MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Drobne problemy z SECiem 2/2 -dławi się i gaśnie (rozgrzany)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27727
Strona 1 z 2

Autor:  barteq [ wt sie 07, 2007 5:30 pm ]
Tytuł:  Drobne problemy z SECiem 2/2 -dławi się i gaśnie (rozgrzany)

2)

Drugi problem dotyczy obrotów rozgrzanego silnika na gazie.
Zimny silnik rozruszam zawsze na benzynie. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury wrzucam na gaz (instalacja II generacji).
Podczas jazdy wszystko jest ok. na trasie auto ładnie sie zbiera do wyprzedzania. Jest jednak problem, gdy wjadę do miasta. Wówczas styl jazdy sie zmienia. Częste zatrzymywanie do świateł i ruszanie.

Wtedy na rozgrzanym silniku (D-oczekiwanie na zielone światło) obroty spadają do 500 na minutę. Mało to mi sie wydaje. Gdy wrzucę na N wskakują do 700 obr/min.
Jaką wartość powinny przyjąć na D?
To powoduje wg mnie, że po jakimś czasie jazdy auto zaczyna się dusić. Nie zbiera sie, a ostre wciśnięcie pedału akceleratora może spowodować zgaszenie silnika.

O co chodzi??

W takich syt przerzucam na benzynę i jest niby ok. Choć nie zaobserwowałem jak wtedy wyglądają obroty bo zazwyczaj byłem u celu podróży już.

Raz mi sie zdarzyło, że na benzynce też zaczął się dusić. Tzn nie reagował na pedał gazu. Ja w gaz a on powoli, powoli...wtedy na gaz zmieniłem i było ok. Muszę zatankować do pełna i sprawdzić jak się będzie na benzynie sprawować i ile mi spali.

Kupując wiedziałem, że troszkę ryzykuję z gazem, jednak zakochałem się w tym aucie. A na Pb mnie nie stać w takich ilościach [zlosnik]

Chcę spróbować.

Pomożecie??

Pozdrawiam!

Autor:  broneq [ wt sie 07, 2007 8:26 pm ]
Tytuł:  Re: Drobne problemy z SECiem 2/2

barteq pisze:
Drugi problem dotyczy obrotów rozgrzanego silnika na gazie.
...
To powoduje wg mnie, że po jakimś czasie jazdy auto zaczyna się dusić.
...
W takich syt przerzucam na benzynę i jest niby ok.


Sam sobie tu odpowiedziałeś. Jakbyś dłużej pojeździł na PB to by problemy zniknęły całkiem. GAZ do MB nie pasuje, a do V8 to już absolutnie.
Ja wyszedłem z założenia, że jak mnie stać na MB to mnie stać na PB, a jak chcę mieć tanio to kupuję A170CDI i mam 100km za 20pln (itak taniej niż SEC na LPG).

Autor:  barteq [ wt sie 07, 2007 8:57 pm ]
Tytuł: 

Niestety Twoja odpowiedź nic nie wnosi.

Stać mnie na mercedesa i stać mnie na Pb, niestety po co wyrzucać kasę??
Gdybym zarabiał tyle co sąsiedzi to nie byłoby żal. Nie mam zamiaru przejeżdżać połowy wypłaty. Już lepiej te pieniądze w SEC'a włożyć.

Autor:  roadrunner [ wt sie 07, 2007 9:11 pm ]
Tytuł: 

broneq pisze:
GAZ do MB nie pasuje, a do V8 to już absolutnie.



jak masz pisac glupoty to nie pisz wcale

barteq pisze:
Częste zatrzymywanie do świateł i ruszanie.

Wtedy na rozgrzanym silniku (D-oczekiwanie na zielone światło) obroty spadają do 500 na minutę. Mało to mi sie wydaje. Gdy wrzucę na N wskakują do 700 obr/min.


masz problem z regulacja mieszanki na niskich obrotach, najprawdopodobniej instalacja zostala ustawiona tak zeby auto dobrze jezdzilo i nie bylo czyc znacznego spadku mocy jednak teraz dostaje zbyt duzo gazu na niskich predkosciach obrotowych

Autor:  broneq [ śr sie 08, 2007 11:52 am ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
broneq pisze:
GAZ do MB nie pasuje, a do V8 to już absolutnie.
jak masz pisac glupoty to nie pisz wcale

To temat rzeka, każdy ma swój pogląd. Nie da się go wyeliminować. Puki nie zakaże się zakładania gazu, zawsze będzie sie o tym rozmawiało. Ja rozumiem gaz w Oplu i Daewoo (i może w innych "tanich" markach). Ale jak kogoś stać na Mercedesa, to powinno go być stać na benzynę :P [zlosnikz]

Autor:  georem [ śr sie 08, 2007 6:45 pm ]
Tytuł: 

broneq pisze:
Puki nie zakaże się zakładania gazu, zawsze będzie sie o tym rozmawiało. Ja rozumiem gaz w Oplu i Daewoo (i może w innych "tanich" markach). Ale jak kogoś stać na Mercedesa, to powinno go być stać na benzynę :P [zlosnikz]


Co to za beznadziejny bełkot? Jakie zakazy zakładania gazu? :o Mnie stać na 3 Mercedesy i jedno A8 i jakoś nie mam takich poglądów. [szalone]

Autor:  kuba124 [ śr sie 08, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

broneq pisze:
Puki nie zakaże się zakładania gazu,


A może zakazać jazdy na benzynie? :evil:

georem pisze:
Co to za beznadziejny bełkot? Jakie zakazy zakładania gazu? Mnie stać na 3 Mercedesy i jedno A8 i jakoś nie mam takich poglądów.


Zgadzam się w 100%

Autor:  roadrunner [ śr sie 08, 2007 9:46 pm ]
Tytuł: 

broneq pisze:
Ale jak kogoś stać na Mercedesa, to powinno go być stać na benzynę


Ciekawe podejscie zwlaszcza ze SECa mozna teraz kupic taniej niz nowego opla czy daewoo

Autor:  butek22 [ śr sie 08, 2007 10:28 pm ]
Tytuł: 

~broneq lepiej więcej nie zabieraj głosu

Autor:  barteq [ śr sie 08, 2007 10:50 pm ]
Tytuł: 

Widzę, że troszkę zboczyliśmy z tematu.


Myślę, że to może jednak zbyt uboga mieszanka. Bo na spalanie nie narzekam. Jest nawet zaskakująco niskie - ost. jazda mieszana z przewagą spokojnej długodystansówki wyszło 13,25l / 100km.

Może polać mu jednak więcej??

Autor:  broneq [ pt sie 10, 2007 12:11 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
broneq pisze:
Ale jak kogoś stać na Mercedesa, to powinno go być stać na benzynę

Ciekawe podejscie zwlaszcza ze SECa mozna teraz kupic taniej niz nowego opla czy daewoo
Tylko porównaj sobie ceny części do SEC i do np Astry :-? Mercedesy są drogie i ich silniki muszą swoje spalić [zlosnikz]

Autor:  TReneR [ pt sie 10, 2007 1:16 pm ]
Tytuł: 

To jest wtrysk K(E)? Sprawdz wylacznik wolnych obrotow na przepustnicy (jak piszesz dlawienie zdarzalo sie tez na benzynie). Umnie dywanik podwina sie pod pedalem gazu i nie dochodzil do konca po puszczeniu -> wylacznik sie nie zalaczal i mialem podobne efekty do twoich.

Autor:  roadrunner [ pt sie 10, 2007 4:32 pm ]
Tytuł: 

broneq pisze:
roadrunner pisze:
broneq pisze:
Ale jak kogoś stać na Mercedesa, to powinno go być stać na benzynę

Ciekawe podejscie zwlaszcza ze SECa mozna teraz kupic taniej niz nowego opla czy daewoo
Tylko porównaj sobie ceny części do SEC i do np Astry :-? Mercedesy są drogie i ich silniki muszą swoje spalić [zlosnikz]


To ty raczej powinienes sprawdzic ceny czesci np. zawieszeniowych do SECa i do nowej astry 9nie mowie tu o czesciach servisowych bo tu MB napewno nie da sie pobic oplowi), po raz kolejny : nie masz o czyms pojecia to nie pisz. [szalone]

Autor:  class [ pt sie 10, 2007 4:49 pm ]
Tytuł: 

Poruszyć temat gazu na forum (dowolnym motoryzacyjnym), to jak włożyć kij w mrowisko.

Dlatego broneq, popełniłeś błąd :P

Autor:  broneq [ pt sie 10, 2007 11:22 pm ]
Tytuł: 

spoko class: wiem jak to jest z dyskusjami o gazie.
Ja jeździłem na gaz Mercedesem i jeździłem Oplami (na gaz nie, ale bliski kolega ma już drugiego na gaz). Jak naprawiam cokolwiek w Mercedesie czy w Oplu to zawsze na ORYGINAŁACH, bo to procentuje na przyszłość i Opel jest tańszy od MB. Jak przestanie mnie być stać na PB do 230CE (lub w przyszłości mocniejszych) to kupię Opla i zagazuję, choć większe prawdopodobieństwo, że kupię małego diesela, bo do gazu czuję od jakiegoś czasu odrazę.
Jeśli nawet pominąć ceny (bo wg mnie instalacje i tak się szybko nie zwracają (minimalnie 50tys przy dużym silniku, przy mniejszym to i 90 - pod warunkiem PEŁNEGO serwisu zgodnego z zaleceniami)) GAZ/PB to i tak mam dość wożenia butli i robienia dziur w aucie!!

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/