MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pomocy !!! - ciśnienie oleju
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27791
Strona 1 z 1

Autor:  melios [ pt sie 10, 2007 8:25 pm ]
Tytuł:  Pomocy !!! - ciśnienie oleju

Witam! Właśnie wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Wszystko zostało złożone i ciśnienie oleju zaczęło zachowywać się zupełnie inaczej niż przed wymianą. Na wolny obrotach wskaźnik pokazuje mi wartość 1,8(czasem jeszcze mniej), po dodaniu gazu w okolice 2 tys. obrotów wartośc ciśnienia oleju osiąga około 2,8. Dopiero po dokręceniu do 3 tys. obrotów ciśnienia oleju osiąga 3. Przed wymianą uszczelki ciśnienie na wolnych obrotach spadało do 2,5, a najmieniejsze przygazowanie powodowało wzrost ciśnienia do 3. Mechanik rozkłada ręce, nie wie gdzie szukać przyczyny - proszę o wasze sugestie - co może być przyczyną takiej zmiany ciśnienia oleju. POZDRAWIAM

Autor:  roadrunner [ pt sie 10, 2007 9:44 pm ]
Tytuł: 

Albo zatarta panewka glowna albo przytarl sie zawor pompy oleju i od tego bym zaczol.
http://www.detali.ru/cat/MB/B01030000068.0131.gif

Nr 35-44 na rysunku. Wykrec i sprawdz czy plynnie pracuje bez zaciec, ewentualnie oczysci i zloz spowrotem, sprawdz efekty.

Autor:  Jurand [ pt sie 10, 2007 10:10 pm ]
Tytuł: 

Miałem to samo w M102 kiedyś po wyminie uszczelki ciśnienie zleciało na łeb ..
przyczyna okazała sie prosta filtr oleju dostał troszkę płynu chłodzącego który wyleciał przy zdejmowaniu "czapki"
wymień filtr oleju (niczym nie ryzykujesz poza 20 PLN) i zobaczysz co sie z ciśnieniem będzie działo.

Pozdr

Autor:  melios [ pt sie 10, 2007 10:58 pm ]
Tytuł: 

Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje???? Jutro mechanik podłączy manometr i zmierzy ciśnienie bezpośrednio, w celu wyeliminowania czy to nie czujnik oszukuje. Żeby to tylko filtr!

Autor:  skorp_2004 [ pt sie 10, 2007 11:37 pm ]
Tytuł: 

witam
ciekawego kolega ma mechanika co robi głowice i nie zmienia płynów i filtrów po wszystkim ...
jaki był powód ściągania tej głowicy ???
może przyczyna tego ciśnienia to nie płyn chłodniczy w układzie smarowania
pozdrawiam

Autor:  melios [ sob sie 11, 2007 11:11 am ]
Tytuł: 

Powodem wymiany uszczelki było przedostawanie się oleju do układu chłodniczego. Istotnie olej nie zmieniony, ale jest czysty , nie ma śladu płynu w nim.

Autor:  roadrunner [ sob sie 11, 2007 11:17 am ]
Tytuł: 

melios pisze:
ale jest czysty


melios pisze:
przedostawanie się oleju do układu chłodniczego

[szalone]

Autor:  broneq [ sob sie 11, 2007 12:04 pm ]
Tytuł: 

roadrunner: przeczytaj poprzedni post jeszcze raz: najpierw przedostał się płyn, potem zmieniono uszczelkę i wlano nowy olej 8) 8) 8) 8)

Autor:  melios [ sob sie 11, 2007 12:18 pm ]
Tytuł: 

olej dostawał się do płynu, po wymianie uszczelki zmieniono płyn, olej jest czysty i ma jeszcze troszke do wymiany

Autor:  roadrunner [ sob sie 11, 2007 12:22 pm ]
Tytuł: 

broneq pisze:
roadrunner: przeczytaj poprzedni post jeszcze raz: najpierw przedostał się płyn, potem zmieniono uszczelkę i wlano nowy olej 8) 8) 8) 8)


Naucz sie w koncu czytac !!!

melios pisze:
Istotnie olej nie zmieniony

Autor:  THC [ sob sie 11, 2007 8:13 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
broneq pisze:
roadrunner: przeczytaj poprzedni post jeszcze raz: najpierw przedostał się płyn, potem zmieniono uszczelkę i wlano nowy olej 8) 8) 8) 8)


Naucz sie w koncu czytac !!!

melios pisze:
Istotnie olej nie zmieniony



Heheheh to było dobre.

Zmień olej ,zmień filtr i w czasie wymiany przedmuchaj przewód do czujnika oleju przy zegarach.

Ale zdanie Bronqa wymiata hehehehe,"przeczytaj sobie jeszcze raz" hehehe

Autor:  roadrunner [ sob sie 11, 2007 8:26 pm ]
Tytuł: 

THC pisze:
przedmuchaj przewód do czujnika oleju przy zegarach


Tego rozwiazania juz nie ma w 124 jest czujnik przy filtrze od ktorego juz przewodem dalej idzie sygnal.

Autor:  THC [ ndz sie 12, 2007 2:30 pm ]
Tytuł: 

Tego nie wiedziałem, oparłem się o taki przypadek u mnie w 123, gdzie mechanicy rozkładali ręce i chcieli remontować silnik od podstaw, gdy przy 120 km\h ciśnienie wskazywało 2.Okazało się, że z filtra oderwał się kawałek wkłady i lekko blokował przepływ.

Autor:  melios [ śr sie 29, 2007 7:34 pm ]
Tytuł: 

Witam! Aby zakończyć wątek z jakąś sugestią dla innych w przyszłości dodaję, wymieniałem olej + filtr i ciśnienie wróciło do normy. Nie wiem co się stało, że było tak niskie, ale dobrze że tak się skończyło.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/