.6, ale wygląda tak samo, jak od 2.3). Od czego jeszcze może zależeć poprawna praca czujnika?

Autor:  TReneR [ wt sie 14, 2007 9:03 am ]
Tytuł: 

Prezeslaw pisze:
Są nowe fakty: opór na czujniku położenia wału wynosi 5 Ohm podczas gdy powinno być cos koło 1000. Kłopot w tym, że jak wstawiam do niego na 100% sprawny czujnik z innego MB, to opór nie wraca do normy i iskry dalej nie ma.


Czyli jednak impulsow na 100% nie bylo? Co to znaczy ze;
"Kłopot w tym, że jak wstawiam do niego na 100% sprawny czujnik z innego MB, to opór nie wraca do normy i iskry dalej nie ma. " ??
Masz na mysli, ze wmontowanie dobrego czujnika powoduje jego uszkodzenie? W takim wypadku szukalbym zwarcia do +12V albo do masy na kablu czujnika (jezeli modul jest faktycznie na 100% sprawny)

Autor:  Prezeslaw [ wt sie 14, 2007 9:49 am ]
Tytuł: 

Sam już troche zgłupiałem. Elektryk, który oglądał auto twierdzi, że impuls na 100% dochodzi za każdym razem (ze starego, czy z nowego czujnika), ale nie wiem na jakiej podstawie to stwierdził. Wydaje mi się, że po prostu po wstawieniu innego czujnika stwierdził, że iskry nie ma tak samo, jak i przy starym (i na tym oparło się chyba jego badanie - skoro zamienny czujnik jest na 100% dobry, a po zamontowaniu go do mojego MB auto nie działa tak samo, jak na starym czujniku, to pewnie nie jest to wina czujnika).. W czwartek wstawiam auto do fachowego elektryka. Jak nie on, to już tylko opatrzność....

Autor:  TReneR [ wt sie 14, 2007 11:47 am ]
Tytuł: 

Wystarczy sprawdzic opornosc czujnika we wtyczce modulu zaplonowego - wtedy wiesz, ze na kablach nie ma zadnego zwarcia i wszystko laczy.
Jak masz oscyloskop to mozesz sprawdzic czy impulsy maja prawidlowa amplitude... wtedy pozostaje tylko modol, cewka.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/