MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 8:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 14, 2007 6:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Witam grono. Chodzi o silnik M 103 pb lpg. Nie mogę ruszyć bo zaraz gaśnie jak tylko odpali po 3 sek, podobnie na lpg. Walczę już kilka dni. Sprawdzałem podciśnienia to raczej dobre na swoim miejscu, klapka też. Z góry dziękuję za podpowiedzi.

_________________
KRAKÓW
DB126 260SE '86 ex 126 280SE '84 ex 126 500SEL '80 ex 123 300D '80 ex 123 240D '79 i inne niż DB


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 7:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Kurcze, jesteś z Krakowa? :o
A gdzieżeś ty sie uchował?

W głównym problemie niestety nie pomogę, ja zawsze zlecam takie sprawy. W przyszłym tygodniu daję Malucha na regulacje do Gładyska.
Jakbyś miał ochotę na jakiś mini spot to zapraszam. ;)

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
Post: sob kwie 14, 2007 9:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
romek126 pisze:
gaśnie jak tylko odpali po 3 sek, podobnie na lpg.

Za "gruchą"wspomagania są dwa przekaźniki - czarny długi i srebrny. Czarny trzeba wyjąć, bolce delikatnie przeczyścić i lekko go "opukać". Gniazdo polać (też delikatnie) jakimś Kontakt-Sprayem. Przekaźnik założyć na miejsce i uruchomić silnik. Powinno pomóc. Powodzenia.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 15, 2007 11:09 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
[quote="Croolick"]Kurcze, jesteś z Krakowa? :o
A gdzieżeś ty sie uchował?

W głównym problemie niestety nie pomogę, ja zawsze zlecam takie sprawy. W przyszłym tygodniu daję Malucha na regulacje do Gładyska.
Jakbyś miał ochotę na jakiś mini spot to zapraszam. ;)[/quote]
Spot? Czemu nie. Ale najpierw wózek musi mi chodzić. Dawno nie odwiedzałem forum.;) Niestety ja do Gładyska ani nigdzie nim nie dojadę muszę sam znaleźć usterkę tzn. z pomocą uprzejmych użytkowników forum (nie będę holował automatu). Czekam więc na dalsze sugestie, dyskusje, kontemplacje... ;) W ogóle już przestał zapalać. :(


Ostatnio zmieniony pn kwie 16, 2007 10:19 am przez romek126, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: pn kwie 16, 2007 9:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
AndyS pisze:
Za "gruchą"wspomagania są dwa przekaźniki - czarny długi i srebrny. Czarny trzeba wyjąć, bolce delikatnie przeczyścić i lekko go "opukać". Gniazdo polać (też delikatnie) jakimś Kontakt-Sprayem. Przekaźnik założyć na miejsce i uruchomić silnik. Powinno pomóc. Powodzenia.

Ten przekaźnik jest raczej dobry, pompa pracuje. Czemu nie pali na lpg?:(

_________________
KRAKÓW

DB126 260SE '86 ex 126 280SE '84 ex 126 500SEL '80 ex 123 300D '80 ex 123 240D '79 i inne niż DB


Ostatnio zmieniony pn kwie 16, 2007 9:55 am przez romek126, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 9:54 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Brak iskry? Problem z zasilaniem lub samum modulem zaplonowym, sprawdz czujnik na kole zamachowym

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 10:11 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
TReneR pisze:
Brak iskry? Problem z zasilaniem lub samum modulem zaplonowym, sprawdz czujnik na kole zamachowym
Przykładałem kabel w.n. ze świecą do masy to iskrzyło przy rozruchu:-)

_________________
KRAKÓW

DB126 260SE '86 ex 126 280SE '84 ex 126 500SEL '80 ex 123 300D '80 ex 123 240D '79 i inne niż DB


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 10:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
A moze jeszcze raz przyjrzec sie lepiej klapce? Gumce biegnacej od niej?

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 10:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
romek126 pisze:
TReneR pisze:
Brak iskry? Problem z zasilaniem lub samum modulem zaplonowym, sprawdz czujnik na kole zamachowym
Przykładałem kabel w.n. ze świecą do masy to iskrzyło przy rozruchu:-)


Skoro zapala to bedzie iskrzylo :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn kwie 16, 2007 1:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
romek126 pisze:
Ten przekaźnik jest raczej dobry

Napisałem co wiem z doświadczenia. Miałem to samo. Ten przekaźnik potrafi się dziwnie zachowywać i takie są właśnie objawy. Pieprznij nim trochę silniej o stół bo coś się w nim zawiesza albo nie łączy (zimne luty). Poruszaj też przewodami pod przekaźnikiem (popatrz TU).
romek126 pisze:
pompa pracuje.
Pompa działa po przekręceniu kluczyka i przez moment trzymania kluczyka w stacyjce w pozycji włączenia rozrusznika. Po puszczeniu kluczyka silnik pracuje 3 sekundy na ciśnieniu zgromadzonym w układzie a pompa NIE DZIAŁA.
romek126 pisze:
Czemu nie pali na lpg? :(
Bo prawdopodobnie masz układ który automatycznie przełącza z Pb na LPG przy ponad iluśtam obrotach (np. 2000) a do tego nie dochodzi i nadal masz Pb. Ja zmodernizowałem mój układ (a właściwie "gazmajster" na moje życzenie) aby przełącznik Pb/LPG działał jak potrzeba. Wymagało to dodania jeszcze jednego przekaźnika.
Sprawdź jeszcze działanie kostki w stacyjce ale to mniej prawdopodobny scenariusz.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 16, 2007 10:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 16, 2007 10:34 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Lublin
Wiatam witam.
U mnie też tak bylo po strzale LPG, rozwalilo jakąś gumową osłonę wtrysku (taki kawał bumy pod filtrem powietrza), i rozwaliło jakąś odme, dokładnie nie wiem gdzie była ale taka malutka króciutka. Osłona kosztowała 60zł, a odma 12zl.

_________________
W210 320E '95
W124 260E '86 do sprzedania :)
W115 200D '75


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 17, 2007 3:10 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Próbowałem Waszych dotychczasowych podpowiedzi mimo to nie udało się. Na lpg mam przełączanie trójpozycyjne. (pb /pb-2000obr.-lpg/ lpg). Czasami zapala na 5-10s na lpg. Gdy włączam pompę pb drucikiem na krótko do gniazda pod przekaźnikiem (opukałem go i przewody pod gniazdem i sprayem)
też nie pali. Pod przepustnicą i na niej benzyna, pod klapką antystrzałową;).
Świece wyczyszczone, mokre i brudne były. Radźcie coś jeszcze bo ja już tracę rozsądek:(

_________________
KRAKÓW

DB126 260SE '86 ex 126 280SE '84 ex 126 500SEL '80 ex 123 300D '80 ex 123 240D '79 i inne niż DB


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 17, 2007 4:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jeszcze raz - sprawdz porzadnie uklad zaplonowy, od przekaznika zasilania, przez czujnik polozenia walu, po rozdzielacz.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 17, 2007 5:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
TReneR pisze:
Jeszcze raz - sprawdz porzadnie uklad zaplonowy, od... przez czujnik polozenia walu...

Zapalam na N tak obecnie przezornie póki są problemy. Czy to ten czujnik położenia wału omijam? Gdzie się on znajduje?
Mam wrażenie że się zalewa, czuć benzynę po krótkiej próbie rozruchu.
Dlaczego nie chce też palić na lpg jak go przełączam? Reduktor marznie, czuć gazem...

_________________
KRAKÓW

DB126 260SE '86 ex 126 280SE '84 ex 126 500SEL '80 ex 123 300D '80 ex 123 240D '79 i inne niż DB


Ostatnio zmieniony wt kwie 17, 2007 6:20 pm przez romek126, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 17, 2007 5:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
romek126 pisze:
Czy to ten czujnik poł. wału omijam?


Nie, chodzi o wał korbowy.

Może jednak podjedź do jakiegoś spec-warsztatu? Szkoda czasu i nerwów. Chociaż....>


>Ja dzisiaj po pełnej diagnostyce u Gładyska ( Bosch service). Wyszła jedna pęknieta rurka ,został przeczyszczony regulator wolnych obrotów, zlikwidowano brak styku na wejsciu do tegoż ustrojstwa, analiza spalin i wymiana jednego kabla wys napięcia (cewka - kopułka), sprwadzony/przelutowany srebrny przekaźnik. Ja uboższy o 350pln [szalone]...


...i padł przy powrocie raz pierwszy w historii na 500m przed domem***. Co prawda powstał w pięc minut później ( bez przyczyny) i wkurwi...em się mocno. :evil:
KJ-Jetronic to jednak fajna konstrukcja. [ok]

***silnik po tej robocie pracuje ciszej, lepiej zbiera się z niskich i szybciej wkręca na wysokie. Zobaczymy co będzie jutro.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl