MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Niski hamulec. (Wpadający pedał).
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27769
Strona 1 z 1

Autor:  GEORGE P. [ czw sie 09, 2007 6:46 pm ]
Tytuł:  Niski hamulec. (Wpadający pedał).

Witam,

Mam otóż taki problem:

podczas gdy robię jednorazowo "dłuższą trasę" - czyli dla mnie to jest około 50km wzwyż,

(na codzień robię trasy np 15km po parę razy, do pracy, na zakupy itp).

zauważam dziwną przypadłość, że pedał hamulca wpada i hamulce "łapią" dużo niżej, co sprawia pewien dyskomfort, nie mniej jednak hamuje skutecznie.

Gdzie szukać przyczyny?

Z przodu tarcze i klocki ok. z tyłu komplet wymieniony.
Z tym, że od czasu zakupu (3 miesiące) nie wymieniłem płynu hamulcowego. (właściciel zapewniał o wymianie wszelkich płynów eksploatacyjnych).

Proszę o podpowiedź.

Szukałem podobnych tematów, jednak nic specjalnego z nich nie wywnioskowałem.

Z góry serdeczne dzięki.

Autor:  azamat [ czw sie 09, 2007 7:57 pm ]
Tytuł: 

moze uklad jest zapowietrzony? kup plyn i wymien, przy okazji odpowietrzajac jak nalezy. nie wierz we wszstkie zapewnienia poprzedniego wlasciciela, bo gosc chcial sprzedac auto, wiec roznych bajek mogl Ci naopowiadac.

Autor:  AndyS [ czw sie 09, 2007 10:39 pm ]
Tytuł: 

A może grzeje się któreś koło? To by tłumaczyło zjawisko. Po przegrzaniu zacisku jakaś cząstka płynu odparowywuje i powstaje efekt zapowietrzenia czyli taki jak opisujesz.

Autor:  GEORGE P. [ czw sie 09, 2007 10:47 pm ]
Tytuł: 

OK, przejadę się jutro i sprawdzę, z tego co widzę, to wszystkie koła się równo grzeją trochę, nie mocno, łożyska ok, dwa tygodnie temu byłem na przeglądzie ( taki przeglad dla siebie) i żadnych nieprawidłowości nie stwierdzono).

Lecz ja zauważyłem, że rurki przewodów hamulcowych się nagrzewają, więc jakaś przyczyna tego musi być.

Autor:  Janfocus [ czw sie 09, 2007 11:06 pm ]
Tytuł: 

jak wpada hamulec i łapie niżej, to z reguły jest problem z jedną sekcją pompy -może faktycznie masz jeden obieg zapowietrzony...

Autor:  GEORGE P. [ czw sie 09, 2007 11:17 pm ]
Tytuł: 

Z tym tylko, że zawsze na trasie 15-30km jest ok, to się dzieje dopiero na dłuższych odcinkach.

Autor:  AndyS [ czw sie 09, 2007 11:19 pm ]
Tytuł: 

GEORGE P. pisze:
to się dzieje dopiero na dłuższych odcinkach.
Bo właśnie wtedy zdąży się już nagrzać [zlosnikz]

Autor:  Jurand [ pt sie 10, 2007 9:09 am ]
Tytuł: 

tutaj
masz opisany taki sam problem
obstawiam tylne zaciski

Pozdr

Autor:  Miki01 [ pt sie 10, 2007 2:34 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź w pierwszym lepszym serwisie tzw. temperaturę wrzenia płynu... to też może pomóc w ocenie sytuacji i pomóc postawić właściwą diagnozę. Płyn się w dłuższych trasach nagrzewa i traci swoje właściwości.

Autor:  THC [ pt sie 10, 2007 3:50 pm ]
Tytuł: 

To będzie wina zacisków,mam to samo i jeden tłoczek z tyłu zapieczony, 100km i lipa , spalenie papierosa i ok.

Autor:  GEORGE P. [ pt sie 10, 2007 6:01 pm ]
Tytuł: 

Więc tak, byłem dzisiaj w Słupsku, i to samo stanąłem na parkingu i zauważyłem tylne lewe koło gorące jak cholera, reszta, normalnie ciepłe.

Ta sytuacja zrobiła się po wymianie klocków i tarcz z tyłu, tak mi się bynajmniej wydaje, czyli problem występuje od około 1,5 miesiąca.

W drodze powrotnej się to nie wydarzyło a koło było tylko dobrze ciepłe.

Czyli może być tak, że tłoczki nie odbijają lub coś w tym stylu i cały czas lekko klocki trą o tarczę??

Autor:  Jurand [ pt sie 10, 2007 10:28 pm ]
Tytuł: 

@GEORGE P.
Kolego ja pisze INNI piszą - zajrzyj do zacisków
aa Ty dalej piszesz suche posty bez grama wkładu własnego - czyli zajrzenia tam gdzie ci sie grzeje
Podnieś, odkręć co trzeba, oczyść, skręć, odpowietrz i jeździj dalej bezpiecznie i szczęśliwie.
Twoje uszkodzenie polega na tym:
iz masz zapieczony tłoczek w cylinderku i ciśnienie z pompy hamulcowej karze mu wyjść z zacisku i pchać klocek do tarczy
ale podciśnienie zwrotne nie jest juz tak duze i zostaje w poz w której był ostatnio czyli hamował.
Wiec do roboty albo mechanika.

pozdr

Autor:  roadrunner [ pt sie 10, 2007 10:30 pm ]
Tytuł: 

Jurand pisze:
masz zapieczony tłoczek w cylinderku


ewentualnie prowadnice zacisku lub same klocki w zacisku

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/