MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Objaw ślizgającego sprzęgła w asb
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27855
Strona 1 z 2

Autor:  romek126 [ pn sie 13, 2007 7:41 pm ]
Tytuł:  Objaw ślizgającego sprzęgła w asb

Kiedy uruchomiłem już eskę to nie mam nadal spokoju.
Okazało się że ze skrzynią nie jest super.
Kiedy przyśpieszam to tak jakby ślizgało się sprzęgło w manualnej skrzyni biegów.
Nie wiem czy to poważna usterka w automatycznej skrzyni ale na taką wygląda.

Silnik wchodzi na obroty bardzo ładnie ale wóz słabo przyśpiesza bo jest jakby poślizg. Dodatkowo gdy wrzucę mu bieg i puszczę hamulec to nie ruszy
na prostej jeśli mu nie dam obrotów. :-?

Autor:  roadrunner [ pn sie 13, 2007 7:50 pm ]
Tytuł: 

Ślizga na wszystkich biegach czy tylko przy ruszaniu?

Autor:  WojtekW [ pn sie 13, 2007 8:24 pm ]
Tytuł:  Re: Objaw ślizgającego sprzęgła w asb

Nie chcę ciebie martwić - ale wygląda tak na 2000-4000 zł

Autor:  romek126 [ pn sie 13, 2007 8:25 pm ]
Tytuł: 

Ślizga na wszystkich biegach zwłaszcza na 3 i 4

Autor:  adam.ok [ pn sie 13, 2007 8:25 pm ]
Tytuł: 

podłączam się do tematu mam to samo przy ruszaniu obroty mocno w górę a auto spokojnie do przodu...

Autor:  roadrunner [ pn sie 13, 2007 8:30 pm ]
Tytuł: 

romek126 pisze:
Ślizga na wszystkich biegach zwłaszcza na 3 i 4


Wyglada to na braki w cisnieniu. Wymieniales moze olej i filtr? Jaki jest poziom i stan oleju?

Autor:  romek126 [ pn sie 13, 2007 8:41 pm ]
Tytuł: 

Olej mam przejrzysty jakby świeżo nalany.
Stan chyba dobry. Na wyłączonym silniku ponad stan. Po rozgrzaniu w normie.
Mało nim jeździłem. Tylko z garażu do sąsiada, tak przez dwa lata raz na jakiś czas. [zlosnikz]
Sprzedający zarzekał się że wymieniał filtr i olej. Był wiarygodny bo olej czysty.

Autor:  roadrunner [ pn sie 13, 2007 8:52 pm ]
Tytuł: 

Wymien filtr i olej - po kupnie wymienia sie wszystkie plyny bez wzgledu na to co mowi sprzedawca. Moze bedziesz mial szczescie i na tym bedzie koniec. Napewno jest to zwiazane z brakiem cisnienia, nalezy mniec nadzieje ze nie masz pozatykanych kanalow w plycie sterujacej lub uszkodzonej pompy.

Autor:  adam.ok [ pn sie 13, 2007 9:41 pm ]
Tytuł: 

właśnie podejrzanie mało go weszło (4L), wymieniałem tydzień temu przejechałem się tylko kawałek po wymianie (100m), mam dużo pracy obecnie i nie mam czasu nawet zejść do garażu żeby podłubać, musze to dokładnie sprawdzić, ale na bagnecie po przejażdżce pokazywał ponad stan, w sumie nie sprawdziłem na włączony biegu i ręcznym, ale tak zrobię...

Autor:  roadrunner [ pn sie 13, 2007 10:58 pm ]
Tytuł: 

adam.ok pisze:
w sumie nie sprawdziłem na włączony biegu i ręcznym, ale tak zrobię


Czyli tak jakbys wogule nie sprawdzal, spuszczales tez olej ze sprzegla?

Autor:  georem [ wt sie 14, 2007 12:19 am ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Moze bedziesz mial szczescie i na tym bedzie koniec. Napewno jest to zwiazane z brakiem cisnienia, nalezy mniec nadzieje ze nie masz pozatykanych kanalow w plycie sterujacej lub uszkodzonej pompy.


Cos mi w takie szczęście cieżko uwierzyć, że po wymianie będzie duzo lepiej, ja bym starał się zauważyć czy jest lepiej na S, jeżeli tak to regulować, jeżeli na S jest tak samo jak na N to może źle wróżyć - skrzynia się może kończyć.

Autor:  adam.ok [ wt sie 14, 2007 1:21 am ]
Tytuł: 

adam.ok pisze:

Czyli tak jakbys wogule nie sprawdzal, spuszczales tez olej ze sprzegla?


nie spuszczałem bo niedawno był wymieniany, wymieniałem tylko w skrzyni bo pękła uszczelka i dość mocno kapało, miałem plamę w garażu dlatego zrobiłem szybką interwencje... i małą rundkę i tak dziwnie jechał...

Autor:  roadrunner [ wt sie 14, 2007 8:00 am ]
Tytuł: 

na sama skrzynie powiino styknac te 4l oleju

georem pisze:
ja bym starał się zauważyć czy jest lepiej na S,


S/N odnosi sie tylko do ziany biegow przy niskich lub wysokich obrotach (w zaleznosci od podcisnienia, tutaj jest problem z tym ze cisnienie sterujace sie pojawia ale jest natyle niskie ze zanim zalaczy sprzegla w skrzyni sie slizgaja . jesli bylby to tylko 1 bieg to mozna by podejrzewac uszkodzenie skrzyni (zwlaszcza na 1/2) ale jesli przeciag na wszystkich to cos jest zapchane i moze to byc filtr lub ktorys z kanalow w plycie sterujacej (lub padla pompa i juz nie wytwaza cisnienia jak powinna).

Autor:  georem [ wt sie 14, 2007 8:41 am ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
S/N odnosi sie tylko do ziany biegow przy niskich lub wysokich obrotach


No to chyba jakieś nieporozumienie. ;) Z tego co ja się zorientowałem na S WYRAŹNIE szybciej reaguje na ruchy pedałem gazu w całym zakresie obrotów podczas jazdy, bo jest wyższe cisnienie pracy, ale specem nie jestem, to tylko takie moje spostrzeżena z codziennego używania od wielu lat automatu w MB.
Może być wiele przyczyn ślizgania się, ja stawiam na zużyte tarczki i taśmy.

Autor:  Mor [ wt sie 14, 2007 9:58 am ]
Tytuł: 

Przyłączę się do dyskusji. Jest znaczna różnica pomiędzy skrzyniami, w uproszczeniu mającymi na wybieraku opcję L i S, a późniejszymi skrzyniami, które mają już opcje P,R,N,D,3,2 i ew. B. W tych pierwszych, montowanych np. w W123 jeśli ślizgają się sprzęgła można sobie radzić ruszając właśnie z S i wtedy ślizga się, ale jakoś idzie... W nowszych jest ogólnie klapa, jak zaczną się tarczki ślizgać to jest coraz gorzej. Opisywane objawy wskazują raczej na wywalone tarczki. Do ich wymiany niestety trzeba wywalić skrzynię z auta. Dobra diagnoza wymaga jednak speców od automatów.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/