MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 13, 2007 7:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Kiedy uruchomiłem już eskę to nie mam nadal spokoju.
Okazało się że ze skrzynią nie jest super.
Kiedy przyśpieszam to tak jakby ślizgało się sprzęgło w manualnej skrzyni biegów.
Nie wiem czy to poważna usterka w automatycznej skrzyni ale na taką wygląda.

Silnik wchodzi na obroty bardzo ładnie ale wóz słabo przyśpiesza bo jest jakby poślizg. Dodatkowo gdy wrzucę mu bieg i puszczę hamulec to nie ruszy
na prostej jeśli mu nie dam obrotów. :-?

_________________
KRAKÓW
DB126 260SE '86 ex 126 280SE '84 ex 126 500SEL '80 ex 123 300D '80 ex 123 240D '79 i inne niż DB


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 7:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ślizga na wszystkich biegach czy tylko przy ruszaniu?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Post: pn sie 13, 2007 8:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Nie chcę ciebie martwić - ale wygląda tak na 2000-4000 zł


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 8:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Ślizga na wszystkich biegach zwłaszcza na 3 i 4

_________________
KRAKÓW

DB126 260SE '86 ex 126 280SE '84 ex 126 500SEL '80 ex 123 300D '80 ex 123 240D '79 i inne niż DB


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 8:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
podłączam się do tematu mam to samo przy ruszaniu obroty mocno w górę a auto spokojnie do przodu...

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 8:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
romek126 pisze:
Ślizga na wszystkich biegach zwłaszcza na 3 i 4


Wyglada to na braki w cisnieniu. Wymieniales moze olej i filtr? Jaki jest poziom i stan oleju?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 8:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:43 am
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Olej mam przejrzysty jakby świeżo nalany.
Stan chyba dobry. Na wyłączonym silniku ponad stan. Po rozgrzaniu w normie.
Mało nim jeździłem. Tylko z garażu do sąsiada, tak przez dwa lata raz na jakiś czas. [zlosnikz]
Sprzedający zarzekał się że wymieniał filtr i olej. Był wiarygodny bo olej czysty.

_________________
KRAKÓW

DB126 260SE '86 ex 126 280SE '84 ex 126 500SEL '80 ex 123 300D '80 ex 123 240D '79 i inne niż DB


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 8:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Wymien filtr i olej - po kupnie wymienia sie wszystkie plyny bez wzgledu na to co mowi sprzedawca. Moze bedziesz mial szczescie i na tym bedzie koniec. Napewno jest to zwiazane z brakiem cisnienia, nalezy mniec nadzieje ze nie masz pozatykanych kanalow w plycie sterujacej lub uszkodzonej pompy.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 9:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
właśnie podejrzanie mało go weszło (4L), wymieniałem tydzień temu przejechałem się tylko kawałek po wymianie (100m), mam dużo pracy obecnie i nie mam czasu nawet zejść do garażu żeby podłubać, musze to dokładnie sprawdzić, ale na bagnecie po przejażdżce pokazywał ponad stan, w sumie nie sprawdziłem na włączony biegu i ręcznym, ale tak zrobię...

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 10:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
adam.ok pisze:
w sumie nie sprawdziłem na włączony biegu i ręcznym, ale tak zrobię


Czyli tak jakbys wogule nie sprawdzal, spuszczales tez olej ze sprzegla?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 12:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
roadrunner pisze:
Moze bedziesz mial szczescie i na tym bedzie koniec. Napewno jest to zwiazane z brakiem cisnienia, nalezy mniec nadzieje ze nie masz pozatykanych kanalow w plycie sterujacej lub uszkodzonej pompy.


Cos mi w takie szczęście cieżko uwierzyć, że po wymianie będzie duzo lepiej, ja bym starał się zauważyć czy jest lepiej na S, jeżeli tak to regulować, jeżeli na S jest tak samo jak na N to może źle wróżyć - skrzynia się może kończyć.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 1:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
adam.ok pisze:

Czyli tak jakbys wogule nie sprawdzal, spuszczales tez olej ze sprzegla?


nie spuszczałem bo niedawno był wymieniany, wymieniałem tylko w skrzyni bo pękła uszczelka i dość mocno kapało, miałem plamę w garażu dlatego zrobiłem szybką interwencje... i małą rundkę i tak dziwnie jechał...

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 8:00 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
na sama skrzynie powiino styknac te 4l oleju

georem pisze:
ja bym starał się zauważyć czy jest lepiej na S,


S/N odnosi sie tylko do ziany biegow przy niskich lub wysokich obrotach (w zaleznosci od podcisnienia, tutaj jest problem z tym ze cisnienie sterujace sie pojawia ale jest natyle niskie ze zanim zalaczy sprzegla w skrzyni sie slizgaja . jesli bylby to tylko 1 bieg to mozna by podejrzewac uszkodzenie skrzyni (zwlaszcza na 1/2) ale jesli przeciag na wszystkich to cos jest zapchane i moze to byc filtr lub ktorys z kanalow w plycie sterujacej (lub padla pompa i juz nie wytwaza cisnienia jak powinna).

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 8:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
roadrunner pisze:
S/N odnosi sie tylko do ziany biegow przy niskich lub wysokich obrotach


No to chyba jakieś nieporozumienie. ;) Z tego co ja się zorientowałem na S WYRAŹNIE szybciej reaguje na ruchy pedałem gazu w całym zakresie obrotów podczas jazdy, bo jest wyższe cisnienie pracy, ale specem nie jestem, to tylko takie moje spostrzeżena z codziennego używania od wielu lat automatu w MB.
Może być wiele przyczyn ślizgania się, ja stawiam na zużyte tarczki i taśmy.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 9:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Przyłączę się do dyskusji. Jest znaczna różnica pomiędzy skrzyniami, w uproszczeniu mającymi na wybieraku opcję L i S, a późniejszymi skrzyniami, które mają już opcje P,R,N,D,3,2 i ew. B. W tych pierwszych, montowanych np. w W123 jeśli ślizgają się sprzęgła można sobie radzić ruszając właśnie z S i wtedy ślizga się, ale jakoś idzie... W nowszych jest ogólnie klapa, jak zaczną się tarczki ślizgać to jest coraz gorzej. Opisywane objawy wskazują raczej na wywalone tarczki. Do ich wymiany niestety trzeba wywalić skrzynię z auta. Dobra diagnoza wymaga jednak speców od automatów.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl