MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Gaśnięcie przy ruszaniu (m111 2.2 automat)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27841
Strona 1 z 1

Autor:  el_diablo [ pn sie 13, 2007 9:31 am ]
Tytuł:  Gaśnięcie przy ruszaniu (m111 2.2 automat)

Mam problem jak w temacie, tzn. samochód ma tendencję do przydławiania się, a czasami nawet gaśnięcia w momencie bardzo delikatnego ruszania. Pełzanie przy puszczonym pedale gazu jest ok, ale przy minimalnym dodaniu gazu jest problem. Przy nieco bardziej zdecydowanym ruszaniu problemu nie ma.
Dzieje się to raczej na rozgrzanym silniku. Obroty biegu jałowego ok. 600, dodatkowo czasami występuje małe falowanie w zakresie 500-800. Skrzynia chodzi chyba poprawnie, choć mogłaby trochę delikatniej zmieniać biegi (zwłaszcza z 1 na 2), olej w skrzyni nie był jeszcze zmieniany po zakupie. Zastanawiam się też czy silnik rozwija taką moc jak powinien, powyżej 150km/h rozpędza się już dość ślamazarnie, nie mam jednak porównania z innym egzemplarzem.
Gdzie szukac przyczyny, w silniku czy skrzyni? Silnik pracuje ładnie, ostatnio zmieniałem świece i stan starych wskazywał na poprawne spalanie. Mam nowy filtr powietrza i przeczyszczoną przepustnicę. Do głowy przychodzi mi nie domykający się EGR albo przytkany katalizator... dobry kierunek? Nie wiem nawet czy w tym silniku jest silniczek krokowy i TPS, bo w innym aucie zaczął bym od tego... ;)

Edit: aha, no i nie wiem czy nie pali trochę za dużo... ostatnio w cyklu 1/4 trasa i 3/4 miasto wyszło 13,7 l/100 km.

Autor:  MMM [ śr sie 15, 2007 9:26 pm ]
Tytuł:  Re: Gaśnięcie przy ruszaniu (m111 2.2 automat)

el_diablo pisze:
Skrzynia chodzi chyba poprawnie, choć mogłaby trochę delikatniej zmieniać biegi (zwłaszcza z 1 na 2), olej w skrzyni nie był jeszcze zmieniany po zakupie.


Nie musisz zmieniać oliwy po zakupie.
Była wymieniana niedawno.
Szarpnięcie z 1 na 2 zawasze jest mocniejsze niż z 2 na 3 i z 3 na 4.

el_diablo pisze:
Zastanawiam się też czy silnik rozwija taką moc jak powinien, powyżej 150km/h rozpędza się już dość ślamazarnie, nie mam jednak porównania z innym egzemplarzem.



to auto ma "tylko" 150KM, więc nie spodziewaj się po nim osiągów auta o mocy powyżej 200KM...



el_diablo pisze:

aha, no i nie wiem czy nie pali trochę za dużo... ostatnio w cyklu 1/4 trasa i 3/4 miasto wyszło 13,7 l/100 km.


coś za dużo...
mi nie chciał spalić nigdy więcej niż 11l/100km....
i to przy jeździe po wawie w korkach.
Średnie spalanie NIGDY nie przekroczyło 10.5l/100km.

Autor:  roadrunner [ śr sie 15, 2007 9:32 pm ]
Tytuł: 

Najpardopodobniej przepustnica ktora w tym silniku odpowiada tez i za wolne obroty (silnik akrokowy wbudowany). zdejmij przewod dolotowy i zerknij czy nie jest zabrudzona jesli jest czysta to komp w ASO dla diagnozy.

Autor:  Cremek [ śr sie 15, 2007 9:38 pm ]
Tytuł: 

Ja mam podobne objawy np. jak auto stoi na D i delikatnie wcisne gaz (do uzyskania oporu jest pewien moment bezwladnosci pedalu i wlasnie o tym zakresie mowie) to obroty mi spadaja troszke powyzej 500 - jak wcisne zdecydowanie to jest normalnie - dodatkowo w momencie tego delikatnego poruszenia gazem obroty spadaja a economy idzie w gore - ciekawe zjawisko [zlosnikz]

Autor:  MMM [ śr sie 15, 2007 9:40 pm ]
Tytuł: 

Cremek pisze:
Ja mam podobne objawy np. jak auto stoi na D i delikatnie wcisne gaz (do uzyskania oporu jest pewien moment bezwladnosci pedalu i wlasnie o tym zakresie mowie) to obroty mi spadaja troszke powyzej 500 - jak wcisne zdecydowanie to jest normalnie - dodatkowo w momencie tego delikatnego poruszenia gazem obroty spadaja a economy idzie w gore - ciekawe zjawisko [zlosnikz]


Ale Ty masz M102 pod machą a nie M111.
U Ciebie to na 100% problem z podciśnieniami.

Autor:  Cremek [ śr sie 15, 2007 9:42 pm ]
Tytuł: 

OK dzieki za nakierowanie na sprawe. :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/