MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Momenty dokrecania srub, kolo zamachowe, M103 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=27889 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kielbik [ śr sie 15, 2007 12:45 am ] |
Tytuł: | Momenty dokrecania srub, kolo zamachowe, M103 |
W zwiazku z wymiana uszczelniacza walu w moim plastiku moze okazac sie konieczne odkrecenie kola zamachowego, sprzegla hydrokinetycznego i rozkrecenie srub sprzegla elastycznego na wale napedowym. Czy ktos dysponuje wartosciami momentow dokrecania tych srub? |
Autor: | kit [ śr sie 15, 2007 12:13 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! Coś takiego wygrzebałem: ![]() ![]() Przy okazji dowiedziałem się, że występowały dwa rodzaje kół zamachowych: zwykłe: ![]() i takie: ![]() ![]() Ten drugi rodzaj koła nazywa się "zweimassen-schwungrad" (nie wiem jakie jest dosłowne tłumaczenie) w każdym razie jest bardziej skomplikowane (ma miedzy innymi w środku sprężyny) i ma na celu - jak sądzę- absorbować rpzeciążenia/szarpnięcia. Jak widać momenty dokręcania śrub koła są o 10Nm większe Powodzenia! |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr sie 15, 2007 1:08 pm ] |
Tytuł: | |
wszystko pieknie tylko: kolega ma automata a tam nei ma koła zamachowego tylko blacha taka z wiencem zebatym ![]() te skany nizej do sa do manuala i to drugie koło to koło 2 masowe. |
Autor: | kit [ śr sie 15, 2007 7:05 pm ] |
Tytuł: | |
Ja sobie paznokcie dam uciąć, że trzy pierwsze obrazki dotyczą automata. ![]() A te dwa ostatnie (koło dwumasowe) - faktycznie dotyczą skrzyni manualnej (teraz to sprawdziłem). Cóż, może przyda się komuś w przyszłości. Pozdrawiam. |
Autor: | kielbik [ śr sie 15, 2007 8:14 pm ] |
Tytuł: | |
Automat ma inne kolo zamachowe (a wlasciwie wcale go nie ma). Zamiast niego jest tzw. tarcza zabieraka, do ktorej przykrecone jest sprzeglo hydrokinetyczne, ktore pelni funkcje kola zamachowego (jest odpowiednio ciezkie). W kazdym razie dwa pierwsze rysunki dotycza automata i sa tam podane momenty wszystkich srub miedzy silnikem a skrzynia: - tarcza zabieraka do walu korbowego: 30 Nm + 90° - sprzeglo hydrokinetyczne do tarczy zabieraka: 42 Nm - obudowa sprzegla/skrzyni biegow do bloku: sruby M10x90: 45, wzgl. 55 Nm (od czego to zalezy?), sruby M12: 65 Nm. Potrzebne jeszcze tylko wartosci dla srub sprzegla elastycznego walu napedowego. Aha, sruby w/w polaczeniach musza byc przykrecone kluczem dynamometrycznym bo, podobnie jak sruby glowicy, podlegaja zmiennym obiazeniom a tutaj jeszcze dodatkowo poprzez odpowiednie dokrecenie nalezy wyeliminowac sily scinajace. |
Autor: | FreQ [ śr sie 15, 2007 8:55 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: ...
- tarcza zabieraka do walu korbowego: 30 Nm + 90° ... To tak jak w 200 benzynce (manual) na gaziorku tylko ze te 90 stopni po tych 30 Nm to ciezko zrobic samemu ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |