MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Objaw ślizgającego sprzęgła w asb https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27855 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | romek126 [ pn sie 13, 2007 7:41 pm ] |
Tytuł: | Objaw ślizgającego sprzęgła w asb |
Kiedy uruchomiłem już eskę to nie mam nadal spokoju. Okazało się że ze skrzynią nie jest super. Kiedy przyśpieszam to tak jakby ślizgało się sprzęgło w manualnej skrzyni biegów. Nie wiem czy to poważna usterka w automatycznej skrzyni ale na taką wygląda. Silnik wchodzi na obroty bardzo ładnie ale wóz słabo przyśpiesza bo jest jakby poślizg. Dodatkowo gdy wrzucę mu bieg i puszczę hamulec to nie ruszy na prostej jeśli mu nie dam obrotów. ![]() |
Autor: | roadrunner [ pn sie 13, 2007 7:50 pm ] |
Tytuł: | |
Ślizga na wszystkich biegach czy tylko przy ruszaniu? |
Autor: | WojtekW [ pn sie 13, 2007 8:24 pm ] |
Tytuł: | Re: Objaw ślizgającego sprzęgła w asb |
Nie chcę ciebie martwić - ale wygląda tak na 2000-4000 zł |
Autor: | romek126 [ pn sie 13, 2007 8:25 pm ] |
Tytuł: | |
Ślizga na wszystkich biegach zwłaszcza na 3 i 4 |
Autor: | adam.ok [ pn sie 13, 2007 8:25 pm ] |
Tytuł: | |
podłączam się do tematu mam to samo przy ruszaniu obroty mocno w górę a auto spokojnie do przodu... |
Autor: | roadrunner [ pn sie 13, 2007 8:30 pm ] |
Tytuł: | |
romek126 pisze: Ślizga na wszystkich biegach zwłaszcza na 3 i 4
Wyglada to na braki w cisnieniu. Wymieniales moze olej i filtr? Jaki jest poziom i stan oleju? |
Autor: | romek126 [ pn sie 13, 2007 8:41 pm ] |
Tytuł: | |
Olej mam przejrzysty jakby świeżo nalany. Stan chyba dobry. Na wyłączonym silniku ponad stan. Po rozgrzaniu w normie. Mało nim jeździłem. Tylko z garażu do sąsiada, tak przez dwa lata raz na jakiś czas. ![]() Sprzedający zarzekał się że wymieniał filtr i olej. Był wiarygodny bo olej czysty. |
Autor: | roadrunner [ pn sie 13, 2007 8:52 pm ] |
Tytuł: | |
Wymien filtr i olej - po kupnie wymienia sie wszystkie plyny bez wzgledu na to co mowi sprzedawca. Moze bedziesz mial szczescie i na tym bedzie koniec. Napewno jest to zwiazane z brakiem cisnienia, nalezy mniec nadzieje ze nie masz pozatykanych kanalow w plycie sterujacej lub uszkodzonej pompy. |
Autor: | adam.ok [ pn sie 13, 2007 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
właśnie podejrzanie mało go weszło (4L), wymieniałem tydzień temu przejechałem się tylko kawałek po wymianie (100m), mam dużo pracy obecnie i nie mam czasu nawet zejść do garażu żeby podłubać, musze to dokładnie sprawdzić, ale na bagnecie po przejażdżce pokazywał ponad stan, w sumie nie sprawdziłem na włączony biegu i ręcznym, ale tak zrobię... |
Autor: | roadrunner [ pn sie 13, 2007 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
adam.ok pisze: w sumie nie sprawdziłem na włączony biegu i ręcznym, ale tak zrobię
Czyli tak jakbys wogule nie sprawdzal, spuszczales tez olej ze sprzegla? |
Autor: | georem [ wt sie 14, 2007 12:19 am ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Moze bedziesz mial szczescie i na tym bedzie koniec. Napewno jest to zwiazane z brakiem cisnienia, nalezy mniec nadzieje ze nie masz pozatykanych kanalow w plycie sterujacej lub uszkodzonej pompy.
Cos mi w takie szczęście cieżko uwierzyć, że po wymianie będzie duzo lepiej, ja bym starał się zauważyć czy jest lepiej na S, jeżeli tak to regulować, jeżeli na S jest tak samo jak na N to może źle wróżyć - skrzynia się może kończyć. |
Autor: | adam.ok [ wt sie 14, 2007 1:21 am ] |
Tytuł: | |
adam.ok pisze: Czyli tak jakbys wogule nie sprawdzal, spuszczales tez olej ze sprzegla? nie spuszczałem bo niedawno był wymieniany, wymieniałem tylko w skrzyni bo pękła uszczelka i dość mocno kapało, miałem plamę w garażu dlatego zrobiłem szybką interwencje... i małą rundkę i tak dziwnie jechał... |
Autor: | roadrunner [ wt sie 14, 2007 8:00 am ] |
Tytuł: | |
na sama skrzynie powiino styknac te 4l oleju georem pisze: ja bym starał się zauważyć czy jest lepiej na S,
S/N odnosi sie tylko do ziany biegow przy niskich lub wysokich obrotach (w zaleznosci od podcisnienia, tutaj jest problem z tym ze cisnienie sterujace sie pojawia ale jest natyle niskie ze zanim zalaczy sprzegla w skrzyni sie slizgaja . jesli bylby to tylko 1 bieg to mozna by podejrzewac uszkodzenie skrzyni (zwlaszcza na 1/2) ale jesli przeciag na wszystkich to cos jest zapchane i moze to byc filtr lub ktorys z kanalow w plycie sterujacej (lub padla pompa i juz nie wytwaza cisnienia jak powinna). |
Autor: | georem [ wt sie 14, 2007 8:41 am ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: S/N odnosi sie tylko do ziany biegow przy niskich lub wysokich obrotach
No to chyba jakieś nieporozumienie. ![]() Może być wiele przyczyn ślizgania się, ja stawiam na zużyte tarczki i taśmy. |
Autor: | Mor [ wt sie 14, 2007 9:58 am ] |
Tytuł: | |
Przyłączę się do dyskusji. Jest znaczna różnica pomiędzy skrzyniami, w uproszczeniu mającymi na wybieraku opcję L i S, a późniejszymi skrzyniami, które mają już opcje P,R,N,D,3,2 i ew. B. W tych pierwszych, montowanych np. w W123 jeśli ślizgają się sprzęgła można sobie radzić ruszając właśnie z S i wtedy ślizga się, ale jakoś idzie... W nowszych jest ogólnie klapa, jak zaczną się tarczki ślizgać to jest coraz gorzej. Opisywane objawy wskazują raczej na wywalone tarczki. Do ich wymiany niestety trzeba wywalić skrzynię z auta. Dobra diagnoza wymaga jednak speców od automatów. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |